Zoveel zin in eten!

Discussie in 'Voeding' gestart door Mikarun, 19 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikarun

Mikarun Actief lid

27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    Onze uk van 5,5 maand is een flinke eter!
    Hij is 70cm, bijna 9 kilo en krijgt 5 flessen forte voeding van 180+6 en een theelepel johannesbroodpitmeel door de flessen. Hij krijgt al groente en fruit en kan hier al flink in eten over het algemeen!
    Maar toch komt hij steeds sneller voor een fles en drinkt hij 's nachts ook steeds meer ipv minder wat ik verwacht had. Afgelopen nacht ook bijna 300cc:$
    Door die nachtvoedingen komt hij ruim over een liter per dag heen. We proberen hem altijd eerst rustig te krijgen met een speen maar dat werkt hooguit een uurtje en daarna moet en zal hij eten :p
    We hebben ook al geprobeerd om rijstebloem door de laatste fles te doen, maar dat was geen succes. Krijsen van de kramp!
    Wat is nu wijsheid? Eerder over op nummer 2 voeding? Meer bijvoeding in de vorm van bijvoorbeeld broodkorstjes?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hoeveel groente en fruit geef je? Mijn dochter was ook zo'n hongerig ding, zij at op die leeftijd zo'n 300 gr groente, geloof ik. En dan nog dronk ze ruim een liter fv. Heb er ook nooit problemen van gemaakt, in België bestaat die 1 liter regel niet.

Nummer twee zou ik niet doen, daar mogen ze nóg minder van, dacht ik.

3. Mikarun

Mikarun Actief lid

27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    Hij krijgt van fruit ongeveer zoveel als een kwart grote appel en volle 4 maanden potjes (wel vers zelf gemaakt :p) groente en fruit mag hij van mij rustig eten zoveel hij wil, maar dat zit meestal ongeveer op zulke porties.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn dochter vroeg trouwens tot 7 maand om een nachtvoeding. Toen is ze er spontaan mee gestopt. Dus abnormaal is het niet.

Nu op 2,5 jaar is ze nog steeds een enthousiaste eter. Er zijn ergere dingen in het leven :)

5. Mikarun

Mikarun Actief lid

27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    Haha nee ik ben alleen maar blij dat hij eten zo lekker vind! Nachtvoedingen vind ik ook helemaal niet erg en inderdaad heel normaal. Het zit hem meer in de hoeveelheden flesvoeding...

Deel Deze Pagina