Goedemorgen allemaal, Nou ben net terug uit het zh. Beetje een tegenvaller, er was nog geen groei te zien met afgelopen woensdag. Het kan zijn dat het bij mij gewoon iets langer duurd dus nu moet ik donderdag terug komen en als er dan nog niet ėėntje gegroeit zou zijn dan zou het deze ronde niet wat worden vertelde de gyn.. En dan moet ik de volgende ronde 100mg clomid gaan gebruiken. Baal er wel een beetje van... Maar wie weet gaat het de volgende x beter. (positief blijven Zou ik dan ook iets mee krijgen om de menstruatie op te wekken of zou ik gewoon weer af moeten wachten? Lijkt me niet toch? @myloon, gefeliciteerd met je broer! Kan me voorstellen dat je toen zo dacht hoor! Ik heb het ook gehad met mn schoonzusje vorig jaar maar hun kregen ook een miskraam na 10 weken en als ze dan een tijd later vertellen dat ze weer zwanger zijn gun je ze het toch wel extra omdat hun ook weten dat het niet altijd even makkelijk gaat.
Dank je wel Fas! Of ik moeder ga worden volgend jaar is nog maar de vraag maar tante wordt ik wel ! Ik weet hoe je je voelt, ik had ook het idee na 50 mg.. en helemaal na 100 mg... gaat het ooit wel lukken dan? Maar ik ben het bewijs met 150 mg had ik in iedergeval een ei! Ik kreeg bij de laatste echo van de eerste ronde gelijk weer een receptje mee voor primolut en clomid. Dus eerst weer ongi. opwekken en vervolgens met clomid beginnen. Na de 100mg. ook trouwens. Mijn duimen draaien bijna blauw voor iedereen hier!! Het zou zo mooi zijn als het bij ons allemaal zou lukken!!
@Myloon; Gefeliciteerd tante! @Fas; Ah, balen Hopelijk is er donderdag wel wat te zien! Hier vanmorgen weer een heel gedoe, pff. Wij hebben ons avontuur weer gehad vandaag! Is een heel verhaal, dus ik ga jullie even heel brutaal doorlinken naar m'n blog (promoot, promoot ); http://ggchick.wordpress.com/
@Fas30 als deze ronde niet aanslaat krijg je inderdaad weer iets om je menstruatie op te wekken.. Dat werd mij namelijk van tevoren verteld.. Op welke dag zit je nu? Bij mij was op CD10 1 eitje te zien dat leek te gaan groeien, maar nog niets groots. Op CD13 zaten er opeens twee eitjes en mogelijk een derde. En op CD16 zaten er twee grote eitjes van ongeveer 16 mm en de derde was niet meer te zien gelukkig ..
Shaddix, dat heeft die van mij ook hoor, dat die zich schaamt. Is toch iets van mannelijke trots. Het ligt bij ons ook aan zijn zaadjes en daar schaamt hij zich voor, voelt zich falen als man. Ik vind dat echt onzin, we zijn toch geen pubers meer die elkaar uit gaan lachen ofzo? Fijn dat het inleveren van het potje toch nog gelukt is . Ze onderzoeken dat meteen hoor, als alles nog zwemt. Dus je zou nu al kunnen bellen voor de uitslag. Ook al duurt het soms een dag voordat de uitslag-papiertje van het fertiliteitslab in je dossier terecht is gekomen. Fas, een eitje kan idd later ook nog gaan groeien. Op welkde cd zit je nu? Myloon, ik kan de volgende dag altijd al bellen voor de uitslag. Ook al heb ik ook wel eens laat in de middag op dezelfde dag gebeld en toen was het er ook al, Truus ongeduld ben ik soms. Misschien dat het ene ziekenhuis wel sneller is dan het andere, maar als je morgen belt, dan is het bekend hoor. Mijn zkh zit ook 30 km verderop. Wat ik soms wel lastig vind als je even snel moet bloedprikken, zoals vanmorgen. Enne, leuk dat je tante wordt! Na een miskraam gun je het die persoon toch net even meer. Hopelijk blijft het nu goed gaan. Ik ben 34 jaar, dus voel m'n klokje aardig tikken. En dan te bedenken dat we aanvankelijk 3 kinderen zouden willen. Nou, volgens mij mag ik in m'n handjes knijpen als eentje lukt. Moet ook zeggen dat ik niet weet of ik ooit voor een 2e weer de mmm in zou willen. Lins en Myloon dus volgende week nod... me too . 2 juli om precies te zijn, en dankzij de pregnyl weet ik dat precies. Maar ik word echter altijd al op 12dpo ongi, dus dat is zaterdag al.
@linssiejj; oke, dat geeft dan weer ietsje hoop, alleen zit ik nu al op dag 14 dus dat is dan misschien toch wel vrij laat..? @shaddixxx; jeetje wat een gevlieg zeg! Maar gelukkig is het goed afgelopen. En jullie gaan overmorgen al op vakantie! Heeeerlijk! @myloon; gelukkig hoef ik dan niet weer heel lang te wachten. Op welke dag begin je dag met het opwekprutje?
@Fas Na mijn laatste echo moest ik toen voor de zekerheid bloed laten prikken, ze willen namelijk voor 100% zeker zijn dat je echt niet zwanger bent voor je aan het opwekken begint. Ik weet het niet meer precies maar volgens mij mocht ik dan 2 dagen daarna bellen voor de uitslag. En daarna mocht ik gelijk beginnen met het nemen van primolut. Zelf ben ik een pietlut en ga dan helemaal berekenen wanneer het het beste uitkomt. (valt het niet in het weekend, kan het met mijn werk etc.) @Danitcha Dank je wel voor het antwoord! Ik moet woensdag, dus dan denk ik dat ik donderdag of vrijdag wel even bel. Spannend dat ook jij je NOD dan hebt! Je schrijft 12dpo? wat houdt dit in? Ik moest gisteren trouwens wel even lachen... ik zat tegen manlief een beetje te klagen dat ik zo vaak moest plassen. Hij direct, kan dat een teken zijn dat je werkelijk zwanger bent dan? Ik hem maar uitgelegd dat dat volgens mij nog niet kan.
