Hoi Even een vraagje, wij zijn op vakantie in Frankrijk en nu heeft onze zoon wat verhoging gisteren 37,6 nu vanavond 37,9 eet goed, is fit, vrolijk, poept, plast goed. Beweegt meer als genoeg is wat drukker. Moet ik hiermee naar de huisarts? Of even aankijken
Wat vervelend!! Hoe oud is je zoontje? Ik zou het denk ik gewoon nog even aankijken, tenzij het echt oploopt tot koorts boven 38,5... En vooral goed laten drinken
Hoi hij is bijna 10 maanden. Denken zelf aan tandjes en hij gaat met sprongen vooruit. Wil zelf gaan zitten en ook gaan kruipen. Ook zit hij geen sec stil maar dan ook echt geen sec dus wie weet is het wel gewoon van druk in de weer zijn met alles
Met tien maanden zou ik me onder de 38 geen zorgen maken hoor... Tenzij het meer dan 5 dagen aanhoudt. Maar ik ben geen arts natuurlijk en ken jouw kindje ook niet. Vaak zegt het onderbuikgevoel als moeder genoeg; durf daarop te vertrouwen, ook als dat zegt dat je wèl een dokter wilt zien!
ik zou me geen zorgen maken zo lang hij gewoon vrolijk is en goed eet /drinkt etc. Tandjes kan i.d. of gewoon even wat verhoging. Maar waarom temp je hem als er verder niets aan de hand is ? ( geen verwijt hoor, maar misschien toch een teken dat er wel wat is... ik temp mijn kind alleen als ik denk dat er wat is nl.. ) Maar i.d. wat croissantje zegt.. als je twijfelt of het niet vertrouwd dan een arts bellen. ( je eigen huisarts kan je ook bellen vanaf je vakantie-adres he )
Verhoging is geen koorts. Ik werk in het ziekenhuis en daar houden we voor volwassenen 38,5 aan, daarboven volgt actie. En 38,7 is bijvoorbeeld nog niet meteen tijd om naar de arts te rennen als je kind gewoon goed drinkt.
Hoi, dank je wel. We hadden getempt omdat hij gisteren wat dunne ontlasting had vandaar dus voor de zekerheidcdus verbaasd dat er verhoging was. Verder geen dunne ontlasting meer gehad. Bang voor uitdroging