Hoi, Mijn mannetje is nu 9½ maand oud en altijd al een slechte eter geweest kwa groentehap. In het begin at hij alleen de olvarit potjes omdat hij vers niet wilde. Uiteindelijk toch de overstap gemaakt en bepaalde verse producten at hij wel. Maar nu eet hij helemaal geen hap meer! De potjes moet hij niet hebben en ook vers wilt hij niet. Hij gaat al kokhalzen en gillen als we aankomen met het eten. Hij doet dit ook op het kdv en bij oma, dus niet alleen bij ons. Nu vind hij brood onwijs lekker en eet hij 's avonds dus wel met gemak 2 boterhammen weg en daarna nog een bakje volle yoghurt. Nu wil ik hem niet continu brood geven 's avonds omdat ik bang ben dat hij dan bepaalde voedingsstoffen niet binnenkrijgt en hij toch ook echt groente moet gaan eten... Dit is trouwens zijn schema: 07.30 Papfles 200ml 09.30 kaakje + fruit en wat sap/thee 11.30 2 boterhammen met beleg en een fles van 150+5 14.00 kaakje en wat sap/thee 17.00 groente of 1 tot 2 boterhammen en wat volle yoghurt 19.00 fles van 180+6 Is er een manier waarop ik hem toch wat groente kan laten eten. We bieden het wel elke avond aan.
Hoi, Groente kun je misschien ongemerkt aan je kindje geven in een maaltijdsoep, of in een saus voor pasta. Misschien kan je ook eens wat rauwkost (komkommer, tomaat) of uit het handje. Groetjes Angelique
We hebben meerdere dingen al geprobeerd. Maar het gaat om de hele maaltijd. De aardappelen/rijst/pasta moet hij ook niet hebben. Dus het vermengen in iets anders lukt ook niet. En het op zijn brood smeren lijkt me nu ook niet echt een super idee.
Hoi! Toch is het dat wel het proberen waard. Probeer iets op zijn broodje te smeren. Is niet gek en als het zo wel lukt, alle beetjes helpen. Het hoeft geen strijd te worden. Je kan het over 2 weekjes weer proberen en het nu even laten voor wat het is. Succes. groeten Femke
Hij eet nu al 2 avonden opeens weer groente. Tenminste hij heeft nu 2x een 4 maanden potje met bruine bonen en appel gekregen en dit ging er in als koek. Wel veel last van zijn buik gehad aangezien dit zwaar valt op een maagje dat al 4 weken geen groente hoefde te verwerken. Moet ik nu maar weer langzaam opbouwen naar wat meer smaken en grover gepureerd aangezien ik hem liever vers geef ipv potjes (al ik ben ik al heel blij dat hij weer wat op heeft).
Hallo, Fijn om te lezen dat het gelukt is! Een kindje moet vaak 5 tot 10 keer iets proeven voordat hij gewend is aan de nieuwe smaak. Groetjes Petra