Ik vroeg me af wanneer je wat gebruikt? is een voetenzak altijd dikker (meer voor de winter)? en als het kindje al wat groter is? en een wikkeldeken net na de geboorte, tot het bewegelijk is? Is het handig om beide te hebben?
Ik gebruikte beide. Voetenzak in de winter als het echt koud was. In de lente en herfst de wikkeldeken. Die laatste gebruikte ik trouwens ook veel in de box, kinderwagen en op schoot.
Had ook beide. Voetenzak vond ik vooral ideaal. Was wel erg warm. Dus echt voor de winter. Wikkeldeken ook handig, alleen gebruikt net na de geboorte. Trapte het al snel weer weg
Onze dochter is van juli, maar heb voor haar ook een voetenzak. Met echt warm weer zat ie er natuurlijk niet in. Bij wat frisser weer wel, dan ging ze er gewoon zonder jasje/vestje in en evt. kon ik de bovenkant eraf ritsen. Nu zit ze erin met een vestje en ik baal ervan dat ze er bijna niet meer in past, heb er echt al zoveel plezier van gehad, aangezien de zomer nou ook niet al te best was. Met wikkeldeken overigen geen ervaring. Bij onze zoon gewoon met dekentjes gewerkt, maar dat vond ik dus niks.
Ik gebruik een wikkeldeken. De gespen van de maxicosi zitten er mooi door, dus leg m’n dochter erin, gespen dicht en wikkeldeken dicht, zit klittenband aan, dus blijft mooi zitten. Een maxicosi gebruik je niet of nauwelijks buiten, dus een warme voetenzak is niet nodig. Als het heel koud is, leggen we er buiten (van huis naar de auto lopend) nog een los dekentje overheen, maar tot nu toe is dat eigenlijk te warm steeds.
Ik gebruikte de kinderwagen toch best veel buiten hoor, met boodschappen doen klikte ik hem op het onderstel en in en uit de auto..
Ik gebruik de maxicosi super veel buiten. Doe heel veel lopend en vind de MC dan vaak veel makkelijker dan de wandelwagenbak. Heb voor MC zowel een wikkeldeken als een voetenzak. Gebruik ze allebei. In het begin toen het écht koud was zelfs allebei tegelijk .
Wij gebruikten eigenlijk gewoon een losse deken. Dochter werd compleet hysterisch als dr armen afgedekt lagen (zit ook wel een temperamentje in). Goed onder dr voetjes stoppen en langs de zijkanten. Nou kan ik overweg met een naaimachine, dat zal niet iedereen allicht hebben, dus ik had mn eigen deken gemaakt van dat wafeltjesstof met nog een extra inzet voor eventueel hele koude dagen. Meestal gebruikte ik overigens de wandelwagen, vond haar daar toch wat meer beschut liggen dan in de cosi maar wij hadden dan ook de luxe van een winkelcentrum op ongeveer 1.5 km afstand, dan is t nog aan te lopen voor een kleine boodschap.
Dunne deken of XL hydrofiele luier in de lente/zomer en nu de voetenzak voor in de herfst/winter. Gebruik deze voetenzak ook in de kinderwagenbak. Dan heeft hij het lekker warm. Heb de voetenzak trouwens op een Facebookgroep gekocht voor babyspullen in mijn regio. Kostte dus maar €10. Aangezien je het misschien maar een paar maanden gebruikt. Misschien kan ik deze ook later weer verkopen hoop ik.