Heb een vestje gekocht via marktplaats en tot een bedrag incl verzenden gekomen. Nu blijkt dat het vestje niet door de brievenbus paste en heeft ze er een pakketje van gemaakt met bijbehorende kosten ( meer dan het dubbele van wat afgesproken). Nu vraagt ze mij of ik nog even 4 euro wil overmaken voor de verzendkosten, terwijl ik het nooit had gekocht als er nog zoveel kosten bijkwamen ( nog meer dan het vestje). ik vind dat ze had moeten overleggen wat ik wilde ipv het zomaar te posten en mij om geld te vragen...? Wat vinden jullie een reële oplossing? Het bedrag splitten??
poeh dat is lastig, splitsen lijkt me idd wel een goede oplossing, ik zou dit ook niet zo leuk vinden. Moet een behoorlijk vest dan zijn trouwens...
Heeft ze het al opgestuurd? dan zou ik haar een mail sturen waarin je uitlegd dat je geld hebt over gemaakt wat de afspraak was, dat zij verkeerd is en eigen schuld. heel hard maar dan had ze maar moeten overleggen. anders als ze het nog niet heeft opgestuurd kun je ervoor kiezen te splitsen of te zeggen hou het maar.. Succes!
Ik zou niet bijbetalen. Je hebt een afspraak gemaakt en als je daarvan af wil wijken, moet dat ik overleg gebeuren.
Ik verkoop zelf regelmatig spulletjes. Neem altijd het zekere voor het onzekere hierin. Dus het is een fout van de verkoper vind ik. Nee ik zou het niet bij willen leggen. Of wat je zegt splitten dan en dan vind ik al heel schappelijk van je..
Ik vind het ook een fout van de verkoper, neem aan dat zij van te voren kijkt of het pakket of brievenbuspost gaat worden. Maar, ik denk dat als je moeilijk gaat doen je geen geld én geen vest hebt.
Ze heeft m al verstuurd! De meeste van jullie vinden het dus een fout van haar kant... ja, ik dus ook. Ik heb me zelf ook weleens vergist in het versturen van een boek. Had er toen nog maar 1 euro voor mezelf aan over gehouden... tsja: win some, lose some... Het is een beetje principe zaak. Natuurlijk kan ik die 4 euro best missen, maar dan is het allang geen leuk koopje meer Moet ik dan maar gewoon "hard" zeggen dat ik vind dat ze pech heeft?? (ben hier niet zo goed in, haha)
Ja, ik vind van wel.. Zij gaat toch op eigen houtje dat vestje op een andere manier versturen? Jij hebt daar toch niet om gevraagd? Als ze nou voor het versturen met jou had overlegd dat het niet door de brievenbus kon, had je er over na kunnen denken.. Nu vind ik dat de verkoper gewoon pech heeft..
Ja, zou ik gewoon zeggen. Sorry, maar dat is niet de afspraak die we hebben gemaakt. Onze afspraak was "....." That's it. Het was van haar kant toch ook een risico. Ze wist dat er een kans was dat je het niet zou betalen en ze kan dan moeilijk het pakket terug laten komen. Zij denkt waarschijnlijk; Ik probeer het, niet geschoten is altijd mis.
Vragen kan ze altijd natuurlijk, maar jouw recht om dan te zeggen dat je de 4 euro niet overmaakt. Ze had het moeten overleggen voor ze deze keuze maakte. Gewoon een net mailtje sturen dat je het teveel vind worden en dat als er pakketkosten bij waren gekomen je het artikel niet gekocht had omdat het dan te duur werd. Succes!
Ik kan helemaal begrijpen wat hiervoor al geschreven is, maar persoonlijk zou ik het bedrag delen. Ti's en blijft haar fout, maar toch...
Ja, zo had ik het nog niet bekeken. Het was ook een heel net mailtje hoor. Ze eist helemaal niks, het was inderdaad een vraag. Ik heb haar zojuist geantwoord dat ik het jammer vind dat ze het verkeerd heeft ingeschat, maar dat ik daar niet mee was overeengekomen. En dat ze de volgende keer beter eerst had kunnen proberen of gewoon het zekere voor het onzekere had moeten nemen.
Nou jaaaa, dit is wat ik terug kreeg: Ik had ook kunnen zeggen je krijgt niks en het niet kunnen posten, maar ik was zo aardig om dit wel te doen voor jou omdat jij daar interesse in had. Ik heb idd geleerd dat ik in vervolg mijn goed fatsoen wel achterwege kan laten. Een andere reactie vanuit jou kant was wel op zijn plaats geweest want er zullen niet veel mensen zijn die dit dan alsnog verstuurd hadden. Maargoed verkocht is verkocht Heb haar laten weten dat als ze er echt mee zat ik wel de helft wil terug betalen, maar dat ik toch ook niet gevraagd heb om extra kosten? dan had ik wel niet akkoord gegaan! Vind haar wel een beetje moeilijk doen, terwijl ze het toch echt zelf heeft gedaan??
Aardig? Je had toch niet gevraagd om het te doen via pakketpost?! Trouwens, aardig was geweest als ze het erbij had laten zitten Dat had ik wel gedaan, mijn inschattingsfout en niet die van de koper. Ik had het zelf betaald.
Is haar fout, ipv dat ze je eerst mailt erover en dan overgaat tot versturen of je geld terug. Nee ze stuurt hem al gelijk op.
Wat een ongemakkelijke emailtje heb je teruggehad zeg,nu zou ik haar denk ik op de negeermodus zetten,is ze nou helemaal!Wat denkt ze wel,zij heeft alleen gehandeld!