zoveelste clomid topic

Discussie in 'MMM clubs' gestart door noa80, 7 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deze keer nog geen last van bijwerkingen.

In aanloop van mijn vorige zwangerschap wel veel opvliegers en lichtflitsen. Ook was ik niet altijd de gezelligste. Wanneer en hoe precies zou ik niet meer weten. Succes in ieder geval!

2. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    Ik ben gisteren gestart met mijn eerste behandeling met clomid.

4 dagen nadat ik gestopt ben met clomid moet ik opnieuw voor een inwendige echo om te zien of mijn eitjes rijp zijn!

Ik ben suuuuuper nerveus en bang dat het niet zal lukken....
    Het is voor mij een héél vreemd gevoel om te weten dat je niet kan zwanger worden zonder hulp!!!!
    Ik baal echt van mezelf.

heb je eigenlijk veel slaagkans mbv clomid?

3. kelien87

kelien87 Actief lid

13 mrt 2011
    305
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik zou ook graag hier mee komen lezen en schrijven.
    ik heb vanmorgen bij de gyn te horen gekregen dat ik volgende cyclus zal starten met clomid. mijn lichaam maakt wel goed een eitje aan, maar na de eisprong is het oestrageen te laag waardoor wel een bevruchting maar geen innesteling kan plaatsvinden. met de clomid hoopt mijn gyn dat deze waardes stijgen en dat dus ook een innesteling mogelijk word. ik ben nu een jaar van de pil af en sinds november zijn we aan het dokteren.

4. sannetilly

27 mrt 2012
    30
    0
    0
    ben een thuis blijvende moeder
    rotterdam
    Hallo

ik wil ook graag hier mee lezen en schrijven .

Dit is mij eerste rond met clomid

heb al twee lieve schatten van kinderen maar heb het gevoel dat we nog niet compleet zijn .

ik heb geen goede eisprong daarom zit ik aan de clomid .

ik ben nu 2 dagen geleden gestopt met het slikken van de clomid ik heb zaterdag een echo ben heel benieuwd heb geen idee wat ik kan verwachten er van .

groeten

5. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Jeetje, wat veel meiden alleen al hier op zp die net begonnen zijn met clomid. Zo zie je maar dat je niet alleen staat. Want ik schaamde me wel een beetje toen ik bij de apotheek m'n receptje moest ophalen, alsof ik niet "functioneer". En ik werd er niet ook niet vrolijker van dat er door de apotheek naar achteren werd gegild of er nog pregnyl was binnengekomen :). Maar er zijn dus meer mensen met een receptje ;).

Hope, ik heb geen idee wat de slagingskansen zijn, dat hangt er ook vanaf waarvoor je het gebruikt. Misschien eens bij je gyn vragen?
    En aan je onderschrift te zien, kun je ook zonder hulp zwanger worden. En als een beetje hulp je een heel mooi kindje kan geven, dan moeten we maar even over onze trots heenstappen...

Vanavond m'n laatste Clomidpilletje, dus hopelijk ontwikkelt er zich een grote legbatterij in m'n buikje :p

6. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Hey Meiden,

Mag ik me ook bij jullie aansluiten?
    Ik ben in maart 2010 zwanger geraakt in de eerste ronde met clomid.
    Nu gaan we er met Pasen weer voor. Als het aan mij had gelegen was ik alweer halverwege maar mijn man wilde nog wachten.
    8 april starten met Duphaston 12 dgn en dan op 3e dag van de cyclus clomid.... Ik vind het weer echt spannend en heb er enorm veel zin in.

7. sannetilly

27 mrt 2012
    30
    0
    0
    rotterdam
    #27 sannetilly, 31 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2012
    hallo allemaal

ik kom net uit het ziekenhuis voor en echo en ja hoor ik heb een eitje :D hij is alleen nog niet groot genoeg dus mag woensdag weer voor en echo ,heb nu alleen wel wat meer cystes zitten maar daar hoefde ik me geen zorgen om te maken ,

dus de clomid heeft wel zijn werk gedaan gelukkig .

liefs

8. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Sannetilly, wat fijn een ei :D. Daar doen we het toch voor! Hopelijk groeit hij snel!
    Ik heb morgen de echo. Hopelijk heeft ook bij mij de Clomid z'n werk gedaan en heb ik een paar mooie eieren. Ook al ben ik met al die krampjes in m'n eierstokken wel erg bang voor overstimulatie, maar we zullen het morgen zien....

