Ik begin maar weer even een nieuw topic. Ik weet dat er al veel zijn maar het lijkt mij juist fijn om met een nieuwe clubje weer te beginnen in plaats van je aansluiten bij een clubje waar iedereen elkaar al kent. Sinds juli 2011 de pil weer aan de kant gelegd en zijn we gaan proberen om zwanger te worden. Helaas de geschiedenis herhaalde zich en weer werd ik niet ongesteld. In januari naar de huisarts geweest, doorverwijzing gekregen en vandaag dan de eerste afspraak bij de gyn gehad. Bloed onderzoek en inwendige echo. Ze vond dat mijn eierstokken geen duidelijk pco beeld lieten zien, dit was de diagnose voor mijn vorige zwangerschap wel. Ik heb een clomid receptje meegekregen en moet gaan temperaturen. WE zijn dus weer begonnen met het spannende traject........ wie wil er mee kletsen, ervaringen delen........
Hoi Noa, Ook hier iemand met Clomid. Ik heb mijn 1e kuur erop zitten en ben nu aan het wachten of ik ongesteld word ja of nee. Bij mij is PCO vastgesteld vandaar dat ik ook onder behandeling ben van het ziekenhuis...wij zijn sinds juni 2011 gestopt met de pil. Mijn menstruatie kwam wel op gang maar heeeeeeeeeeeeeeeeel onregelmatig.
ikke, spannend hoor.......ik duim voor je dat je mensturatie nu met een goede reden uitblijft. Wij gaan voor ons tweede kindje, maar merk nu alweer dat ik het weer super spannend vind.
hoi, ik sluit me ook aan bij jullie nieuwe clubje. Heb al een kind van bijna 4,5 jaar en gaan voor de tweede. Sinds juli 2011 gestopt met de pil en vanaf oktober komt mijn menstrutatie onregelmatig en laat nu ook steeds langer op zich wachten, waardoor we dit keer iets meer moeite moeten doen om zwanger In januari doorverwezen naar de gynacoloog en morgenochtend hoor ik of ik pco heb. (maar heb alle sympthonen) Dus nog ff spannend, maar zal blij zijn als er toch een oorzaak is vastgesteld, zodat we weer verder in het traject kunnen.
Noa, Thanx.. het is ook allemaal heel spannend. Ook voor jullie natuurlijk omdat het uitblijven van een 2e zwangerschap zolang duurt. Ik hoop dat je snel zwanger bent. Mukkie, het is zeker fijn om te weten of je PCO hebt ja of nee. Dan kan er tenminste iets aan gedaan worden. Het is niet fijn om steeds maar naar het ziekenhuis te moeten maar ikzelf heb er geen moeite mee. Ik heb er alles voor over om een kindje te mogen krijgen met mijn vriend en als het ziekenhuis daarbij hoort, dan is dat zo. Heel veel mensen hebben er moeite mee. Laat het op je afkomen... Ben wel erg benieuwd wat je te horen hebt gekregen. Laat je het even weten? Succes bij het ziekenhuis vandaag!
@ikke, ik snap je volledig hoor dat je er alles voor over hebt en dan vooral als het je eerste is dan is alles spannend en weet je niet wat je te wachten staat Vanochtend is inderdaad pco bij mij vastgesteld en daar heb ik geen probleem mee, want ik weet nu eindelijk na al die jaren waarom ik zo onregelmatig menstrueer, maar ook waarom ik last heb van overgewicht Vind alleen een aantal dingen zo raar, dat ik eigenlijk gefrustreerd ben. Ik moet afvallen mijn bmi is nu 30.7 en die moet onder de 30 komen. Terwijl ik al zoveel ben afgevallen (dit door een maagband), dus ik snap niet dat die dokter het op 0.7 laat afweten. En mijn man moet ook zijn zaad inleveren, terwijl het probleem bij mij ligt en wij ook al een zoon hebben vind ik het raar (aangezien ons eerste kindje binnen 7 weken verwekt is). En nu is zijn conclusie dat hij me op dit moment niet wil helpen :x Iemand ideen over hoe ik dit het beste kan aanpakken of zal ik een second opinion vragen, want dit werkt best frustrerend?
