zp, a way of life?

Discussion in 'De lounge' started by kwebbel86, Aug 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaR

MamaR Fanatiek lid

Jul 4, 2010
    3,420
    17
    38
    Dit dus :D

2. MamaR

MamaR Fanatiek lid

Jul 4, 2010
    3,420
    17
    38
    Alleen zat ik niet in de mmm en wilde ik niet in 2008 zwanger worden, maar verder ;)

3. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb me hier vorig jaar aangemeld omdat ik adviezen zocht.. We zouden dit jaar stoppen met de pil en het leek mij een leuk forum. Nu blijf ik gewoon hangen, ondanks dat ik nog lang niet ga stoppen met de pil omdat ik het hier zo gezellig vind:D

5. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Heb gegoogled op IUI en samenlevingstest, en kwam uit bij een van de topics hier op ZP.
    Heb me aangemeld omdat ik meer wilde lezen, en dacht: Ik meld me wel weer af als ik mn info heb.
    Nu enkele jaren later klets ik nog steeds met dames uit DAT groepje.

En nu blijf ik hier lekker hangen voor slappe klets, en af en toe een tip.

(Ben wel benieuwd of ik nog steeds op ZP blijf hangen als Beer groter is.
    Zit ik als 65+er nog steeds op ZP, haha... :D)

6. moradora

moradora Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    1,310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    ik ben lif geworden omdat ik zwanger was van de tweede en door klachten heel veel alleen thuis zat.

ik probeer adviezen te geven als, ik ervaring heb, al weet ik dat ik een totaal andere kijk op ouderschap heb dan de meeste wat mij vaak weer een sneer oplevert. nouja jammer dan, meningen en opvattingen verschillen.
    ik vind het ook heerlijk om "paniek mama" topics te lezen en mezelf dan gelukkig te rijzen dat ik me niet druk maak om een pepernoot die ik gegeten heb of wat dan ook. ik begrijp soms echt niet hoe mensen het allemaal verzinnen en dat maakt het voor mij weer luchtig omdat ik zo met mijzelf in de knoop zit.
    reltopics lees ik soms wel maar reageer bijna niet, omdat ik er niet zo goed tegen kan dat mensen hier denken hun ongezouten mening te mogen geven en anderen af te kunnen branden. dus ik lees ze maar haak af als het te erg wordt.

7. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Ik ben lid geworden in 2007 omdat we een kindje wilden. Nu heb ik er inmiddels 2 en ben ik blijven hangen :)
    Ik vind het handig dat je alles kan vragen, er is altijd wel iemand die een antwoord weet :)

8. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Ik heb me verleden jaar aangemeld nadat ik erachter kwam dat ik ongepland zwanger was. Ik heb het forum toen alleen gebruikt om informatie te zoeken en veel te lezen. Na mij bevalling ben ik steeds meer ook gaan reageren op berichten.
    Het is voor mijn een vorm van ontspanning, ik vind het super leuk om de berichtjes te lezen (ik ben gewoon nieuwschierig haha :D) en ik vraag zelf vaak de nodige informatie aan andere leden.

9. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs

Je bent tegenstrijdig in je eigen post....

hoezo verdient iemand een sneer?? Wie bepaalt dat? Jij?! Een sneer verdienen?! Moet niet gekker worden....

Ben benieuwd naar je uitleg hierover..... zal ook wel vol tegenstrijdigheden zitten :D

10. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ben al heel lang lid en heb er heel wat zien komen en gaan. Ook is de sfeer er niet beter op geworden naar mate het groter en in mijn ogen veel onpersoonlijker is geworden.

Dat gezegd hebbende is het een prima vraagbaak voor alles wat je wilt weten op het gebied van zwangerschap. Net zoals vele andere fora.

11. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Het valt mij wel op dat er veel meer 'gereld' wordt in de lounge, dan op andere plekken op zp. Ik heb het idee dat het 'rellen' dan ook meer gebeurt door de mensen die niet (meer) specifiek op zoek zijn naar verhalen/weetjes over zwangerschap en baby's.

