Komende woensdag moet ik bloed prikken, ik geloof dat ik dan na een dag of 2 kan bellen voor de uitslag. En dat zou dus zijn of ik daadwerkelijk een eisprong heb gehad. En volgens mijn berekeningen zou ik dan zo rond 5 Juli mijn NOD moeten hebben. Ik wordt soms een beetje gek van mijzelf... ik denk er continu aan, maar dat zal vast niet het beste zijn haha! Ik heb zelf geen ervaring met Duphaston maar wel met Primolut. Dus ik heb misschien ook andere ervaringen ermee? Zelf heb ik bij primolut al lichte opvliegers bij clomid nog sterker en merk ik ook wel dat ik wat prikkelbaarder ben. 2 keer over was er een moment dat ik iets zei en daarna dacht ik bij mijzelf, zou ik dit zonder primolut en clomid ook zo gezegd hebben? Maar het is ook heel makkelijk om dan de medicijnen de schuld te geven Ik hoop ook echt voor je dat ze gaan aanslaan!! Ik kan nu niets anders doen dan wachten... dat doe ik dus ook maar. Ook ga ik er maar gewoon vanuit dat ik niet zwanger ben en weer een nieuwe volgende ronde in mag gaan. Maar hopen doe ik natuurlijk net andersom. Wel zwanger en geen nieuwe ronde!
Ik begin echt aan mezelf te twijfelen. Heb het idee dat dat klote-gevoel echt van de pillen komt, maar op internet lees ik dat Duphaston wordt voorgeschreven om een PND te voorkómen.. Lijkt me dus niet dat je daar dan juist zulke gevoelens van krijgt Ik weet het ook niet meer.. Misschien is het wel gewoon de stress, de druk, er teveel bij stilstaan e.d.. Gaat niet zo lekker in ieder geval! Maar goed, daar komen we wel weer uit! Ik ben echt een leek op dit gebied, ik had nooit gedacht dat ze zo ver na je eisprong nog iets zouden kunnen zien door bloed te prikken Gebruik je ook ovulatietesten?
Hee meiden, Ook ik heb net kuurtje clomid gehad. Ik herken het ook dat je echt de hele tijd ermee bezig bent. Ik kan bijna nergens anders meer aan denken. Erg vervelend.. en mijn vriend maar zeggen ach maak je niet druk.. Groetjes
Oh Linsiejj! Vandaag je meest vruchtbare dag! Superspannend! Jammer dat je vriend er zo luchtig over doet Kan me helemaal voorstellen dat je nergens anders meer mee bezig bent..
Linsiejj, leuk je bent 4 dagen voor mij begonnen met clomid. Wel spannend hoor! Ik moet maandag weer voor echo naar het zh, ben heel benieuwd of er iets aan het groeien is!
@ Shadixx Ja, vanochtend ovulatietest gedaan en die was positief ! @Fas30 Spannend he die follikelmetingen. Iedere X maar weer duimen dat ze wat zien ! Ja mannen haha.. maar ja er niet mee bezig zijn is gewoon onmogelijk, dan weer pillen slikken, dan weer echo, dan dit dan dat pff erg vermoeiend. Succes meiden !
@Linssiejj, Welkom! Inderdaad, er niet mee bezig zijn is zo moeilijk als je in de mmm zit. En wanneer je je probeert te ontspannen met een wandeling, tv of iets dergelijks dan kom je wel weer wat tegen dat je er aan doet herinneren ! Zelf heb ik tot nu toe geen ovulatietesten gebruikt, ik heb ook ergens gelezen dat dit met gebruik van clomid niet helemaal betrouwbaar kan zijn!? En in dit geval wist ik het door de echo's!
Hoi Myloon, ik moet ze gebruiken van het ziekenhuis. En dan ook nog die van clearblue, lekker duur.. wo en do was er niks te zien, gisteren was e teststreep duidelijker dan de controle. Straks weer testen, maar moet om 1,5 me plas ophouden haha..