Wat fijn dat je dit hebt gedaan! heb er ook en paar keer over gedacht ik zit in de eerste ronde clomid voor ons eerste kind. Morgen bloed prikken of fsh gestegen is. Zo spannend....
He dames! Hier nog iemand die sinds januari in de MMM zit! Ook PCO. Op de hormoonwaardes na heb ik geen last van overbeharing of de andere kenmerken bij PCO. Wel overgewicht gehad, maar ik ben 45 kg afgevallen en dat ging ook vrij gemakkelijk. Helaas is de PCO niet hersteld en zal ik dit zeer waars blijven houden. Zaadtesten van mijn vriend zijn zeer goed, 180 miljoen zeer actief zaad dus als we het voor elkaar krijgen om mijn eitjes te laten groeien en springen hebben we een goede kans op een zwangerschap. Helaas slaat Clomid 50mg niet aan en begin ik over 3 dagen met het slikken van 100 mg. Ben benieuwd dus! @Noa: spannend hoor! Laten we hopen dat Clomid aan gaat slaan! Is je eerste zwangerschap ook met CLomid tot stand gekomen? @Ikke: inmiddels zwanger, van harte meid!! Hoop dat we je allemaal snel mogen volgen!!! @Jupje: jij volgt Ikke heel snel op, i can feel it!! Hou ons op de hoogte! @Mukkie: ik zou meteen een second opinion aanvragen. De meeste ziekenhuizen hanteren zelfs een bmi van max 34 als grens. Belachelijk als ze dat laten afhangen van 0,7 puntjes. Dat is een kilo of 4? Of naar een andere gyn of terug gaan en erop staat dat er gestart wordt met een behandeling en je gedurende de behandeling wat aan je gewicht gaat doen. Als je nu begint heb je zeker nog 5 weken tot je evt een positieve zwangerschapstest in handen hebt en kun je echt wel 4-5 kg nog kwijtraken! Is je eerste zwangerschap ook met Clomid of iets dergelijks ontstaan?
Krullie ik hoop dat je dat goed aan voelt....gisteren op dag 10 hoge fsh waarde. Meteen een echo follikel te zien van 19.4mm. Super blij!! Net terug van samenlevingstest maar helaas negatief. Slijmvlies was troebel en helemaal niet rekbaar. Geen zaadcel gevonden. OOpdracht gekregen morgen avond weer te klussen..
Noa, Het was erg spannend maar inmiddels heb ik de uitslag en zoals je bij krullie kunt lezen ben ik zwanger Mukkie, wat belachelijk hoe ze doen zeg. Het enigste wat ik voor klachten heb ( weet ik nu ) is dat ik met PCO snel last heb van overgewicht. Richting pubertijd werd ik dikker...en heel veel dieeten gedaan maar hielp niks. 2 jaar geleden eiwit dieet gedaan en ik bleef hierna vrij stabiel. Nu ga ik weer uit dijen maar is voor een goed doel...hihi.. Ik hoop dat je snel geholpen word meid! Jupje, zoow wat een grote follikel zeg. Dat moet toch wel haast goed komen zou je zeggen. Ik had op dag 14 2 eitjes...15,5 en 16 mm...en nu zwanger. Dus ik duim heel hard voor je mee! Krullie, wat leuk dat je hier ook een reactie geeft. Ik spreek je in ons andere topic
@ krullie85, ik wist niet dat de max van bmi op 35 lag, dus dank je wel voor deze info. MIjn eerste zwangerschap is spontaan gegaan was op 5 nov. 2006 gestopt met de pil en eind van het jaar was ik al zwanger en in september 2007 bevallen van een geweldige zoon. Ik heb de info nu ff een paar dagen laten bezinken en besloten dat ik idd wat kilo's eraf ga werken (heb sinds 2004 een maagband) dus dat kost me wel moeite maar niet al te veel (om maar ff zo te zeggen). Ik heb ook besloten dat ik idd weer ff naar de huisarts ga of in iedergeval ff een belletje eraan waag, want ik wil inderdaad een andere gynacoloog. Heb deze vorig jaar al een keer gehad en vond het toen al een eikel, maar dacht ach zal wel aan mij liggen, NOT dus. Dus we gaan gewoon goede moed weer verder. @ikke175, Van harte gefeliciteerd meid en dat na de eerste kuur al En uiteraard voor de andere dames spannen en veel succes, met klussen enz.
