Oooow dit klinkt echt als reflux en erge kma. Reflux kan denk ik ook wel door de KMA veroorzaakt worden. Meid ga snel over op pepti of iets zwaarders dan weet je het snel genoeg. Hopelijk helt het ziekenhuis hierin mee. Ik heb nog 2 potten nutramigen staan maar helaas nr 2 anders had je ze zo mogen hebben
Wat een herkenning! Fijn om te lezen dat het bij veel kindje hielp toen ze over gingen op pepti en medicatie. Wij zijn terug van de kinderarts. We krijgen nu voeding voorgeschreven nutramigen. Voor iemand bekende voeding? dat is dus ook koemelkvrij .Hij vermoedde het zelf,we hoefden niets te zeggen. Verder over op nexium in plaats van zantac, voor de reflux. Omdat ze zoveel krampen heeft moeten we even st oppen met nutriton. Ik ben het met alles eens, alleen het laatste vind ik nogal riskant, ben bang dat ze zonder de nutriton weer meer lucht binnen krijgt en ze weer te snel gaat drinken waardoor ze weer meer en sneller honger krijgt. Maar we gaan het toch proberen. Ze is goed onderzocht, de ka vond haar er verder goed en gezond uitzien. We mochten haar op laten nemen, maar ook meenemen en het thuis aankijken. Omdat de opname puur voor onze rust zou zijn geweest, heb ik ervoor gekozen om haar mee naar huis te nemen. Ik wilde namelijk anders toch daar slapen en dan schoten we ons doel voorbij zei de ka. Ik maakte volgens hem ook niet de indruk dat ik spanningen op haar overbracht o.i.d., dus dat ze toch bij mama nog het beste af was nu. Riannef, misschien toch ook eens vragen naar nexium, zantac doet hier ook niet zijn werk. Lieve meiden, bedankt voor de sterke- en succeswensen.
Ooh meid, wat fijn! wat heb je snel doorgepakt en ben je tot nu toe goed geholpen! Ik heb er (gelukkig) zelf geen ervaring mee, maar heb wel gelezen over die voeding. Krijg je vast nog wel reactie op. Of kijk eens onder het kopje flesvoeding. Hopelijk reageert ze er goed op en gaat het snel beter voor jullie. Welke fles en speen gebruik je trouwens? Als het makkelijk te snel gat, kun je ook een dr brown fles gebruiken. Op internet is daarbij een preemie (prematuur) speen bij te kopen. http://www.deonlinedrogist.nl/browns...2d7836d39c38ee En als het niet gaat, kun je altijd nog voor opname kiezen. Succes!
@Misa, die fles gebruiken we, super fijn van dr. Brown dus dat is zeker een goede tip . Ik ben ook blij dat deze kinderarts ons serieus nam en ook de ernst van de pijn bij ons meisje inzag. Nu moet ik ook zeggen dat ze daar ook even van zich heeft laten horen, waardoor ze dan toch sneller overtuigd zijn. Normaal hangt ze het rustige kind uit, gaat ze daar liggen lachen en doen... dus dit werkte momenteel wel. Ik ben al een stuk geruster merk ik. Echt mede door jullie reacties
Wat fijn dat je nu speciale voeding hebt! Als het kma is, moet je snel resultaat zien. En dus hopelijk ook snel een tevreden meisje.
Fijn dat er nu toch actie is ondernomen! Ik hoop dat t allemaal helpt en dat jullie kleine meid zich snel beter voelt!!
