@jiska, Je hoeft het niet op te nemen voor haar want het is zeker geen aanval. Gewoon een mening maar dan vanaf een andere kant gezien. Natuurlijk kan het ook gewoon goed gaan. Dat hoop ik ook echt. En nee Lady komt absoluut niet over als iemand die haar financien niet onder controle heeft. Het punt is echter dat men in het leven ook heel erg afhankelijk is van de externe factoren. Dingen die men niet in de hand heeft. Even negatief gedacht......het kwijtraken van een baan, bij man of vrouw, ziekte of overlijden, scheiding, kinderen die steeds meer geld gaan kosten, nog een keer ongepland zwanger worden, economie die steeds duurder wordt, eventueel wegvallen hypotheekrenteaftrek, kopen van een huis, arbeidsongeschikt worden....... Beetje negatief gedacht ja maar dit zijn gewone normale dingen in het leven die gebeuren. Niks geks aan. Sterker nog, ze zijn mij allemaal overkomen ( besef ik mij nu ineens). Ik mag in mijn handjes wrijven dat ik er financieel doorheeen gekomen ben. De groep mensen die jij noemt zonder financieel inzicht is idd groot en behoord tot de basis schuldenaar in de schuldhulpverlening echter de laatste 2 jaar is er topdrukte ontstaan in schuldhulpverleningsland. Er zijn namelijk een heleboel mensen bijgekomen. Een groep die door bovenstaande problemen in de problemen zijn geraakt. Het is echt een illusie om te denken dat je voor 10 jaar je situatie financieel kan incalculeren. Daarnaast heeft Lady gelukkig nu een goede baan echter wil een goede opleiding nog geen garantie geven voor een goede baan. overl mensen met een prachtopleiding zonder baan of een baan onder niveau. Dat onder niveau is niet zo dramatisch maar wel alsmen hierdoor minder inkomsten genereerd als gedacht. Duo lijkt een makkelijke schuldeiser maar is dat in schuldhulpland zeker niet. Gelukkig zit Lady niet in de verdere problemen en is ook helemaal niet gezegd dat datgebeuren gaat. Ik weet alleen dat het leven soms anders lopen kan. Ook uit mijn eigen ervaringen. Gelukkig nooit in de geldproblemen gezeten maarben wel een prachtvoirbeeld van dat het anders kan gaan als verwacht zeg maar
Aaaaarg dat typen op de Ipad word ik af en toe gek van. Het is soms net alsof ik niet normaal schrijven kan. Hebben jullie dat ook?