Linsiejj, ik zie in je handtekening dat er bij jou 2 eitjes waren, met dank aan Clomid. Waren die allebei even groot? En is het dan zeker dat ze allebéí gaan springen? Hier vandaag een iets betere dag, ben wat rustiger en voel me wat fijner, gelukkig maar!
Hoi meiden, ik ontdek nu pas dat jullie door zijn gaan kletsen, wat leuk! Ik heb even bijgelezen en ben weer bij. Zie ook een paar nieuwe meiden, gezellig! Sannetilly, gefeliciteerd!!! Shaddixxx, ik heb je hele verhaal gelezen, tsjeee. Het beleid verschilt vaak per ziekenhuis en ik vind het goed dat je naar een andere bent gegaan. En ondertussen misschien naar een dietiste? Mijn ervaring is dat er weken zijn dat ik wel 3x een fm heb of 2x moet bloedprikken. Als je partner daarvoor iedere keer van z'n werk weg moet en de afstand zo groot is, kun je misschien ook de fm of het bloedprikken alleen doen? Met zijn auto dan . Ik doe het ook af en toe alleen. Stelt niets voor, je zit langer in de wachtruimte dan dat je binnen bent. En je kindje kan makkelijk mee voor die paar minuten. Inderdaad hoort je partner hiervoor vrij te krijgen, net zoals voor de dokter en tandarts. Maar mijn lief kreeg toch scheve gezichten op z'n werk (ondanks dat hij de reden heeft verteld). Myloon, een week na je eisprong testen ze je bloed op progesteron. Als die boven de 20 is, heb je een eisprong gehad. Precies een week na je eisprong piekt namelijk je progesteron. Handig toch hoeveel ze uit je bloed kunnen halen? Ik moet toevallig morgen ook progesteron prikken. Hier mijn update; Afgelopen ronde is de iui gecancelled omdat ik opeens 4 follikels had van 25 mm. Tevens een vrijverbod gehad, maar niet aan gehouden . Ik heb 2 weken lang moeten spuiten en dan gaat de iui niet door en hebben we een vrijverbod, dat ging er bij ons niet in. Het was een weloverwogen besluit van ons. 4 van 5 van onze samenlevingstesten waren negatief, dus de kans dat er al iets naar binnen zou zwemmen is klein. Daarbij had ik op de uitgangsecho 2 cysten, dus waarschijnlijk zijn 2 van de 4 follikels zonder eicel. daarbij heb ik in de 2 jaar dat we bezig zijn al 30 eitjes gehad waarvan niet één bevrucht en dan zouden er nu opeens 4 bevrucht zijn? Nee dat geloven we niet, vooral omdat de zaadjes van m'n lief heel slecht zijn. Maar stiekem dus nog wel een beetje hoop deze ronde Na de eisprong wel hyperstimulatie gehad, dwz dat het vocht van de follikels in m'n buik was gegaan, ik leek wel 5 maanden zwanger zeg! Maar na 2 dagen van rust en veel drinken was dat weg. Aangezien ik nogal heftig reageer op zowel de clomid als de gonal (ik lijk wel een legkip) wordt nu m'n amh waarde gemeten. Dat is eicelreserve... spannend hoor, want ik ben al niet meer de jongste. Nu wachten tot 9 juli... dan hebben we de intake van de ivf.
Shadixx: ja twee eitjes even groot, dus lijkt er op dat ze samen springen.. Ze vertelden mij dat eitjes die tussen 18-25 mm zijn springen en dit waren twee joekels, ze hebben me dan ook op hethart gedrukt dat er een kans bestaat op een tweeling.. Als ik drie eitjes had, mocht ik niet eens verder deze ronde.. Maar gelukkig is het derde eitje gestopt met groeien en heb ik er twee..
