ZP-Addicts deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Yara89, 7 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Weet niet zeeb, misschien een warm snackje (mini kaasbroodjes, saucijzenbroodjes) die hoeven alleen even in de oven...
    Of een knakworstje rollen in mini-danarolle....

Maar weet niet of je zoiets bedoelt...

Miss, goed dat ze het even nakijken hoor!
    Combinatietest.... tja je moet doen wat zelf goed voelt. Heb je een folder meegekregen van de vk?
    Wij hebben het niet gedaan om dezelfde reden als de andere meiden. We vallen niet in de risicogroep.... de uitslag ervan geeft alleen een verhoogde kans aan, met het risico dat het je enorm stress oplevert voor niks. En bovendien zouden we er geen consequenties aan verbinden. Een kindje met een handicap is ook welkom.

2. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ja thnx meiden, dat soort dingen bedoelde ik dus maar was even totaal inspiratieloos!
    mooi heb ik weer wat lekkers voor vanavond op tafel.
    heb besloten om ook maar gewoon aangekleed en leuk op de bank te gaan zitten in plaats van plat liggen.

de gyn zei dat ik echt wel af en toe wat leuks mag doen,
    dus bedrust is er nog wel maar geen strikte bedrust meer.
    en 1x per week een uurtje bij vrienden of familie op bezoek was ook echt geen probleem.
    dus dat is wel erg fijn!

3. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Oh my... ik geloof dat ik echt even een beetje labiel ben.
    Mijn moeder zei net al tegen me, waarom jank je niet gewoon even lekker :p
    Net stuurt een collega een smsje, die had net het nieuws gehoord: 'Ik ben zooooooooooooooo blij voor je!'
    En dan zit ik al weer met tranen in mijn ogen...
    Wat zijn mensen toch lief, iedereen is lief, we hebben een lieve wereld:p

4. MissCK

MissCK Niet meer actief

@ zussie. ja ben bang met zo'n combinatietest dat je voor niks onzeker word gemaakt. stel het is een kans van 1 op 200. ja dat is weinig maar kom op zeg wat is nou 1 op 200.. mmm.. moeilijke keus haha

5. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Dames, wat er met mn voetje is weet ik nniet.. Had gister na mn werk al pijn onder mn linkervoet.. Dan denk je nah na een nacht rust is t wel minder.. Maar niks is minder waar helaas.. Doet nog steeds zeer.. En met vlagen echt enorm zeer.. Dus als dit aanhoudt morgen ff een afspraak bij de huisarts maken ;)

Zussie, ff lekker janken lucht soms best op!
    Zeeb, fijn dat je toch wel weer wat leuks mag doen :D

6. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Wat zegt je vriend er van Miss?

7. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Hmm klinkt niet fijn dreamer!
    Hopen dat je geen ontsteking ofzo hebt...
    Heb je niks geks gedaan? Gestoten of overbelast ofzo?

8. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hey meiden!

Jeetje, ik heb wel alles bijgelezen sinds vanmorgen, maar het is wel veel;) De actie zit er weer goed in vandaag. Ik doe mijn best:

Zeebje, wat fijn dat het je allemaal zo meegevallen is en dat er nog geen drastische acties genomen dienen te worden! En fijn dat je bedrust niet meer zo strikt is en je wat meer kunt ontspannen. Heerlijk!

Zussie, oei, kan me voorstellen dat dat je behoorlijk koud op je dak komt gevallen! Maar wat ontzettend lief van je dat jezelf even aan de kant hebt gezet om je collega te ondersteunen! En dat je daarna even lekker moet uithuilen maakt toch niet uit, mag toch ook:) Fijn dat je je weer wat beter voelt:)
    Mensen kunnen inderdaad echt zo lief zijn op zulke momenten, heerlijk!

Miss, ook wij doen geen combinatietest, om alle redenen die de meiden hier al genoemd hebben. Ik zou mn zwangerschap niet afbreken, en zeker niet op een kansberekening. En ook een kindje met een handicap is even welkom!
    Fijn dat je de 13e je eerste echo hebt, heb je al iets om naar uit te kijken!
    En als die schildklierproblemen in de familie zitten is het toch alleen maar goed dat ze dat nu alvast in de gaten houden?

Dreamer, ook ik heb denk ik even gemist wat er met je voet is;) Maar zo te lezen ben ik niet de enige,,
    Mooie buik meid!

Babs, veel plezier meid, ben benieuwd!

Noos, lekker geshopt dus bij de IKEA:D Jammer dat zo'n tripjes dan weer z'n weerslag hebben op je lichaam.. Lekker rustig aan doen vandaag:)

Mams, gaat het inmiddels weer wat beter na je sapje en kwarkje vanmorgen?