Myloon, volgens mij is "vaak plassen" één van de eerste zwangerschapssymptonen hoor! dpo= days past ovulation. Dus dagen dat je na je eisprong zit. Ik word dus altijd 12 dagen na m'n eisprong ongi, terwijl volgens het boekje het eigenlijk 14 dagen hoort te zijn.
Nee precies, ik zei ook al 'Wat moeten ze zeggen dan? HA-HA, JIJ MOET EEN ZAADONDERZOEHOEK, Nananana!' Hier moet de uitslag naar de huisarts gestuurd worden. Lijkt mij ook dat dat dezelfde dag nog kan, denk dat we ook vanaf morgen wel zullen gaan bellen, in plaats van vrijdag pas
@Danitcha, Ik heb ook wel gelezen dat dat een symptoom kan zijn, maar dat kan nu toch nog helemaal niet? Ik zit nu op cyclus dag 19 en heb volgens mij rond cyclus dag 15 de sprong gehad. Ik las ook ergens dat je pas een week na je sprong de innesteling zou hebben!?
Nou spannend hoor Shaddix, hopelijk is alles is orde! Myloon, dat zou inderdaad wel erg snel zijn voor symptoontjes hihi. Want volgens mij moet het eitje eerst ingenesteld zijn voordat je symptonen krijgt. Ik weet niet precies wanneer een eitje innesteld, tussen de 4 en 7 dagen ofzo?
De uitslag wordt hier per post naar de huisarts gestuurd, dus dat is er op z'n vroegst morgen Waarom faxen ze dat niet gewoon? :x Per email desnoods, al die dossiers zijn tegenwoordig toch digitaal? Hoe is het bij jullie allemaal?
@Danitcha, Ik heb geen idee wanneer dat zou kunnen zijn, hoe moeilijk het soms is, we moeten maar gewoon afwachten. @Shaddixxx, Er is dus al wel een uitslag? vervelend dat je op deze manier dan zo lang moet wachten. Ik heb ook geen idee waarom ze dat niet online of per fax doen? in deze moderne tijd zou je zit inderdaad wel verwachten. Met mij gaat alles goed, morgen even bloed prikken en dan nog een weekje wachten. Laat die week maar lekker snel voorbij vliegen. Hoe is het nu verder met jou?
Hier is het ook ff afwachten tot donderdag, dan weer kijken of er een eitje is gegroeid.maar heb me er al op ingesteld dat dat deze ronde niet meer wat word. Tja en dat afwachten is idd echt irritant!
inderdaad van al dat wachten wordt je helemaal gek! Ik moet a.s. vrijdag bloed prikken om te kijken of ik een eisprong heb gehad. De uitslag krijg ik pas maandag :O! Nou ja we hopen op het beste! Maar dat wachten wordt ik helemaal gek van! Ook met die echo's pff.. zenuwslopend!
Ik ga er wel vanuit ja.. Wat Danitcha ook zei, ze zetten dat potje niet 3 dagen op de plank om er dan pas iets mee te doen Ik twijfel eigenlijk een beetje over wat ik moet doen.. We kunnen natuurlijk proberen morgenochtend te bellen, maar als we dan slecht nieuws krijgen, kunnen we dan nog wel genieten van de vakantie? Aan de andere kant, straks denken we de hele vakantie alleen maar aan wat de uitslag zal zijn, en kunnen we aan niets anders meer denken. Dan is die onzekerheid ook niks natuurlijk. Denk dat we het even aankijken, morgen is hectisch genoeg, en aangezien ze zeiden dat het er vrijdag pas zou zijn zal het ook niet heel veel zin hebben om morgen al te bellen. We zien wel hoe het loopt. Morgen in ieder geval lekker naar Spanje, ff uitrusten en geen stress (hoop ik ). Verder gaat het hier wel okay. Voel me sinds zondag echt véél beter dan de dagen daarvoor. Rustiger, minder buikpijn, ik erger me niet meer aan de meest belachelijke dingen en ben ook niet meer zo vreselijk snel boos/verdrietig.. Wel fijn! Hoop dat het afwachten bij ons allemaal snel voorbij zal zijn en dat we allemaal positieve resultaten krijgen! Of dat nu om een FM gaat, om de uitslag van een bloedtest, een zaadonderzoek of een zwangerschapstest!
@shaddix; fijn dat het weer wat beter gaat, kun je hopelijk iig genieten op je vakantie. Ohhh heerlijk zeg naar Spanje! daar gaan wij over een paar weekjes ook naar toe! Hmm, ik geloof dat ik het wel zou willen weten voor ik weg ging, anders zit je constant in onzekerheid. (nu ben ik ook redelijk nieuwschierig aangelegd haha)
Ik zou als ik jou was inderdaad morgen nog een keer bellen, leg desnoods uit dat jullie diezelfde dag nog met vakantie gaan. Misschien kunnen ze je dan op je mobiel bellen wanneer ze de uitslag wel hebben? Ik zou het als ik jou was wel willen weten voor de vakantie! Ik duim super hard voor een goede uitslag! Ga hoe dan ook lekker genieten van je vakantie! Je hebt het verdiend!