Mukkie, Goed dat je over wilt stappen naar een andere gyn. Ik geef je groot gelijk. Sommige kunnen zo lomp zijn he...gelukkig heb ik daar geen ervaring mee. En thanx Idd na de 1e kuur. Fijn dat het allemaal zo snel werkt. Ik wens jou heel veel succes met afvallen en met zwanger worden. Hopelijk lukt het snel! En fijn dat al een zoon hebt Super leuk!
@ikke175, wees blij dat je er geen ervaring mee heb, had ik ook niet, maar ja eens moet de eerste keer zijn toch. Ga morgenochtend bellen met het ziekenhuis en mijn "beklach" doen Wel erg fijn voor je dat het na de eerste kuur al gelukt is, ik lees wel vaak andere verhalen, dus je verhaal doet goed bij mij en ik denk ook bij andere vrouwen. Het is idd geweldig om al een kind te hebben, maar nog leuker om er twee te hebben
daar ben ik weer, we zijn er even een weekje tussen uit geweest. Onze dochter is inderdaad ook met behulp van clomid verwekt, hopen dat het deze keer ook weer gaat lukken. ik ga de voglende keer even alles goed bij lezen en reageren. In ieder geval leuk dat jullie gereageerd hebben.
hoi ik zit nu in de eerste rond van clomid heb zaterdag een echo . weet niet wat ik er van moet verwachten vind het allemaal wel spannend . mijn eisprong is niet goed genoeg vandaar dat ik met de clomid moest beginnen ben heel benieuwd of een zwangerschap nu wel tot stand kan komen . heb ongeveer 3 ,maanden geleden een mk gehad die zwangerschap was spontaan maar het heeft niet zo kunnen zijn , nu gaan we er weer voor . zijn jullie al lang aan de clomid ?
Ik lees met jullie mee! Ik ben namelijk sinds gisteren met Clomid begonnen en lees graag jullie ervaringen ermee. Mijn verhaal in het kort; sinds juni 2010 aan het proberen, sinds september 2011 in de mmm. Na alle onderzoeken bleek met mij alles in orde te zijn, maar het zaad van m'n lief is niet zo. Na een hsg 3 maanden zelf proberen, maar helaas pindakaas. Dus deze ronde starten met IUI met hormonen. Ik maak wel zelf iedere maand een eitje aan en heb ook een eisprong, maar het is de bedoeling om met de Clomid 3 eitjes aan te maken per cyclus, voor meer kansen. Ik ben gestart met 100mg, maandag heb ik een echo, dus hopelijk is er meer dan 1 eitje te zien!
vandaag weer op controle geweest. ze zag op de echo een eiblaasje van 20 mm ongeveer. ze vertelde dat deze tussen nu en 5 dagen zal gaan springen. Dus we gaan er voor en zien wel hoe het schip strand. volgende week vrijdag bloed laten prikken om te bepalen of het een goede eisprong is geweest. succes iedereen
Hier weer ff een update Ben vandaag voor de second opinion geweest bij het ziekenhuis en heb nu 1 kuur provera gekregen om de menstruatie weer op gang te krijgen en dan hopen dat die maand erop het vanzelf gaat! In deze tijd moet ik nog twee kilo kwijt en als het dan nog allemaal nog negatief is mag ik aan de chlomid beginnen. @sannetilly, succes de komende tijd en je bent al zwanger geweest, dus je hebt al bewezen dat het kan @danitcha, ook jij heel veel succes de komende tijd
Mag ik vragen of jullie bijwerkingen hadden / hebben van de Clomid? En zoja, welke. En wanneer waren die het ergst en wanneer weer voorbij? Jullie begrijpen dus waarschijnlijk al dat ik heel erg last heb van de bijwerkingen
@noa80, nou dat is voor nu weer even lekker nieuws en veel succes met klussen de komende dagen en dan maar hopen dat het klussen een mooi eindresultaat oplevert @danitch, sorry maar ik kan je daar niet bij helpen, aangezien ik nog niet aan de chlomid zit, maar heel veel sterkte met je bijwerkingen