Ojee, en nu kiezen welk bed...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door miekje1982, 3 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Ik kan soms zooooo moeilijk een keuze maken..
    Nu dus ook.. Dochterlief is toe aan een groot bed..
    Ik heb wat rondgesnuffeld en kom tot de volgende 2 bedden..
    Allebei in een heel andere stijl..

De meer prinsessenstijl:
    Bekijk bijlage 284446

De wat modernere stijl:
    Bekijk bijlage 284447

Mijn meisje is echt een 'doerak', maar wilt aan de andere kant het liefst jurken aan..
    Qua bedden heb ik in gedachten, het moet vooral praktisch zijn, en t liefst lang meegaan..
    Ze heeft niet een heel grote kamer, dus de laden onder het bed zijn zeker een pre.

En nu... nu weet ik het niet meer?

Welk bed heeft jou voorkeur?

2. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik vind het eerste bed wel echt een meidenbed, zou daarvoor gaan! Tweede bed is wat erg hoekig naar mijn smaak.

3. Loe

Loe Niet meer actief

eerst bed is mooi, ook mooi gemaakt op het plaatje, maar wel erg hoog!

4. Wilma1978

Wilma1978 Actief lid

27 dec 2009
    249
    0
    0
    Ik zou absoluut voor het eerste bed gaan. Maar ja, ik zit een beetje in dezelfde situatie als jij. Ik zit te twijfelen tussen een bed als het eerste óf een bed met een stalen rand (bedbank). Veel succes.

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

De tweede is van flexa toch? Volgens mij kun je daar een set onderspoten bij nemen zodat je t uiteindelijk kan uitbouwen naar halfhoogslaper en zelfs hoogslaper. Praktisch gezien de ruimte.

Maar de eerste is wel t mooist, haha..

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik vind het eerste bed heel mooi! Is dat een 90 x 200? Dan weet ik niet of ze zo'n echt meisjesbed leuk vind tot haar 18e (ik neem aan dat die zo lang mee moet gaan?).

7. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Thnx voor de reacties..

Mijn voorkeur neigt ook meer naar het eerste bed.

Maar....Ik heb t mezelf nog lastiger gemaakt..
    Vriendin kwam aan met Jorg Steigerhout.... Net de site bekeken.. en zoveel leuke bedden... zucht.
    Ook leuke (half)hoogslapers met kastruimte..Wat dan weer handig is vanwege de niet zo grote kamer.

Het 2e bed is idd van Flexa. Zoonlief heeft een halfhoogslaper van flexa, handig idd dat je die kunt ombouwen en zo dus een bed hebt voor langere tijd.

8. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Wat dacht je van een combi van die twee. De Hemnes bedbank ziet er wat landelijker uit en heeft toch 2 laden én een extra bed voor logeetjes. Dit bed kun wel kwijt in een prinsessenkamer vind ik.
    HEMNES Onderstel slaapbank - IKEA

9. zogelukkig

Vind ik ook een mooi bed, maar je zit dan wel altijd vast aan bedmaten van de Ikea voor zowel matras als beddengoed. Hun standaardmaat is nl. 80 x 200 terwijl dat tegenwoordig elders overal 90 x 200 is.;)

10. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Dat bed heeft mijn nichtje! Vind ik idd ook een mooie!

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.546
    3.057
    113
    1e!
    Misterbed heeft ook mooie bedden

12. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    We gaan volgend weekend een kijkje nemen bij Jorg Steigerhout.
    Wellicht gaat t toch richting een tussenmaat tussen half en hoogslaper, met onder het bed kast ruimte...

Het fijne is dat daar afwijkende maten geen probleem zijn (en we willen liever niet een hoogslaper voor d'r, dat is zoooo hoog)

Voorbeeldje van halfhoogslaper:
    Bekijk bijlage 284457

13. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Mochten we er niet uitkomen dan toch weer een keuze tussen de andere 2 bedden..
    (misschien moeten we dan dochterlief zelf maar laten kiezen haha..)

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    80x200 is ook wel een standaard maat. Allebei de kinderen hebben dit bed en het is geen probleem met hoeslakens, je kan die overal gewoon in die maat kopen. Ik vind het echt ideale bedden, de lades zijn ideaal, zijn echt groot. En we kunnen er een groot bed van maken waardoor we eigenlijk gewoon weer een logeerkamer hebben :)

15. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

De flexa heeft ook leuke accesoires voor aan hun halfhoogslaper. Kun je een prinsessentent maken.

16. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    google eens op mura mura, maken ook zulke mooie bedden.....

17. zogelukkig

Is dat echt zo?? Ik was laatst bij de Hema naar beddengoed aan het kijken en zag alleen maar 90 x 200/220. En in de baby/kinderspeciaalzaak ook alleen maar bedden van dat formaat.;)
    Ik woon niet vlak bij een Ikea en zou geen zin hebben om alleen van hun afhankelijk te zijn.

18. zogelukkig

1) is dat materiaal niet heel ruw?
    2) hoe lang zou een kind daarin willen?

19. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    @zogelukkig:
    - volgens mij valt t qua ruwheid wel mee. T wordt geschuurd.
    - ik heb geen idee. Het bed van voorbeeld plaatje wordt t sowieso niet. We hebben soort van eigen ontwerp ( mix van 2 bedden die ik heb gezien op de site). Eerst maar eens kijken aankomend weekend, of t echt is wat we willen. Heb ook nette eenpersoonsbedden gezien met van die laden eronder..

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben laatst hoeslakens bij de Hema gekocht, dus ze hebben ze in principe wel. En afhankelijk zijn van de Ikea, wij hebben iets van 10 hoeslakens dus zo vaak hoeven we geen nieuwe te kopen. Voor ons is 80cm ideaal, Lisa's kamer is 170cm breed en uitgeschoven past het bed dus net :)

Deel Deze Pagina