Hey meid, Het is, helaas, een heel herkenbaar verhaal. Weken lang rond gelopen met een krijsend kind! 2 opnames gehad. Ze heeft reflux en kma. Als voeding krijgt ze nutramigen (vraag even of de apotheek de machtiging voor je kan kopieren of doe het zelf, soms wil de verzekering dat je m opstuurt). Ze krijgt nutriton erdoor, er is wel een alternatief voor bij bio winkels / uitgebreide plus te koop. Weet alleen even niet hoe het heet. Hoop dat je snel verbetering gaat zien! Baker je in? Dit heeft hier ook erg goed geholpen. Ook een knuffel naast/tegen haar gezichtje vind ze erg fijn. Heel veel sterkte, ik ga voor je duimen! Je mag ook altijd even meeschrijven in het grote reflux topic.. Liefs Siepie
Helaas ook hier herkenbaar. Mijn dochter heeft heel veel gehuild en gespuugd. Toen ze drie maanden oud was kwamen we er pas achter dat ze KMA allergie heeft. Ze hulde veel, sliep slecht, extreem droge huid, eczeem, buikkrampen, spugen. Eerst dachten we aan reflux, medicijnen gehad en die hielpen voor het spugen redelijk goed alleen bleef ze een heel ontevreden baby en sliep slecht. Voor de zoveelste keer terug naar de huisarts. We kregen toen nutramigen voorgeschreven en hebben de medicijnen voor de reflux afgebouwd en na twee weken hadden we een totaal ander kindje. En omdat ze zich steeds wakker maaide hebben we een puckababy gebruikt (slaapzak waar de handjes in de slaapzak zitten) en ze sliep door. Nu is ze alweer 1 jaar. Heel veel sterkte
Jeetje wat een gedoe! Kan me voorstellen dat je je veel zorgen maakt! Yara was 6 dagen toen ze voor het eerst werdt opgenomen (geelzucht) toen een paar dagen later weer! (spugen) en een paar dagen later weer (reflux met blauwe lippen) Niet de klachten die jullie kindje heeft maar snap wel hoe je je moet voellen! Suc6!
Ja ik ken nutramigen, dit heeft mijn jongste tot 8,5 maand gehad. Ik vind het super stinken maar het is erge goede voeding voor kma kindjes. Ik hoop dat je snel resultaat ziet want ik weet zo goed hoe je je voelt en het is zo fijn als je kindje tevreden is
zie je dat je moederinstinct het goed had twijfel daar NOOOIT aan. Jij kent je kindje het beste en de natuur is gemaakt om op singalen te letten Ik zelf ben niet bekend met KA maar moest door jou klachten er wel gelijk aan denken . Ik heb ook geen verstand van reflux ofzo maar zou een draagdoek niet fijn zijn. Dan kan je kleintje rechtop bij jou in slaap vallen en het is dan ook niet zo zwaar om te tillen steeds, ALs jij dan al loopt wieg je je lijf en valt je kleintje zo bij jou in slaap. Ik weet niet of dit medisch gezien mag hoor met een kindje met reflux maar daar zouden andere moeders je misschien meer over kunnen vertellen.
wat fijn dat de arts het zelf al inzag!! En dat ze weer lekker thuis is. Wat betreft het stoppen met ademhalen.... heeeeel herkenbaar!! Kleine man doet het hier af en toe nog wel eens en moet dan echt tegen hem zeggen adem halen adem halen niet dat hij het snapt volgens mij maar op een gegevens moment gaat hij wel weer verder ermee. Succes verder!!!
Goed van je dat je door gezet hebt en wat fijn dat je een luisterende kinderarts hebt getroffen. Het is heel pittig een huilende baby. Mijn zoontje krijgt nu ruim 4,5 maand Nutramigen en ca 5 maanden Nexium. Zoals iemand anders ook al zei, nutramigen stinkt. Hier helpt de nutramigen heel goed en heb ik een tevreden baby, dat al na 1 dag. Hopelijk bij jouw dochter ook.
@luna ik heb nog 2 blikken nutramigen 1 staan dus als je ze wilt hebben stuur dan maar even een pb mijn zoontje heeft het gelukkig niet meer nodig.
Hoi hoi, vandaag is ze vrij rustig, ondanks dat ze de flessen niet leeg drinkt, ze moet erg wennen aan de smaak denk ik. @Eyesonly, wat een lief aanbod. Ik krijg vandaag de eerste zending binnen en we krijgen het vergoed, dus ik denk dat we wel genoeg hebben. Maar toch bedankt!!