Uitzonderingen en gevoelige topics daargelaten natuurlijk, maar dat is mijn gevoel erbij.

12. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Rellen gebeurde al in 2006... dat is nooit anders geweest. Wat ik mij afvraag of de rellers in het dagelijks leven ook zomaar op wildvreemden afstappen en hun ongezouten mening gaan geven....

we weten allemaal het antwoord.

13. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik vind het leuk om te lezen hoe het met mensen gaat. Ik vind t fijn om te helpen als ik dat kan of om mijn mening te geven zodat iemand een goed beeld van iets krijgt.

Ik vind het vervelend als mensen zo worden afgekat en zal zeker dan ook wel is iets zeggen. Maar ben geen rellerd.

14. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

Jun 8, 2012
    2,951
    0
    36
    Veluwe
    Ik ben hier terecht gekomen toen ik niet ongesteld werd na mijn pilstop. Uiteindelijk helaas slecht nieuws over gekregen, en mezelf voorgenomen hier dan ook niet meer zo actief te zijn. Ruim 2000 berichtjes verder vraag ik me af waar dat precies mis is gegaan ;)

Reltopics meng ik mezelf niet in. Ik kom hier voor de gezelligheid.

15. knap

knap Niet meer actief

Denk het niet.

Maar zwp heeft mij echt geholpen op meerdere vlakken.

Voor mij als ik al mijn berichten wel eens terug lees is het net een soort dagboek geworden. Als het mogelijk zou zijn zou ik van deze naam en mijn oude naam een uit draai willen van wat ik al dan niet al geschreven hebt en hoe ik mijn mening gegeven hebt. Of het verschilt van af 2009 tot nu.

Heb positieve ervaringen en een paar negatieve. Maar over het al gemeen is het tot nu toe prima.

16. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Thanx :D

17. Ntje

Ntje Fanatiek lid

Nov 11, 2012
    3,720
    90
    48
    Almere
    Ik heb me hier vorig jaar aangemeld toen mijn man en ik in gesprek waren over onze kinderwens en ik meer info zocht. Al snel bleek ik zwanger te zijn:).

Ik zoek voornamelijk informatie en mensen om mee te kletsen die dan al niet in een soortgelijke situatie zitten.

Ik zie het ook als een soort van hobby omdat ik verder helaas niet gek veel te doen heb.

En nee ik ben niet vies van een goede discussie maar ik heb voor mijn gevoel nooit iemand respectloos behandelt en doe zoveel mogelijk mijn best om mijn mening te geven zonder een ander daarmee af te vallen, zoals ik in het dagelijks leven ook doe:).

18. suusje1982

suusje1982 Actief lid

Aug 7, 2013
    363
    0
    0
    Ik ben hier pas geleden terecht gekomen omdat ik helaas vervroegd in de overgang kom en tijdens het zoeken naar lot genoten kwam ik hier terecht. Ik zit zelf ook op het zwangerschapsforum (ben daar ook moderator) maar daar is het wat kleiner en wat persoonlijker merk ik nu wel. Denk dat je hier echt in een vast topic moet zitten wil je mensen echt goed leren kennen. Alleen daar, omdat het wat kleiner is zijn er geen meiden te vinden (gelukkig maar) die in de overgang zitten. Hier ben ik dus echt op zoek naar lot genoten en ben ik zelf totaal niet meer bezig met zwanger worden of kleine baby's. Ik kijk daarom af en toe in het peutertopic, de lounge en het topic voor meiden in de vervroegde overgang.

19. Porsche

Porsche Niet meer actief

Ik heb me hier aan gemeld toen ik zwanger was van de oudste
    En nu ben ik nog alleen in de lounge te vinden of ik moet me suf vervelen en lees ik meer

20. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik ben hier eigenlijk blijven hangen..de jongste is vier..heb geen kinderwens meer. Lees vooral in de lounge,topics met rellen of vervelende discussies vermijd ik. Gewoon een verslaving denk ik, de een pakt een boek, de ander gaat naar zp..ik doe beiden.

Share This Page