zoveelste clomid topic

Discussie in 'MMM clubs' gestart door noa80, 7 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannetilly

27 mrt 2012
    30
    0
    0
    ben een thuis blijvende moeder
    rotterdam
    @HopeSept12

haai haai

volgensmij hebben jullie op de goedemomenten geklust :)

het kan zijn dat je de gesprongen eitjes hebt gevoelt zou me er niet te druk om maken hoor .

even een kleine update over me zelf .

Zondag naar het ziekenhuis geweest geen eitjes maar helelaas 2 cystes die gelukkig niet veder zijn gegroeid dus heb nu een kuurtje
    primolut gekregen moet 3 pillen perdag voor een week lang en dan

op de 3edag van me ongi weer aan de clomid nu 100mg en dan hopen dat dit wel doet wat hij moet doen weer spannend dus

liefs

2. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    Ik heb constant pijnsteken in mijn buik, mijn borsten tintelen. Ik word er echt gek van!
    Ik heb geen sprong gevoeld.... Vreemd hè?

Heb jij eerst Clomid 50mg genomen?
    Van mij is het de eerste keer dat ik met Clomid en pregnyl werk en tot nu toe heeft Clomid 50mg heel goed zijn werk gedaan. Had 2 eicellen van 18mm die klaar zaten om te springen en dan nog eentje van 16mm...

Mijn gyn zegt dat ik erg veel kans heb op een tweeling...

Ik vind het wachten echt verschrikkelijk

3. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Hope, als je donderdagavond de pregnyl hebt gespoten, is zaterdagochtend je eitje gesprongen! Dus jullie hebben heel goed geklust en vandaag zou alleen nog maar voor de lol zijn ;).
    Van de pregnyl kun je bijwerkingen krijgen, waaronder die krampjes en gevoelige borsten. Je kunt ook nog misselijk worden. Laat je niet gek maken, het is de pregnyl!
    Als ik het zo lees heb je kans op een drieling! :D
    Ik had met de Clomid 2 eiblaasjes van 20 mm en 16 mm en die laatste telde gewoon mee, want er is ons verteld dat we kans hebben op een tweeling.
    En ja, die wachtweken zijn killing :x.

Sanne, wat jammer dat er geen eitjes waren :(. Hopelijk brengt Clomid 100 meer voor je!!!

4. sannetilly

27 mrt 2012
    30
    0
    0
    ben een thuis blijvende moeder
    rotterdam
    HopeSept12

klopt ditwas de eerste rond met clomid 50mg
    dus hopen dat 100mg wel wat wil doen .wel blijven positief hoor .

ben al blij dat ik een kuurt heb gehad om als op gang te brengen anders ben ik zo maar weer 4 weken veder .

nieuwerond gaan we tegemoed dus het komt vast wel goed .

HopeSept12 en Danitcha succes met wachten de komen de 2 weken

5. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    Jij hebt op 4april de pregnyl gekregen? Ik op 5 april. We zitten dus op dezelfde wachtrij...

Ik ben van plan om vanaf morgen met zwangerschapstesten te starten. De testen zouden steeds lichter moeten worden van kleur. En daarna opnieuw donkerder. Maar weet niet goed wel goedkope testen ik hier het best zou gebruiken!!

Wanneer zal jij testen?

6. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België

Door de begeleiding heeft eens mens veel hoop e... Ik duim voor je, en hou ons op de hoogte

7. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Hope, ik had 4 april de IUI en 2 april heb ik de pregnyl gespoten. Ik test niet totdat de pregnyl uit m'n bloed is, want ik ben zo'n stresskip dat ik mezelf dan echt gek kan maken. Ik test pas op de officiële testdag die ik van het zkh heb gekregen, 19 april. Als ik dan nog niet ongi ben hè ;). Maar ik heb ondertusssen ook een beetje testangst gekregen. Zoveel witte testen gehad en die teleurstelling is dan zo groot, dat ik liever test als ik overtijd ben.
    Maar ik ben erg benieuwd naar jouw testjes :). Ik heb wel eens hele gevoelige testen bij zwanger en kids gekocht. En die waren ook niet duur. En de k2v5 zijn natuurlijk goed, maar in verhouding iets duurder.

8. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Wat fijn om al zoekend op internet lotgenoten tegen te komen.
    Al jaren tob ik met het niet ongesteld worden e.d sinds vorig jaar weet ik dat dit komt door PCO.
    In maart ben ik gestart met de eerste ronde clomid (50mg.) helaas heeft deze niets gedaan. Opnieuw 10 dagen aan de primolut en net vandaag weer ongesteld geworden. Donderdag mag ik daarom weer beginnen met clomid, nu 100 mg.
    Ik hoop voor mijzelf maar voor iedereen die clomid slikt, dat het aan gaat slaan! En wij allen voor het einde van het jaar in een ander (zwangerschaps)topic verder kunnen gaan!!!

9. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    Ik hou dat gewoon niet vol om zo lang niet te testen...
    Ik heb krampen, buikpijn, koppijn, gevoelige (.)(.) en misselijk. Ik word gewoon gek van mijn eigen lichaam.

Zijn jullie al lang bezig? Eerste kindje?

Liefs

10. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    Welkom in de club... :p
    Hopelijk werkt de 100mg.
    Van mij is het de eerste ronde met Clomid en pregnyl

11. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik hoop ook dat het deze keer wel helpt!
    Slik jij nu dan 50 mg. clomid? en vanwaar de pregnyl?? deze krijg ik zelf (nog) niet.

12. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    vorige week vrijdag progesteron laten prikken, vandaag gebeld voor de uitslag 2,1 terwijl deze minimaal 30 moet zijn voor een goede eisprong....schiet nog niet echt op. Ik moest hem vandaag gelijk nog een keer laten prikken en dan vrijdag weer bellen. Denk niet dat de clomid 50mg, iets gedaan heeft. Afwachten hoe nu verder........

13. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    Ik heb vorige week 5 dagen 50mg genomen! Zondag was de laatste.
    Donderdag had ik echo en Clomid had goed zijn werk gedaan. 2 springklare eitjes van 18mm en 1tje van 16mm...
    Mijn gyn had gevraagd of ik wilde doorgaan, omdat we erg veel kans hebben op een tweeling... Maar liever 2 dan geen.

Ik heb dezelfde dag nog 3x1.500 pregnyl gekregen. Ze wilde dit geven om zeker te zijn dat ik een goede eisprong zou hebben... Gans het weekend geklust en nu wachten tot 20april om een zw testje te doen....
    Ik word gek van het wachten!

14. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    spannend zeg Hope. Ik had op de echo ook een mooi eitje van 20 mm, maar vraag me nu af of het geen cyste geweest is, want anders was mijn progesteronwaarde wel hoger geweest. Ik heb tot nu toe nog nooit pregnyl gekregen.

15. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Noa, Ik ken dit gevoel... bij mij had 50 mg ook niets gedaan, dit was al bekend want ik krijg ook echo's toch voor de zekerheid nog even laten prikken, helaas niets. Wel gek dat je een mooi eitje had, kan het zijn dat deze gewoon niet gesprongen is? Wat zegt je Gynaecoloog hiervan?

@Hope, Wat spannend zeg!! Ik begrijp dat je gek wordt van het wachten... Mij zou het ook niet uitmaken of er 1 of 2 komen, op een gegeven moment verlang je zo naar een kindje dat dat niet meer uitmaakt.

Zelf begin ik zoals eerder beschreven komende donderdag met 100 mg. Ik zie er weer erg tegen op... maargoed het is voor een goed doel.
    De donderdag er op (dag 10 van cyclus) heb ik weer een afspraak voor een echo.

16. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    hebde gyn nog niet gesproken, vandaag alleen gebeld met de assistente en die zei dus dat ik vandaag weer moest laten prikken. Vrijdag weer bellen voor de uitslag. Als dan mijn waarde weer laag is. Ga ik vragen of ik een menstruatie mag opwekken en met 100mg verder mag gaan.

myloon jij ook succes!

17. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    ZO vreemd dat bij de ene 50mg schitterend werkt en bij de andere niet...
    Helaas is een gerijpte eicel geen garantie op een zwangerschap...

Met Clomid in combinatie met pregnyl verhoog je de kansen nog meer, maar helaas heb ik er nu echt wel heel veel last van!!!

Ik duim voor iedereen en hou ons op de hoogte want het heeft heel veel steun. We staan er echt niet alleen voor!!

18. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij mijn vorge zwangerschap hebben 50mg, 100mg en 150 mg eerst niets gedaan. Was ook steeds op de echo's duidelijk dat er geen eitjes groeide Toen heeft de gyn een LEO (kijkoperatie) gedaan, daarna deed 50 mg wel zijn werk en was ik in de tweede ronde zwanger.

Ik had een beetje hoop toen er deze keer op de echo wel een mooi rijpend eitje te zien was, maar de hoop is nu alweer vervlogen.

19. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het blijft vreemd dat clomid bij iedereen weer anders werkt (of niet werkt).
    Ik kan enkel maar hopen dat 100mg. wel wat doet,

Ik heb wel eens gehoord dat wanneer je Pregnyl gebruikt je dit altijd moet blijven gebruiken en dat de eitjes dus niet meer vanzelf zullen gaan springen, ik weet enkel niet wat de waarheid hiervan is.

Na wat onderzoek ben ik er achter gekomen dat ik allebei de tabletjes beter in 1 keer 's avonds kan nemen om zo de minste bijwerkingen te krijgen, weet iemand of dit echt zo is? of heeft iemand hier ervaring mee?

20. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Myloon, welkom :).
    Ik heb ook vrij veel last van de bijwerkingen van Clomid. Ik heb ze nog maar één ronde gebruikt, dus hopelijk gaat het volgende ronde beter. Ik had er ook minder last van als ik de pilletjes tegelijk voor het slapen nam, want anders had ik de hele dag last van de bijwerkingen.

Noa, wat raar dat je een groot ei had en dat je progesteron zo laag is :(. Ik ben ook benieuwd wat je gyn zegt!

Hope, een volgroeide eicel geeft zeker geen garantie op een zwangerschap. Ik heb ondertussen al 20 volgroeide eicellen van mezelf gehad, maar nog steeds niet zwanger :(.
    Ik hoop natuurlijk dat je nu onwijs zwanger bent, maar laat je niet gek maken door alle kwaaltjes. Je hebt een zwangerschapshormoon ingespoten, dus tuurlijk heb je kwaaltjes. Helaas heb ik ze ook...

Vanmiddag heb ik een echo om de dikte van het baarmoederslijmvlies te meten. Het kan een bijwerking van de Clomid zijn dat het baarmoederslijmvlies niet groeit. In dat geval krijg ik volgende ronde puregon. Ook krijgen we de uitslag van het zaad van de IUI. Spannend dus!

Deel Deze Pagina