Hoe doen jullie dat?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Liesje92, 11 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Hallo dames,

Ons zoontje is nu bijna 9 weken oud. Gisteren voor het eerst zonder hem op pad geweest voor een middagje (2 voedingen gemist). Alleen elke keer als het rond etenstijd van de kleine liep, kreeg ik last van enorme stuwing;) Gelukkig was ik zo slim geweest mijn handkolfje mee te nemen dus heb ik op het invalide toilet die voedingen afgekolfd :p Maar ja, handig is natuurlijk anders.. Dus, hoe doen jullie dat als je een middagje weg gaat zonder jullie kindje? Misschien handige tips?

Ik had het als volgt gedaan:
    Ons zoontje aangelegd voordat ik weg ging, daarna beide borsten leeg gekolfd. (Ik heb, ondanks de begeleiding van een lk en meerdere pogingen om de productie omlaag te krijgen, echt een overproductie dus daarom bied ik 1 borst per voeding aan en dat gaat super :) maar ja, 3 uurtjes later dus last van enorme stuwing ;)

Hopelijk hebben jullie een beter manier voor mij :) het komt niet vaak voor dat we dit doen, maar het ging niet anders. Het was niet echt een kindvriendelijke plek daar (roken) dus meenemen was geen optie.

2. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Ik deed het zoals jij het nu gegaan hebt. Voeden en kolven voor vertrek een kolf mee op stap. Eventueel in de auto op een toilet, paskamer etc even gekolfd.

Succes en geniet van je uitstapjes zonder kleine.

3. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Kolf mee, ik had ook geen andere oplossing! Ik nam mijn koeltasje met bevroren element mee, zodat ik de melk ook nog mee naar huis kon nemen, of als ik ergens was met een glaasje alcohol, dan gooide ik het weg.

4. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb zelf niet zo'n last van stuwing, maar denk dat er niets anders op zit dan je kolf meenemen.
    Als ik zelf weg ga dan laat ik 'm eerst m'n borsten leegdrinken en kolf ik op de momenten waarop hij anders zou drinken. Niet zozeer vanwege de stuwing, maar wel om mijn productie op gang te houden.

5. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier precies het zelfde,naar mate ze ouder worden gaat die stuwing wel sneller weg en hoef je minder snel te kolven maar op die leeftijd echt kolven of als dat kon kleintje mee.

6. Liesje92

Bedankt dames! Jammer dat er blijkbaar geen betere manier bestaat ;) gelukkig waren ze daar zo vriendelijk de gekolfde melk in de koelkast te willen bewaren dus inderdaad gelukkig niets weg hoeven gooien :)

@dvd87: beide borsten leegdrinken zal hem nooit lukken. Ik kolf gemiddeld 210 cc als ik s avonds mijn borsten leegkolf voor de nacht. Met een heleboel geluk drinkt hij dan 160 cc dus dat gaat hem niet lukken :):p haha die verrotte turbotieten :p

7. Liesje92

@lieke: ik probeer hem inderdaad overal mee naartoe te nemen, dat is toch het handigste. :) maar als we ergens heen gaan waar gerookt wordt of zo dan vind ik het beter om hem toch rookvrij onder te brengen

8. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Dat ben ik met je eens,vandaar ook áls het kan,de meeste die ik ken roken niet en als ze roken doen ze dat buiten,heel fijn.hou zelf ook niet van die lucht.

Deel Deze Pagina