weer een marktplaats verhaal

Discussie in 'De lounge' gestart door mendie, 26 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    meiden,

ik heb gister een bankstel verkocht via marktplaats. een leuk jong stel kwam de bank ophalen. ze vonden m fantastisch en wilden m graag hebben voor in hun nieuwe huisje.
    nu zie ik net dat 'mijn' bank weer op marktplaats staat! en erbij gezet zo goed als nieuw ( bij mij stond er heel eerlijk gewoon gebruikt bij want ik was al de tweede eigenaar) en MIJN foto's! ook hebben ze de vraagprijs flink opgeschroeft!
    de bank is echt niet zo goed als nieuw. van de vorige eigenaar zitten er een paar brandgaatjes in en er is een knoop af. dit alles zie je alleen niet op de foto maar heb ik er wel netjes bij vermeld.

kan of moet ik hier iets mee doen of moet ik t maar laten gaan?
    vind t iig heeeeeeeel vreemd!

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
    Heb je een link? Ben wel benieuwd

Verder denk ik dat je niks kunt doen. Als het ze lukt dan hebben ze geluk. Ik neem aan dat iemand de bank op komt halen dan en zelf ziet in welke staat de bank is.

3. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    zet de link hier neer dan gaan we met z'n allen bieden! :x:D

4. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    lullig zeg! ik denk niet dat je er veel mee kunt want zij hebben de bank gekocht dus ze kunnen ermee doen wat ze willen?!

5. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    hier kun je niks mee ben ik bang...want de bank is niet meer van jou, en wat zij er dan mee doen moeten ze zelf weten

6. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    jaaa we gaan bieden tot ze helemaal gek worden haha !

7. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    hahaha ik zie t al voor me! maar zou de link idd even hier neerzetten.

8. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

niets, verkocht is verkocht en ze kunnen de prijsvraag nog zo hoog maken als ze willen, maar een koper ziet dan de gaten wel en ook de missende knoop. ik zou alleen even mp mailen dat ze ongeldige fotos gebruiken, dat is zonder jou toestemming gedaan en dat mag niet.

9. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Het word vaak gedaan dat foto's van mp gestolen worden om vervolgens als productfoto voor een ander met een vrijwel het zelfde artikel gebruikt worden.

Je zou een mail kunnen sturen met de intentie te laten zien dat je interesse hebt,als het de zelfde mail adres is als de mensen die hem bij jou hebben gehaald weet je genoeg maar vooralsnog zou ik dit niet zien als iets verkeerds (hoewel ik vind dat er geen duidelijke verwijzingen naar jou moeten zijn,of zoasl je bij maxi cosi weleens ziet dat er een babay in ligt die herkenbaar is dat is dan wer portret recht geloof ik)

10. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
  11. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    dit gebeurt helaas heel vaak meid...maak je niet druk en laat lekker gaan je kan er toch niks meer aan doen...maar lullig is het wel idd...

12. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    omg dit is wel heel erg...

Tijdje geleden had ik ook een topic geplaatst omdat ons een bank was beloofd maar die is toen verkocht aan de hoogste bieder.

Nu gaan we vanavond weer naar een bank kijken en onze eigen bank is ook verkocht..
    Denk dat als ik mijn bank op marktplaats zou zien staan dat ik zoiets heb 'joh, doe waar je vrolijk van wordt, ik ben er vanaf' haha
    Niet dat het een slechte bank is, maar het is een stoffenbank en we hebben een blonde labrador.. dus de bank is af en toe helemaal wit van de haren, elke dag stofzuigen enzo..

Wel apart dat ze precies dezelfde foto's gebruiken, gebruik dan nieuwe foto's!

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
    Kan me best voorstellen dat het raar is.

Foto's gebruiken van jullie mag trouwens niet. daar kun je best iets van zeggen.

14. Gravid

Gravid Niet meer actief

Of je er wat aan kunt doen weet ik niet, maar vind het wel erg raar ja dat mensen zo iets doen.
    Bij jou is het nog met een bank, maar bij mij was het met een auto.
    Ik had een auto gekocht waar nogal wat aan mankeerde, maar goed.. vond ik geen probleem, heb hem als opknapper gekocht.
    Maar toen ik hem goed en wel had, bleek er meer aan de hand te zijn dan we daadwerkelijk dachten, de auto viel bijna uit mekaar, het was nog een wonder dat ie reed.
    Door omstandigheden kon ik de auto niet meer opknappen en een kameraad van me zou de auto over nemen voor een prikkie en de auto opknappen.
    Helaas bleek na goeie controle dat de auto het niet meer waard was, en dus is de auto naar een garage gebracht voor de sloop
    Een week later zien we de auto op mp staan, precies dezelfde foto's als dat ik eerst gebruikt had, maar nu met de tekst dat hij 100% in orde zou zijn, terwijl het een wonder was dat die auto nog kon rijden.
    Snap niet dat mensen dit kunnen doen.

15. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    ze wilden ook misschien mijn loveseat erbij en dat deden ze niet omdat ze m in het echt toch te groot vonden.
    dus dan vind ik het helemaaaaaaaaaal zo vaag! als je het toch weer wilde verkopen, neem dan ook die loveseat! die vind ik zelf nog leuker dan de bank!

iemand loveseat kopen? hahaha

(ik ga er maar om lachen...tis niet anders)

16. Sommige mensen hebben dit als hobby. Iets kopen en dan duurder zien te verkopen.. hij is 5,5 jaar actief op marktplaats dus misschien al 5,5 jaar bezig :p
    maar dezelfde foto's gebruiken is wel not done

17. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    ik zou marktplaats mailen en zeggen dat ze foto's gebruiken van jou !

Gaan we bieden per euro omhoog ???
    Als ze akkoord gaan met een bod tjaa dan toch geen interesse meer hebben ???

18. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Hahaha, ja wat een mop...
    Misschien hadden ze hem thuis neergezet en was het toch niet zo mooi als ze dachten? Dat kan ook nog hè ;)

19. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    voor hoeveel hebben ze hem eigenlijk van jou gekocht?

20. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    voor 175 hebben ze m van mij gekocht. t is georgio design dus ik weet dat ik er meer voor zou kunnen krijgen, maar ik wilde er gewoon echt vanaf. ik heb geen ruimte met die 2 grote bakbeesten in mijn woonkamer voor mijn dochter om te spelen.

dus het is gewoon een kwestie van eigen schuld dikke bult..i know!
    maar heb ze nu net zelf een mail gestuurd om te vragen of ze iig andere foto's erop willen zetten en als dat vanavond nog niet gebeurd is, ik het dan meld. ben benieuwd!

ik heb de advertentie wel bewaard in mijn marktplaats want wil wel zien of ze het voor elkaar krijgen om de bank voor dat bedrag te verkopen.

Deel Deze Pagina