@Danitcha; Ik heb zelf helaas geen rijbewijs, dus alleen gaan zou sowieso geen optie zijn.. Erg onhandig eigenlijk, maar het is niet anders.. Met het OV naar Elsendorp is ook geen doen volgens mij Jee, ineens 4 eitjes! Kan me voorstellen dat je je niet aan dat vrijverbod hebt gehouden hoor, de kans is inderdaad wel extréém klein dat ze alle 4 bevrucht zouden raken! @Linsiejj; Eigenlijk een dubbele kans dus! Een zwangerschap van een meerling brengt meer risico's mee natuurlijk, maar mij lijkt het ook hartstikke leuk!
@danitcha, ja wij zijn gewoon doorgegaan waar jullie waren gebleven maar gezellig dat je ook weer mee kletst! Jeetje dan hebben jullie ook wel heel veel pech dat er niks mee werkt met de samenlevingstest en cystes enz.! Lees ook allemaal dingen waar ik nog nooit eerder van gehoord had in het laatste stuk wat je schreef, balen zeg! Ben ook nog maar een beginner op dit gebied en hoop dat ik dat ook mag blijven haha. Vind het wel heel leuk dat je hier lekker met elkaar over het zelfde onderwerp kunt praten (vooral op zo'n regenachtige zondag) kun je nog een beetje je 'ei' kwijt wij hebben het verder ook nog aan niemand verteld behalve twee van mn vriendinnen. Wil het eigenlijk niet aan de grote klok hangen als dat nog niet nodig is. Word het gelijk zo'n groot serieus 'ding' en dan word er steeds naar gevraagd door iedereen, heb ik niet zo'n zin in. Fijne zondag!
Fas, voor mij is het ook allemaal nog abracadabra. Maar iedere keer als je van je gyn afkomt, zit je met zoveel vraagtekens dat je vanzelf gaat googlen . Ik hoop ook echt dat je een beginner blijft! Wij hebben het ook heel lang voor ons tweetjes gehouden. We vonden het gewoon fijner en het leek ons gewoon heel leuk om het de buitenwereld te vertellen als we 3 maanden zwanger waren. Maar nu met ivf op de agenda hebben we het onze naasten wel verteld. Shaddixxx, als je geen rijbewijs hebt, dan houdt het een beetje op. Heeft je partner wel op zijn werk verteld hoe, wat, waar en waarom? Lins, in mijn ziekenhuis zijn 3 eitjes de max. Zo zie je maar hoe ieder ziekenhuis verschilt van beleid. Wij hebben 2 iui's gehad met 3 eitjes en moesten ook toestemming geven voor een tweeling (de kans op drieling was nihil), dat leek ons echt zó leuk!!! En nog steeds zou ik een tweeling echt super vinden. Ondanks dat het wel risico's voor de zwangerschap mee brengt, want je wilt natuurlijk wel gezonde kindjes op de wereld zetten.
Ja dat klopt inderdaad, maar ik denk dan ook hoe groot is de kans dat beide eitjes bevrucht worden, eentje zou al heel mooi zijn, maar we wachten rustig af. Inderdaad tweeling zwangerschap brengt risico mee, maar is ook ontzettend mooi. We wachten af en ben al dolblij als er eentje bevrucht is..
