Er zijn echt al tig topics over en heb ook al met de zoekfunctie gezocht, maar we komen er gewoon niet uit. Dus toch nog even een 'eigen' topic als laatste redmiddel Ons meisje wordt volgende maand 1 jaar. Nu hebben we best een grote familie, goed contact met naaste buren en vriendenploeg met kleine kindjes. Op de eerste verjaardag wordt altijd iedereen uitgenodigd, maar we zien gewoon even niet hoe we dit kunnen doen. Ze is op woensdag jarig, doordeweekse dag. Vrijwel iedereen werkt dus die dag vieren is geen optie. Dus wordt het in het weekend. Maar nu hebben we zojuist geteld en komen we op minstens 29 volwassenen en 10 kindjes uit. En ons huis is niet zo heel groot. Aangezien ze in oktober jarig is ben ik ook bang dat de tuin (partytent?) te koud/nat gaat zijn. Hoe hebben jullie de verjaardag van jullie kindje gevierd? In meerdere ploegen, op meerdere dagen (met onderverdeling familie en vrienden?) of misschien met een partytent in de tuin erbij? Of totaal iets anders? Ben benieuwd!
ik heb het bewust niet zo groot gedaan. Die eerste verjaardag is super leuk, maar vooral voor jezelf. Op de kindjes komt heel wat af en als het dan ook nog superdruk is, dan wordt het misschien wel te veel. Wij zijn op de dag zelf eerst s ochtends met zn drietjes geweest. Tussen de middag lekker pannenkoeken gegeten en toen heeft ze een dutje gedaan. Vanaf 3 uur had ik de visite uitgenodigd en alleen echte naaste familie, dus opa's oma's en oom's tante'. En een neefje en een nichtje. Verder mn beste vriendin met haar dochtertje. Dat was ook meer dan genoeg. Op zondagmiddag( de dag erna) zijn 3 andere vriendenstellen met kinderen geweest.
Wij hadden 25 volwassenen en 9 kindjes.. Wij hebben een autobedrijf dus hebben het in de kantine en gedeelte showroom gedaan. We wilden eerst een partytent zetten in onze tuin maar de weersvoorspellingen waren niet geweldig (en het heeft ook geregend vorige week zondag)
Wij hebben 25 personen uitgenodigd plus ons 4... Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat passen hahaha en duimen voor goed weer zodat de tuin ook gebruikt kan worden!!!
wij hadden 22 volwassen en 9 kindjes+babies...(leeftijd van 8mnd tot 7 jaar) van 14 tot 17 onegveer was ook op woensdag jarig dus vierde het daarop... mensen die geen vrij konden krijgen/neme konden andere x komen, uiteindelijk kon iedereen komen (maar had het geloof ik al 3 mnd vantevoren gezegd, aan de mensen die ik er heel graag bij wilde hebben) ongeveer 10 mensen incl kids waren vertraagd en kwamne pas om 16u...toen gign een gedeelte wat er al vanaf 14 u was al weg...dus opzich wel goede afwisseling... had mn zoontje slaapkamer omgeturned tot "kinderkamer"...tv+dvdspeler, spelletjes, kleurdingetjes, opblaasmatras neer gezet en zijn ledikant in onze kamer... Zo was er dus ook doorloop in huis ( wij wonen gelijkvloers)... door de laatkomers, werd het wel laat en bleven ook wat mensen eten, maar was heel gezelig...zoontje lag 19u op bed en vanaf toen moest iedereen gewoon stil doen haha....kon ie lekker rustig slapen.. hij vond het ehct geweldig die drukte en al dat speelgoed en kinderen en andere babies...iedereen liet em gewoon zn gang gaan...af en toe lekker bij iemand op schoot wat eten of drinken...en voor de rest deed ie wat ie wilde..was op 17u wel ehct heel moe...maar totaal niet chagerijig oid...sliep ook ehct meer dan klokje rond !
Wij hebben het verdeeld over 2 dagen: op zaterdag de familie van mijn man, op zondag mijn eigen familie. Op beide dagen waren er een stuk of 10 geloof ik. We hadden uitnodigingen gemaakt en daarop gezet dat ze tussen 1 en 5 welkom waren. Zo hadden we de ochtenden vrij en kon ze lekker rustig eten en naar bed elke dag. Zo ging het prima.
anders kijken of er een speeltuinvereniging in de buurt is. Als je daar lid van wordt kan je soms voor een paar tientjes een zaaltje huren. Dan zet je de taart en drinken klaar en kan iedereen mooi voor zichzelf inschenken. Ben je ook niet een dag lang butler.
Ook wij hebben veel mensen uitgenodigd! alleen fam. (onze ouders, onze opa's en oma's en de tante's met aanhang.) en echte goede vrienden. We zitten zo op 75 man met kinderen. We huren een tent met paar terras verwarmers en dan is het goed te doen! mn zusjes is 28 nov. jarig en die doet het ieder jaar, dus weten we zeker dat het warm blijft.. We doen dit in 1x omdat ik meerdere drukke dagen achte elkaar niet aankan ivm nasleep van infarct. het zal dus een drukke dagworden!
Thnx voor alle reacties! Honeyy jeetje wat veel mensen zeg! Maar klinkt als een gezellig feestje wat gaat komen Wij zijn er inmiddels uit... gelukkig! We gaan onze vrienden en buren op zaterdagochtend uitnodigen van 10:00 tot 12:30. En familie is uitgenodigt vanaf 15:30 uur. Die blijven dan mee-eten. We hebben uitgerekend dat we 's ochtends een ploeg van ongeveer 14 tot 16 mensen hebben met 7 kindjes en 's middags een ploeg van ongeveer 16 mensen met 4 kindjes, maar daarvan komt misschien een deel pas begin van de avond En in ochtend weten we niet of een aantal mensen misschien moeten werken dus weten ook nog niet of ze allemaal kunnen. Op haar verjaardag zelf komen de opa's en oma's en 1 oom en tante koffie drinken en gaan we zelf naar de dierentuin als het weer een beetje meezit! Had geen zin om 3 dagen 'iets' te doen en op deze manier kunnen we alle mensen in ons huis kwijt en kan ze tussendoor slapen. Echt een opluchting dat we er nu uit zijn
Bij ons komen er ook altijd wel veel mensen op de verjaardagen van de kinderen (zelf vieren wij onze verjaardagen niet). Kinderen niet zo veel, ik denk iets van 8, met die van ons erbij en dan nog iets van 40 volwassenen. Milan is in de zomer jarig, dus makkelijk zou je zeggen, maar nu hebben we al 2 jaar op rij regen gehad met zijn verjaardag. Wat wij nu doen is zo'n professionele partytent huren en die in de tuin zetten met terrasverwarmers erin, lekker warm en droog! Binnen hebben wij ook lang niet genoeg plek namelijk.
Op haar verjaardag zelf komen alleen opa's en oma's, ooms, buren en beste vrienden. Dat zijn zo'n 12 mensen en 5 kindjes. Dat vind ik echt genoeg. Ik probeer ze ook nog te verspreiden over de dag. Kleine kindjes zijn snel overprikkeld. Misschien vindt ze het wel heel leuk hoor, maar ik ga het risico niet nemen dat ze totaal over haar toeren raakt door alle drukte. Bovendien ben je anders zelf ook alleen maar aan het rennen en stressen en ik wil juist zelf ook kunnen genieten van haar eerste verjaardag. Rondom haar verjaardag heb ik nog een paar dagen vrij, en andere vrienden en familie nodig ik uit om op één van de andere dagen te komen.