Hier moet een kinderarts naar kijken dus het is beter voor haar dat ze opgenomen wordt meid! Maar er hoeft niet per definitie koemelkallergie voor te komen in de fam he! Er hoeft maar iemand astma of eczeem of hooikoorts te hebben (gehad) en dat maakt de kans al groter. enne pepti en HA voeding is heel fijn, maar als je kindje ECHT hele erge KMA heeft dan is nutramigen of andere medisch voorgeschreven voeding beter. Ik hoop dat jullie verder geholpen worden, na 10 keer bij de HA gezeten te hebben en niet verder te komen was voor mij ook de maat vol. Ik heb de eis gesteld dat er een kinderarts uit het zkh naar zou kijken omdat wij er allen doorheen zaten. En welja haar gewicht was ook nog gekelderd en de arts daar zei direct: hormoonzalf+lanette créme en nutramigen. Ze zit hier nu 3 weken op en het is echt een heel ander kind. Nu weet ik tenminste dat als ze huilt; het een huiluurtje, eten, luiertje of slaap is. En niet ik-weet-niet-wat en haar niet stil krijgen en zelf mee gaan janken! Ze hoeven niet per definitie te onderzoeken op KMA want dat heeft geen zin! Tot 1 jaar maken ze geen antilichamen aan geloof ik waardoor de tests zowel vals positief als negatief kunnen uitvallen. KMA wordt meestal vanuit een donkerbruin vermoeden en mening van een arts behandeld zoals bij ons. Dring er dus op aan als dit je vermoeden is!
Ohhhhh ik lees nu pas je laatste berichtje!! Beetje niet zo slim Jaylin had geen moeite met de smaak van nutramigen maar de arts zal er wel ook voor gewaarschuwd hebben toch? Ze gaat vast vanzelf wel beter drinken, als ze echt honger heeft. Jaylin = hongerwolfje dus die fles ging er gewoon in! Ik hoop dat het stukken beter gaat worden de komende tijd.
@Troetelbeer, het gaat hier met de nutramigen en de nexium helaas nog niks beter. het krijsen savonds is alleen maar erger omdat ze nu van de krampen hele harde poep heeft. We gebruiken het nu een dag of 4, hopelijk komt er nog verbetering. Het lijkt nu namelijk slechter te gaan dan voor deze voeding en met zantac ipv nexium. Ik word soms zo moe van die zorgen. Soms denk ik, misschien heeft ze nu juist alleen maar meer last door ons geexpirimenteer en is ze het beste af met de standaard voeding en met de zantac. Voorheen leek het nog op redelijk normaal huilen, al krijste ze ook. Nu krijst ze de hele avond ontroostbaar en echt zo ontzettend hard dat ik denk, dat kind blijft er straks een keer in. pffff erg zwaar dit.
Oh wat vreselijk... Heb zo met jullie te doen en hoopte dat die speciale voeding echt zn werk ging doen... Kan het na een bepaalde periode nog aanslaan of had het al moeten werken? Harde ontlasting is ook erg lastig bij die kleintjes. Mijn dochter heeft er vreselijke last van gehad tot we op de groenten overgingen. Ik 'hielp' dr af en toe met een thermometer, mag je niet te vaak doen, maar gaf wel enorm veel verlichting. Is de uitslag al wel minder? Mijn dochtertje had een schimmelinfectie in haar gezichtje, had niks te maken met de kma, maar had ze wel erg veel last van. Ik hoop echt dat het snel beter gaat met jullie meisje!
dank je debster. Haar uitslag is nog niet minder, haar verkoudheid en verstopte neusje ook niet. Dit had wel langzaam maar zeker al wat beter moeten gaan volgens de ka. Nu is het weer weekend en ik blijf maar denken, wat moeten we nu. Overdag moet ik zeggen, gaat het redelijk, maar vanaf de een naar laatste voeding zijn we alleen maar naar een keihard gillend kindje aan het luisteren. Het lijkt wel bijna duivels hoe hard ze krijst. Het helpen met de thermometer wil hier niet echt vlotten helaas, de ontlasting is echt steenhard. We doen bij iedere fles 10 cc extra water en ik geef haar tussendoor nog wat, in de hoop dat het beter wordt . Ik twijfel zo erg. Misschien maar even terug naar de basis, gewone voeding, niet teveel poespas. En wel iets tegen de krampen. Of zo doorgaan. Ze lijkt zo ongelukkig. pfff