Zoveel zorgen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Momfulness, 13 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Wij maakten soms een fles met een schepje minder voeding, maar dat is nu niet meer nodig. Het hielp wel maar het kan dan wel zijn dat er kortere tijd tussen de flessen zit.

2. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Hoi Luna,
    Wat erg dat het nog niet beter gaat meid!
    Wij merkten toch wel wat verschil toen we van standaard naar pepti gingen. Alleen kreeg Jesse daarna weer klachten en wij zitten nu op Neocate, waar helemaal geen koemelkeiwitten inzitten. Bij jullie voeding nog een klein beetje.

Jesse reageerde op de Neocate in eerste instantie heftiger dan op de pepti, maar wij kregen te horen dat je echt een week of 2/3 moet wachten om te kijken of het gaat werken.
    Hier werkte Nexium wel heel goed, veel beter dan Zantac. Maar ook daar moet je een week of 2 mee wachten om te kijken of je verschil ziet.

Misschien dat je kunt kijken of je iets voor haar ontlasting kunt krijgen? Geef niet op, het komt echt allemaal goed.
    Wij zijn er ook nog niet met Jesse. Hij is wel rustiger en slaapt echt veel beter, maar drinken is een strijd hier.
    Wij zijn trouwens wel nutriton blijven geven. Het blijft kiezen tussen 2 kwaden. Jesse heeft ook erg gevoelige darmen, maar heeft meer last van het omhoog komen van zijn voeding. Wij zijn het dus wel blijven geven.

O ja, en het klopt dat ze de nacht goed slapen hoor! Hebben de meeste refluxkindjes. 'snachts wordt er minder zuur aangemaakt en dat in combinatie met de hele dag onrustig zijn zorgt er voor dat ze 'snachts slapen.

Sterkte meid!

3. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Oh Luna wat balen dat het nog niet echt beter gaat. Wij hadden binnen 2 a 3 dagen een heel ander meisje. Wij zijn per direct gestopt met Zantac om het even aan te kijken. Na 1 wk moesten we terug naar de KA en verliep het nog steeds goed zonder iets tegen de reflux.

Bij ons was ook de grote fout dat de HA dacht dat prioriteit bij de reflux lag maar de KA er recht doorheen prikte en erachter kwam dat de prioriteit bij de KMA & eczeem lag.

Jaylin gaf na 1 wk ook vele malen minder terug en huilde in ieder geval minder bij het teruggeven en spugen van de voeding. Haar hongerklachten (gillen, krijsen en wild doen na de fles en hongerig overkomen) minderen nu echter pas (en we zitten nu +- 3 wk op nutramigen). Ik heb me er wel bij neer moeten leggen dat ze gewoon redelijk veel spuugt, maar het is al een geruststelling dat ze niet meer gilt en huilt (van de pijn) tijdens het spugen. Ze slikt nog wel veel maar heeft ook daar zelf weinig last van.

Moet wel zeggen dat ze nog in gewicht is gedaalt, maargoed die KMA kan er flink inhakken als een kindje al 3 maanden zonder dat iemand ingrijpt verkeerde voeding krijgt lijkt mij!
    We hebben nu de flessen geminderd (ze kreeg 220/7 omdat ze zo hongerig was) en we zijn nu 190/6 gaan geven. Ze kreeg 4 x op een dag voeding, nu krijgt ze 5 voedingen per dag.

Wanneer moet je terug naar de KA?

Voor de ontlasting wellicht nog een tip om een klein beetje olie in de fles toe te voegen ( hooguit 1 a 2 x per dag). Dat wilde bij Jaylin goed helpen, toen wij echt ten einde raad waren voordat we nog op de nutramigen zaten.

Ik begrijp je heel goed hoor met alle zorgen en als je het niet vertrouwd zou ik gewoon contact opnemen met de KA wederom en zeggen dat je het nog niet vertrouwt. Maar geef het wel even de tijd, bij sommige kindjes heeft het langer nodig om in te werken.
    Maar ik zat er ook helemaal doorheen en manlief ook omdat we gewoon niet meer wat we moesten doen, ze bleef maar huilen en dan niet een beetje jammeren maar echt krijsen!

Dus als je even je hart wilt luchten een keer, je mag me altijd PB-en!

Hoop dat het echt in gaat werken bij de kleine en dat het gauw beter gaat.

4. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Kan me voorstellen dat je even niet meer weet wat je moet doen. Onze dochter had ook (verborgen) reflux, Zantac hielp hier ook niet en hebben toen Losec (zelfde werking als Nexium) gekregen.

KA heeft toen ook een recept gegeven voor Nutramigen, maar heeft ons gezegd eerst af te wachten of de Losec zou aanslaan, voordat we op andere voeding zouden overstappen. We gaven Nutrilon AR, dit bleek in combinatie met Losec voldoende te zijn.

Ik zou morgen gewoon weer de KA bellen.. even overleggen hoe nu verder.

Sterkte!

5. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hoi hoi,
    bedankt voor jullie reacties.
    Het gaat sinds gisteren overdag wel redelijk, maar vannacht was het weer hommelus.
    ik twijfel nog steeds over de voeding, heb er even een nieuw onderwerp over geopend, want wil vandaag denk ik toch weer terug naar de normale.

thanks!

Deel Deze Pagina