zoveelste clomid topic

Discussie in 'MMM clubs' gestart door noa80, 7 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Als eerste de zwangere Gefeliciteerd!!

Wij zijn weer terug van vakantie en hebben een heerlijke tijd gehad!
    Vanwege de vakantie had ik met de gynaecoloog afgesproken een maandje te stoppen, voor alle zekerheid had ze mij wel clomid mee gegeven. Mocht ik nu ongesteld worden dan kon ik er mee beginnen.

Wonder boven wonder is dat gebeurd, dus ik ben nu al weer halverwegen een nieuwe cyclus. Toen ik vanmorgen bij het ziekenhuis kwam en het vertelde zijn we dus gelijk gaan kijken.
    Vandaag was mijn cyclusdag 12. En nogmaals een wonder... er zit gewoon een ei van 18cm. het kan dus toch!!
    Dus vanaf nu mogen we om de dag aan de bak!

Dit voelt zo fijn... we hebben nu gewoon toch een kans om een kindje te krijgen!
    Maargoed, we zullen dus zien hoe het verder gaat!

Ik sluit me aan bij Cindybad... vingers crossed!!

2. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal! Heb ff zitten lezen hier en vind het wel een leuk topic om ook over mee te 'praten'.
    Ben vorige week op cd dag 3 t/m 7 voor het eerst met clomid 50mg begonnen en moest vanochtend op dag 9 voor het eerst een echo. Zag er normaal uit maar was een beetje vroeg nog want de eitjes waren nu nog maar 0,7 mm en moet nu maandag terugkomen. Hopen dat er dat wat gegroeit is. Vind het wel heel spannend hoe het allemaal verder gaat!
    Voor diegene die zwanger is: gefeliciteerd en geniet er van!!

3. Mag ik ook met jullie meepraten meiden? Ik begin over een paar weken aan mijn eerste Clomid!

4. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    @myloon, fijn voor jullie zeg! K'ga duimen ;)

5. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    @shaddixxx, gezellig! ik zie dat je al een zoontje hebt, ook d.v. Clomid of ga je het nu echt voor het eerst gebruiken?

6. Nee dit is mijn eerste keer! Mijn kleine ventje is door de pil heen gekomen, zo'n wonder!

Ik slik nu dus Duphaston om de menstruatie op te wekken en daarna begin ik met Clomid. Dan op dag 12/13/14 moet ik naar de kliniek om te bekijken of er al en eitje groeit (dat is toch gewoon een FM he? Of is dat heel iets anders?)!

Voor jou ook de eerste keer?

7. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Fas, Welkom!!
    Hoe is je eerste ronde clomid bevallen? Heb je veel bijwerkingen?
    Ik hoop voor je dat er maandag een groter ei is! het schijnt dat wanneer ze groeien dit met 2 mm per dag doen.
    Gebruik je clomid in verband met PCO?

@Shaddi, Welkom!
    Tuurlijk mag je mee praten, gezellig hoor!
    Kijken of er een eitje groeit is inderdaad een FM. spannend hoor, maar moet je dan 3 dagen achter elkaar?
    Ik ga meestal de eerste keer op dag 11 of 12 en dan na een dag of 3 weer. Ik loop niet bij een kliniek maar gewoon het ziekenhuis.
    Leuk dat je al een zoontje hebt!

Met mij gaat alles goed.. Ik ben ditmaal op dag 12 geweest om te meten... en toen was er dus al een grote ei te zien. Ik hoef nu niet terug te komen. Woensdag wel even bloedprikken om te zien of er daadwerkelijk een eisprong is geweest!

8. @Myloon; Nee, ik moet op dag 12 óf dag 13 óf dag 14 :p Is een beetje afhankelijk van wanneer ze plek hebben en wat ons het beste uitkomt, zeiden ze.