9. sannetilly

27 mrt 2012
    30
    0
    0
    rotterdam
    Hoi Danitcha

Heel veel succes morgen en mogen er maar veel eitjes zitten
    Ik ga zeker voor je duimen op goed nieuws

Liefs sanne

10. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Even een update; met de echo 2 eitjes vandaag!!! :D:D:D Ik mag vanavond al meteen de pregnyl spuiten en woensdag is de IUI al!!!:D:D:D EINDELIJK een beetje schot in de zaak!
    Dus ook bij mij doet dat rotspul toch wel goede dingen...

Sanne, ik hoop dat je eitje woensdag mooi gegroeid is!

11. Jenna28

Jenna28 Lid

6 mrt 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen,

Ik was ook even aan het meelezen en ben toch wel blij dat ik niet alleen ben. Bij mij is ook pcos geconstateerd en heb 2 mei een afspraak bij de arts. Het is per toeval ontdekt nadat ik een echo en wat testjes heb laten doen, had er echt nog nooit van gehoord. Ik denk haast ook wel dat ik clomid zal moeten gebruiken. Kan iemand me uitleggen hoe dat precies werkt? Is het een kuur van een maand ofzo dat je iedere keer gebruikt?
    Ik weet dat ik dit ook wel op 2 mei aan de arts kan vragen maar ben gewoon erg nieuwsgierig nu!

12. sannetilly

27 mrt 2012
    30
    0
    0
    rotterdam
    Danitcha

wat super goed twee eitje kijk daar worden we vrolijk van :D

dat het rotspul voor twee mooi eitjes zorgd ik ga duimen voor je woensdag

liefs sanne

13. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    jenna, volgens mij verschilt het per persoon een beetje, maar ik moet op dag 3 t/m 7 1 tabletje nemen. En dan dus iedere maand, daarnaast krijg ik deze eerst maand (die al langer dan een maand duurt) een echo en moet ik bloed laten prikken om te controleren of de clomid zijn werk doet. Verder moet ik ook temp lijstjes bijhouden, maar daar word ik nog niet veel wijzer van hoor.

afgelopen woensdag op de echo een mooi ei gezien, maar mijn temp is nog steeds niet omhoog gegaan dus ik denk niet dat het ei gesprongen is....kan dat eigenlijk?
    vrijdag bloed laten prikken, en dan woensdag bellen voor de uitslag. ik ben benieuwd

14. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Noa, volgens mij kan je ei wel springen zonder dat je temp omhoog gaat, maar zeker weet ik het ook niet :(. Ben ook wel benieuwd wat je bloed aangeeft!

Jenna, je kan heel veel vinden als je googled op clomid. Maar je moet idd de pilletjes 5 dagen per cyclus nemen in doseringen van 50,100 of 150 mg.

15. sannetilly

27 mrt 2012
    30
    0
    0
    rotterdam
    @Danitcha

veel succes morgen met de iui ik ga duimen dat ze je eitje gaan vinden :D

liefs sanne

16. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    Ik lees al de ganse tijd mee...

Super dat Clomid zijn werk heeft gedaan.

Ik moet donderdag voor een echo... Hopelijk ook goed nieuws

17. sannetilly

27 mrt 2012
    30
    0
    0
    rotterdam
    terug uit het ziekenhuis

:x ze weten nu niet of ik een eitje heb of dat het toch weer een cystes is mag zondag weer terug voor een echo en als er dan geen groei is dan krijg ik een kuur voor het op wekken van me ongi en dan krijg ik clomid 100 mg omdat het dus niks heeft gedaan deze maand en de gyn vind het zonden van de tijd om nog een maand 50 te proberen nu maar hopen dat ik zondag als nog goed nieuws krijg

18. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Sanne, wat vervelend. Kunnen ze dan niet het verschil zien tussen een eiblaasje en een cyste? En kan je eitje niet ondertussen gesprongen zijn? Nou, hopelijk zondag een mooi groot ei!!!
    En anders volgende ronde 100 mg.

Hope, veel succes morgen!

Bij mij zitten de IUI-zwemmers erin :D. Het zaad was erg goed (cijfers krijgen we nog) en de inseminatie vond ik goed te doen. Nu 2 lange weken wachten, maar ik heb heel goede hoop :). We hebben 12% kans deze ronde!

19. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    Even mijn update:

Vorige week donderdag een echo gehad na 5 dagen Clomid.
    2 eitjes van 18 mm die klaar zaten om te springen en 1 eitje van 16mm.

Ik heb dezelfde avond om 20h een pregnyl injectie gehad. 3x1500 eenheden. Wij hebben donderdag, vrijdag en zaterdag avond geklust.
    Gisteren niet, omdat ik er echt geen zin in had.
    Denken jullie dat het nog nodig is dat we vandaag klussen?

Ik heb echt zo'n vreemd gevoel in mijn buik.

Liefs

20. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België

Deel Deze Pagina