Ik vind het ook heerlijk om hier gewoon vrij over dit onderwerp te kunnen praten.. Anderen die niet in een soortgelijke situatie zitten hebben na 3 keer klagen wel zoiets van 'Jaja, hou nu je mond maar weer', maar hier kun je inderdaad gewoon lekker doorgaan, en zitten tenminste ook meiden die begrijpen dat je er constant mee bezig bent en het het liefst nergens anders meer over hebt @Danitcha; Nee, hij heeft op z'n werk nog niets verteld. Hij heeft tot nu toe nog maar 1 keer vrij hoeven nemen, en 1 keer is hij wat later op z'n werk gekomen, toen we smorgens naar de huisarts gingen om daar een zaadonderzoek aan te vragen. Vooral wat betreft z'n eigen onderzoeken schaamt hij zich nog een beetje.. Kan me ook voorstellen dat het voor een man ook niet heel relaxed is, om tegen een andere man te vertellen dat hij z'n zaad moet laten controleren. Maar goed, dat komt vast vanzelf wel goed! Morgen is hij weer wat later op z'n werk, omdat hij dan om half 9 eerst z'n potje in moet leveren in het ziekenhuis.. Misschien wordt er dan wel gevraagd waarom hij deze keer later was en kan hij het dan zeggen
@Linssiejj Misschien is clear blue dan wel zo sterk dat die testen wel kunnen? In het ziekenhuis waar ik geholpen wordt hebben ze het er niet over gehad. Spannend dat er 2 eitjes waren! Weet je ook al een beetje wanneer je NOD is? @Danitcha Fijn dat je er ook weer bent! De verpleegkundige had me inderdaad uit gelegd dat het een week na de eisprong (ongeveer). Ik ben dus benieuwd! Weet jij misschien hoeveel dagen daarna je ongeveer voor de uitslag kan bellen? Dat heeft die verpleegkundige me dus weer niet verteld!! Maar volgens mij is dat 2 dagen toch? (zover ik het me weet te herinneren) Wat vervelend dat de IUI gecanceld was, je leeft er toch naar toe en als het dan niet door kan gaan baal je natuurlijk toch even. Het zou natuurlijk mooi zijn als jullie nu zo toch zwanger zijn geraakt! Ik gun het je hoor! Ik begrijp ook dat je het mensen nu wel verteld hebt, het is soms echt fijn om er ook met anderen over te kunnen praten! Je zei dat je de jongste ook niet meer bent? mag ik vragen hoe oud je bent? (sorry heel onbeleefd misschien) Zelf ben ik 30.. het geeft me soms ook wel het gevoel wat ouder te zijn in de mmm maar volgens de gynaecologen valt dat reuze mee! @Shaddixxx Wat ben je dan gebonden aan iemand die wel een rijbewijs heeft dan he! Zelf heb ik wel een rijbewijs maar mijn man heeft altijd de auto mee. Ik ga ook altijd alleen maar dan met de bus. Het ziekenhuis waar ik geholpen wordt bestaat uit 2 locaties, 1 hier en 1 een paar dorpen verder op en uitgerekend daar zit de afdeling gynaecologie . @Fas30 Fijn inderdaad om samen met elkaar te kunnen praten. Je zit allemaal wel een beetje in het zelfde schuitje en maakt het zelfde door, heel fijn! Gisteren zijn mijn broer en schoonzus langs geweest om te vertellen dat ze weer zwanger zijn. In Januari hebben ze een miskraam gehad met 10 weken. Nu zijn ze ook weer 10 weken zwanger maar gaat alles goed tot nu toe. Ze hebben al een paar echo's gehad! De vorige keer had ik heel sterk het gevoel... bah nu gaan hun voor (hij is 3,5 jaar jonger) en ik wilde mijn moeder zo graag eerst oma maken. Maar nu heb ik dat gevoel helemaal niet!! Ik gun het ze ook zo! Hier verder geen bijzonder heden... Ik heb alleen geen nieuw receptje mee gekregen voor een nieuwe ronde clomid... dus wanneer ik voor de uitslag bel van het bloedonderzoek vraag ik wel of ze dat kunnen klaarleggen of faxen naar mijn apotheek mocht ik ongi worden.
Hoi Myloon, ja dat zou best kunnen, nu heb ik ze alleen gebruikt op aanraden van ziekenhuis, want vind het toch niet betrouwbaar. Ik denk zo rond 8 juli als ik zaterdag/zondag mijn sprong heb gehad.. Zo spannend allemaal.
Wat grappig, dan lopen we heel dicht bij elkaar! Ik heb mijn nod namelijk 5 juli ongeveer als ik het goed heb!