Misschien is het handig om dag 14 te pakken, zodat de kans op een groot ei het grootst is? Wij moeten anderhalf uur rijden naar de kliniek, als we eerst m'n zoon naar de oppas moeten brengen is het 3 uur reizen in totaal.. Da's dus 6 uur autorijden op een dag.. Hebben we er natuurlijk graag voor over, en als het nodig is dan doen we het zonder nadenken, maar het zou natuurlijk heel fijn zijn als ze op dag 14 kunnen zeggen dat er een superei zit, en dat we niet terug hoeven te komen voor nog een meting! :D

Op welke dag zit jij nu? Ik ga zo even wat pagina's teruglezen hoor!

9. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    @myloon, de eerste ronde is goed bevallen. Was vooraf best een beetje bang voor de bijwerkingen maar heb er niks geen last van gehad! Er is bij mij niet echt PCO vastgesteld maar de gyn heeft wel gezegd dat ik het waarschijnlijk had omdat ik een hele lange cyclus heb. Toen ik voor 3 jaar terug stopte met de pil heeft het 14 mnd geduurd voor ik weer ongesteld werd en daarna was het ong. Om de 3 mnd. Mijn laatste menstruatie heeft 103 dagen op zich laten wachten, dus je kunt er geen pijl op trekken! Ben vorig jaar augustus wel een keer spontaan zwanger geworden maar ik kreeg met 5 weken een miskraam helaas. Vanaf die tijd weer druk aan het 'oefenen' gegaan maar je hebt geen idee wanneer je precies aan het klussen moet dus eigenlijk doe je maar wat en dat schiet dus niet op. Vandaar nu toch maar doorgepakt en de mmm in. Wel blij dat er nu een plan van aanpak is iig.

10. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Shaddi, Wat vervelend dat jullie zo ver moeten rijden voor een kliniek. Vanwaar die keuze?

Zelf zou ik eerder zeggen om op dag 12 te gaan.. De eerste 2 rondes deed de clomid bij mij niets en was er dus niets te zien op dag 12 en ook niet dagen verder maar nu had ik op dag 12 al een super mooi groot ei! Het is bij iedereen verschillend natuurlijk, en als je zo ver weg moet ga je ook niet en op dag 12 en op dag 15?

Ik had dus op dag 12 een ei van 18 cm. en zit nu op dag 15. Geen idee of hij al gesprongen is.. maar we zijn goed aan het klussen geslagen;)

Dit is trouwens mijn derde ronde!

@Fas, Fijn dat je geen last hebt van de bijwerkingen, slik je het pilletje 's avond? Dit had ik namelijk als tip mee gekregen!
    Zelf heb ik nu met 150 mg. wel last van opvliegers maar meer niet eigenlijk.

Dat zijn lange periodes er tussen! Dit had ik ook... bij mij was wel pco geconstateerd. Ik hoop voor je dat de eerste ronde al veel goed oplevert! Iedere keer geen ei is best een teleurstelling.... maar dan opeens wel een ei... ik kan je zeggen dat geeft een heel fijn gevoel!
    Een gevoel van dat kan dus toch!!!

11. Ah okay, dan zou zo vroeg mogelijk wel het best zijn inderdaad..

Wij hebben voor deze kliniek gekozen omdat ze me in het gewone ziekenhuis niet wilden helpen tot ik afgevallen zou zijn. Ze hebben daar geroepen dat ik PCO heb, en dat ik 12 kilo moet afvallen omdat die PCO zeer waarschijnlijk door m'n overgewicht kwam. Nu ben ik in december hard begonnen met afvallen, alleen maar water gaan drinken, véél gezonder eten, meer bewegen, en nu is het juni, en is er nog geen 2 kilo af. Vreselijk frustrerend, en als het op dat tempo door zou gaan, zou ik nog zó lang moeten wachten voor zij me zouden helpen met m'n kinderwens. In het Geertgen hechten ze geen waarde aan je BMI, mits je je realiseert dat er meer risico's zijn tijdens je zwangerschap, als je overgewicht hebt.

Dus ja, het is erg ver rijden, maar er zijn natuurlijk ook zat meiden hier op ZP die helemaal naar het buitenland moeten reizen voor hun behandelingen! Kan niet zeggen dat ik die 6 uur autorijden op 1 dag erg leuk vindt, maar als dat nodig is om onze wens uit te laten komen.. Geen probleem! :D

Enneh, 18cm? Da's wel heeeel groot :p Spannend! Moet je nu ook weer terugkomen om te bekijken of ie gesprongen is?

12. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Verplaatst naar 'MMM clubs'.

13. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    hihi ik bedoel natuurlijk 18 mm.
    Nee ik hoef niet terug te komen, moet volgende week bloed laten prikken daarna even bellen voor de uitslag en afwachten waarschijnlijk!

Wat vervelend dat afvallen niet geholpen heeft. Waarom helpen ze je in het gewone ziekenhuis niet met het overgewicht en kan dat bij de kliniek dan wel? Is er ook geen samenwerking mogelijk? dat je bijvoorbeeld wel je echo's krijgt in je eigen ziekenhuis ofzo?
    Ik begrijp wel dat je er alles aan doet om een kindje te krijgen, bekent gevoel! Het is alleen wel zo dat je niet in een week een paar keer heen en weer gaat denk ik? Zo moest ik de eerste 2 rondes vaak 2 of 3 keer in de week naar het ziekenhuis.

Is Duphaston trouwens ongeveer het zelfde als primolut? voor het opwekken van een ongesteldheid dus?

14. Ik denk dat Duphaston inderdaad net zoiets is.

Ik heb geen idee waarom ze het in deze kliniek wel okay vinden, en in een ziekenhuis niet. Ik bedoel, ik geloof echt wel dat de risico's wat hoger zijn met overgewicht hoor, maar hoeveel vrouwen wegen er niet boven de 100 kilo, en krijgen gewoon gezonde kindjes? Als je op de natuurlijke manier zwanger kunt raken is het geen probleem als je zwaarder bent, maar zodra je medische hulp nodig hebt, krijg je dat pas als je netjes aan de standaarden voldoet.. Tijdens mijn eerste zwangerschap was ik wel wat lichter dan nu, maar ook te zwaar, en dat is allemaal goed verlopen. Heb op het einde wel last gehad van een te hoge bloeddruk, maar om nou over extreme risico's te spreken..

Wat jij zegt, of ik mijn echo's niet gewoon in m'n eigen ziekenhuis zou kunnen krijgen, daar heb ik ook aan gedacht, maar ik ben een beetje bang dat ze bij het Geertgen dan zeggen van 'Oh, dus we zijn alleen goed genoeg voor die en die behandelingen? Ga dan alles maar ergens anders proberen' :) Dat zal ongetwijfeld niet zo zijn, maar toch, het staat zo ondankbaar :p Ze zijn bij het Geertgen ook echt ontzettend lief en begripvol (hoewel ik bij de eerste arts die we gezien hebben een beetje m'n twijfels had, maar goed, niet iedereen ligt elkaar natuurlijk), dus misschien is het ook wel gewoon fijn om alles daar te houden.

Nu hoef ik voorlopig nog niet heel vaak naar de kliniek (en laten we hopen dat de clomid aanslaat, dan blijft dat zo!). Als we het blijven doen zoals het nu gaat zal het hooguit 3, 4 keer per maand worden. Dat is wel te doen denk ik zo. M'n vriend heeft een auto van de zaak, met tankpas waarmee hij onbeperkt kan tanken, hij mag zoveel kilometers maken als ie wil, dat scheelt al een hele hoop. Weet vrijwel zeker dat we er ook voor waren gegaan als dat niet zo was, maar dan was het wel elke keer een klap geld geweest!

Ik heb het zó waanzinnig heet he! Dat begon gisteravond opeens, en nu is het weer zo! Lijkt me sterk dat het door de Duphaston komt, want daarover staat niets in de bijsluiter, maar anderen in mijn omgeving hebben nergens last van ;)

15. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    @shaddix, das idd een heel eind rijden steeds! Werk je ook nog dan? Kan me voorstellen dat het dan helemaal lastig word.

@myloon, ja slik ze s'avonds. Had ook al gelezen dat dat beter was voor de evt. Bijwerkingen.

