Zoveelste zindelijkheidstopic

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door browneyes, 7 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. browneyes

browneyes Actief lid

17 jun 2010
    406
    0
    16
    Hoogstwaarschijnlijk het tigduizendste zindelijkheidstopic maar ik waag het er toch maar op.

Mijn zoontje wordt over 2 weken 3 jaar. Afgelopen donderdag gaf hij ineens aan dat hij geen luier meer wilde want dat was vies. Nou geweldig ik was al een tijdje op een signaal aan het wachten.

Donderdag samen met zoonlief onderbroekjes gekocht. Tevens een beloningskaart uitgeprint en stickers gekocht.

Tot nu toe gaat het best goed. Hij loopt nu in een t-shirt en verder niks aan. Dus in zijn blote billen. Hij heeft al een flink aantal plassen en ook wat poepjes op het potje en op de wc gedaan.

Maar hoe gaan we nu verder? Ik heb hem al in zijn onderbroekje laten lopen maar dan heeft hij steeds ongelukjes. Hij plast en poept dan gewoon in zijn broek. Op het moment dat het gebeurd zegt ie wel 'oh oh bah' of 'oh nee nat' maar verder niets. Ik geef hem uiteraard geen straf en ruim samen met hem alles op.

Maar hij kan natuurlijk niet altijd in zijn blote billen door het huis blijven lopen.

Hoe hebben jullie je kindjes geholpen met zindelijk worden? En hoe lang duurde het ongeveer?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier nooit in blote billen laten lopen, gewoon luier uit en normale kleren aan. Maar ze was toen wel een pak jonger. Heb je het er met hem al over gehad dat grote jongens kleren aanhebben zonder luier en netjes naar de wc gaan?

3. browneyes

browneyes Actief lid

17 jun 2010
    406
    0
    16
    Ja ik heb hem verteld dat hij nu geen luier meer om heeft omdat grote jongens onderbroeken broeken dragen en dat ze op de wc plassen.

Zonder kleding aan gaat het echt super. Gewoon 0 ongelukjes. Maar zodra we een onderbroek aantrekken is het raak. Ik denk dat we maar gewoon moeten doorzetten.

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Onze jongste was ook bijna 3 toen wij begonnen met zindelijkheidstraining. We hebben hem 1 dag in zijn blote billen in huis laten rondlopen. Daarna wel gewoon een onderbroek aan. Alleen als we de deur uit gingen, deed ik hem toen nog wel een luier aan, want ik had geen zin in ongelukjes onderweg. Het ging namelijk nog regelmatig mis toen.

Na een week ging het meestal goed en na 2 weken eigenlijk altijd. Alleen poepen heeft veel langer geduurd. Dat heeft hij een tijdlang nog apart in een luier gedaan, tot het ineens wel op de wc lukte.

5. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Bij ons precies hetzelfde. Met broek betekent ongelukjes en zonder broek gaat altijd goed.
    Ik denk dat het gewoon volhouden is. Als hij dan toch een keer zijn broek uittrekt om op het potje te gaan, beloon ik dit heel erg.

Deel Deze Pagina