Hier een drukke ochtend achter de rug.. Heb nu als het goed is de rest van de dag geen afspraken meer. Jeetje ik word hier af en toe zo kriegel. We zitten hier midden in een re-organisatie en elke keer wordt er weer van alles geroepen in de wandelgangen, dat gaat dan zn eigen leven leiden enz. Kan daar zo slecht tegen!
    *hammmmmmmmmmmmmmmmmmmmm* Zo, ben weer Zen;)
    Nu nog steeds gezonde stress, moet de kraamzorg nog regelen, nog een andere HA zoeken, nog een hoop doen voor de bruiloft (voor mijn gevoel;)) maar dat blijft wel tot de dag daadwerkelijk is aangebroken denk ik zo.
    Binnenkort ook maar eens op zoek naar kinderopvang.

9. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Denk idd aan overbelasting..
    Oud collega zei ook al.. Door je bekkenklachten ga je vaak anders lopen.. Nja morgen maar ff langs bij de dokter.. Maar t voelt eigenlijk wel als een ontsteking :( Paar jaar terug ook gehad.. En alleen met rust gelukkig genezen dus.. We wachten het maar ff af.. Wil nu iig geen medicatie ofzo :p

Miss, ik snap dat je twijfelt.. Maar als je van jezelf weet dat je juist dan gaat stressen zou ik het niet laten doen..

10. MissCK

MissCK Niet meer actief

@ yaar. ben ook heel blij dat ze even mijn schildklier gaan testen :)

@ zussie. mijn man wil wel graag de combinatietest.

11. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Hebben jullie ook wel eens steken door je onderkant?
    Doet best zeer eigenlijk...

Yaar, al die dingen moet ik ook nog doen hoor.
    Heb de spullen er voor liggen maar moet het gewoon even doen!

12. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Miss, waarom wil je man het wel dan? Heeftie daar echt een motivatie voor of is het gewoon een mannenactie? ;)

13. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ja steken heel veel gehad, echt IN het schaambot ergens leek het wel. Volgens de vk waren dit de banden.
    en vanaf 30weken kan dezelfde pijn met de indaling te maken hebben. maar ons meisje gaat voorlopig niet indalen denk ik , eerst maar eens draaien

14. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Zussie, tja, ik weet wel dat het niet erg is dat ik het nog niet gedaan heb, maar ik kan niet tegen onafgewerkte dingen/lijstjes. Als ik iets moet doen, moet ik het ook meteen doen, anders blijft het constant in mn hoofd spoken dat ik dat nog moet doen;)

Steken heb ik eigenlijk niet, wel vaker van die krampjes. Lijkt een heel klein beetje op ongipijn, maar hou het maar op bandenpijn;)
    Blegh, krijg mn thee echt niet weg. Toch maar weer overgestapt op een flesje water.

15. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Oh ja, misschien echt even een hele domme vraag, maar waar zit je schaambot? Ik lees wel eens dingen over je baarmoeder boven je schaambot uit, maar daar zit toch niet echt bot? Of ben ik nou blond:D Sorry hoor, heb weinig verstand van anatomie;)

Ik heb wel nog steeds echt veel afscheiding. Vind dat echt niet fijn, ruikt niet fris vind ik zelf.. Maar ja, wat doe je eraan..

16. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    yaar als het goed is heb jij dat bot toch ook :D
    je kunt het met je vingers wel voelen waar ongeveer, voelt echt als een bot

17. MissCK

MissCK Niet meer actief

mannenactie denk ik .. het lijkt hem een 'veilig' idee om het wel te doen. maar hij zit niet zo vaak met dingen weet je wel.. ik ben echt een denker. denk dat hij gewoon die combitest uit 'voorzorg' wil doen. gewoon om te weten of het 'gezond is' ook al kun je daar niet veel uit wijs worden met zo'n combitest..

18. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Haha ik zal dat bot vast wel hebben hoor, ik weet gewoon niet welk bot ze ermee bedoelen;) Want als ik op mn onderbuik duw, voel ik geen bot:p

Miss, ik zou het toch wel echt even goed met je man overleggen, want ook de combinatietest vind ik niet iets wat je 'zomaar' doet. Je meot er wel goed over nadenken wat je eventueel met de uitslag zou willen doen. Breek je de zwangerschap af als er iets aan de hand blijkt?
    Anders misschien samen met je vriend nog een keer een afspraak maken met de VK, dat ze er wat meer over kan vertellen?

19. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Wat ik trouwens ook altijd in mn achterhoofd heb gehouden met die test...

De VK zei bij mijn intake gelijk al over die test.. ALS ht misgaat in je zw.schap, is dat vaak al omdat er iets genetisch of qua organen enzo niet goed is.. Dan gaat t vaak voor de 10e week al mis... En die test biedt gewoon echt geen zekerheid.. Zelfs met een berekening 1 op 10 kan jouw kindje nog net die 1ne zijn die gezond is..

20. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    yaar, je moet echt veel lager dan je onderbuik nog. echt in je kruis gaan duwen haha

missck, dat is ook de reden waarom wij er niet voor gekozen hadden. stél dat je een ''negatieve'' uitslag krijgt / hoge kans op.. dan blijf je maar zitten stressen in de weken die volgen.
    dat wilde wij niet

Deel Deze Pagina