Ik vind wel dat je best veel verschillende verhalen hoort. De 1 moet pas bij dag 5 beginnen met clomid en de ander bij dag 3, ook hoevaak je langs moet komen voor echo verschilt heel erg naar mijn idee. Trouwens doordat ik nu clomid heb gebruikt komt mijn menstruatie dan nu ook regelmatiger of is dat gewoon weer afwachten?

16. Dat laatste vroeg ik me ook al af, of je met Clomid een nette cyclus hebt en dus ook automatisch een NOD hebt waarop je kunt testen? Ik denk dat ze dat zullen bepalen naar aanleiding van de grootte van het ei, of van wanneer het ei gesprongen is?

Ik werk wel, maar heb m'n eigen bedrijf. Ik werk vanuit huis, ben eigen baas, dus voor mij is het geen probleem. Ik kan ook in de avonden en weekenden werken, dat kan ik gelukkig helemaal zelf bepalen.

Voor m'n vriend is het lastiger, die werkt wel gewoon in loondienst.. Nu zijn ze daar opzich ook wel flexibel zolang het werk wat gedaan moet worden ook af komt, maar hoe dat allemaal gaat lopen is natuurlijk even afwachten.. Bij het Geertgen kan je je afspraken ook 's avonds en op zaterdag plannen, maar dat mag alleen als het cyclus-gebonden is. Geen idee of een FM daaronder valt eigenlijk.. Maar goed, stel dat we alleen een FM hebben, dan zou Damiën in principe niet eerst naar de oppas gebracht hoeven worden. Dan kan m'n vriend eventueel gewoon even met hem op de gang wachten. Als dat zo is, zouden we een afspraak natuurlijk zo laat mogelijk kunnen plannen, om 5 uur ofzo, dan zouden we rond 3 uur hier weg moeten. Dan hoeft m'n vriend maar een halve dag vrij te nemen. Volgens mij heeft hij nog 25 dagen staan, daar gaan 15 dagen vanaf die we nodig hebben voor onze vakanties, blijven er 10 over, zouden we nog 20 keer naar het Geertgen kunnen zonder problemen :p

17. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou dat scheelt dan al een heel stuk als je je eigen bedrijf hebt. Maar ik weet het niet zeker hoor maar volgens mij hoef je je vakantieuren voor dit soort dingen niet te gebruiken toch? Volgens mij valt dat onder bijzonder verlof ofzo net als dokter, tandarts enz. Als dat niet buiten werktijd kan. Ik hoop het iig wel want anders gaat mij dat ws ook aardig wat uurtjes kosten.

18. Oh echt waar? Dat moet ik 'm eens na laten vragen!

19. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Shaddi,
    Ik heb er ook wel eens van gehoord inderdaad! Misschien even zijn CAO na kijken! Zelf ga ik meestal alleen naar het ziekenhuis en kan ik dit doen voor mijn werk. Tot nu toe is het nog maar 1 keer gebeurd dat ik tijdens mijn werk moest. Mijn bazin weet er van, dus dat scheelt!

@Fas, Wanneer clomid werkt en je krijgt een eisprong die niet bevrucht wordt dan wordt je inderdaad ongesteld.

Bij mij heeft hij het twee keer niet gedaan en toen kreeg ik opnieuw Primolut.

Volgens mij heb ik gisteren de eisprong gehad, 's middags kreeg ik een aantal steken op hoogte van de eileiders, dus ik ben benieuwd!
    Ik ga er maar vanuit dat de eerste ronde niet gelukt is, dan kan het altijd meevallen:D!

20. Spannend hoor! Wanneer moest je nou bloedprikken?

Ik hoop echt dat de Clomid bij mij wel aanslaat. Ga er niet vanuit dat het dan de eerste ronde meteen raak is, maar als die eitjes maar groeien.. Ik word zo gru-we-lijk chagerijnig van die Duphaston, ik voel me helemaal niet meer lekker, reageer overal véél te fel op, ik hoop echt niet dat ik dat straks weer moet slikken, omdat blijkt dat de Clomid niet aanslaat :(

Deel Deze Pagina