ZP-Addicts deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Yara89, 7 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk ook wel dat we daar vrouwen voor zijn.....het is eigenlijk nooit goed!
    Ik heb een tijdje een lijstje bijgehouden met wat ik die dag wilde doen en daar dan top 3 van gemaakt. Tijdens het maken van het lijstje kijken of die 3 dingen haalbaar waren voor de volgende dag. Als dat zo was mocht ik die dag erna alleen die 3 dingen doen en daarna was het me-time!
    Heel erg lastig, maar het heeft me toen wel geholpen.
    En soms denk ik daar nog steeds aan: is het echt nodig, is het relevant dat ik dit van mezelf verwacht, kan ik dit van mezelf verwachten en vooral: wat gebeurd er als het niet gebeurd.

Altijd fijn die zelfreflectie haha

2. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    De langharige is 1 jaartje jonger.
    Tnx :) Ja het valt me heel erg mee qua haren! Natuurlijk moeten we ze wel stofzuigen maar niet extreem vaak.

3. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Soms moet je ook gewoon even kritisch naar jezelf kijken en de rem erop gooien.En dan vind ik het nog altijd fijn als het herkenbaar is haha

4. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Geen idee mams!
    Zie het donderdag wel

5. Babsies

Babsies Bekend lid

16 mrt 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zooo ben ik weer even!

@Zussie: ja ik werk ook onregelmatig en zal het op moeten gaan lossen met vrienden en fam. We wilden graag gastouder opvang maar om je daar in te kunnen schrijven moet je minimaal 30 uur opvang af kunnen nemen.. nu werk ik 18 uur dus daar komen we nooit aan. Helaas! Nouja, als het lukt om met vrienden/fam te regelen is het wel een stuk goedkoper ;)
    En gewoon bellen hoor Zussie, beter een keer teveel als een keer te weinig!

@Mams: hmmmmm.. kijk je op tegen morgen? Hihi goed bezig!! Nu snel alles weg doen voordat je mannetje zich bedenkt :D

@Roos: Yes wat fijn!!! Heerlijk meis, daar kun je weer een tijdje op vooruit!

@MissCK: spannend deze ronde dan! Ik had eigenlijk als enige symptoom dat m'n baarmoeder 'anders' voelde. En dan vnl savonds en sochtends als ik in bed lag voelde ik dat. Kan het gevoel niet omschrijven maar dacht toen wel van... 'hmmmm zou zomaar zo kunnen zijn!'

@Noosa: wat een prachtig buikie komt daar tevoorschijn :D

Meiden ik heb nou toch iets raars... er zit iets in m'n buik en het zit in de weg :D Zo'n gekke gewaarwording! Als ik in bed m'n knieen te ver op trek voel ik dat m'n baarmoeder in de verdrukking komt en ook met opstaan en bukken voel ik echt dattie groter is.
    Maar verder gaat het goed hoor, sinds twee nachten weer heeeeeerlijk geslapen dus heb het gevoel dat ik de hele wereld aan kan zo ongeveer. De 'schoonmaakkriebels' beginnen eindelijk op te komen dus waarschijnlijk gaat het ook niet lang meer duren voordat het huis weer spik en span is. Kunnen we eindelijk beginnen met de eerste stapjes richting baby-kamer :)

6. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    noos waarom sta je op bed voor de foto :D haha
    schattig die poezen van jullie!
    geluk dat je weinig last hebt van de haren.
    Ik stofzuig hier 2x per dag met de hond in de rui, en normaal gesproken 1x per dag
    maar moet zeggen kan dan ook niet tegen haren op de grond :p

dacht ik zal eens wat doen vandaag, ga ik heel enthousiast de badkamer schoonmaken... met chloor ;)

en dan er daarna achter komen dat chloor misschien niet zo goed is voor een baby :)
    tasten de hormonen ook je hersens aan ?! :D

7. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Babs, dat gevoel ken ik. Echt alsof er soms een hele bal binnenin zit (is het eigenlijk ook haha)

Zeeb, ja ik moest mn hele broek op de foto krijgen voor n ander topic haha.
    En de hele badkamer schrobben?Meid denk aan je lijf he!!!
    Wc maak ik trouwens ook gewoon schoon met chloor....

8. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ja ik de wc ook altijd, maar nu dacht ik ga ook ff de tegeltjes schrobben. lig de hele dag op de bank dus moet kunnen
    nja heb ook nergens last van.
    alleen niet zo handig met die dampen inademen achteraf.
    achja dat vergeet ik ook niet meer :p

ben maar weer eens bezig met de uitzetlijst. hoop hebben we inmiddels in huis. toch wel een fijn gevoel

9. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Hahah ik wordt knetter van al die lijstjes Zeeb!!
    Noosa, k kan jouw foto(s) nergens vinden?! Jij bent toch MR op FB?

Zooo vriendlief ff erop uit gestuurd voor eten voor vanavond hihi :D

10. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    en wat eet je vanavond dreamer :D
    ik ga voor wortelstamp.
    en na het eten even met vriend nog boodschappen doen bij AH
    dan weer op de bank hangen met laptop
    wat hebben we t zwaar ;) haha

11. Rosemarie86

Rosemarie86 Bekend lid

8 apr 2011
    850
    0
    0
    oh ben zo blij he! en zo gek dat er een klein mensje in mij zit:)

heb gelijk kinderopvang geregeld en we gaan naar de gemeente informatie vragen over geregistreerd partnerschap.
    en ga even kijken naar kraamzorg.

en mams jij morgen de echo toch? su6!

ik ga zo nog ff dweilen... bleh maar ja moet gebeuren

12. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Hmm Babs, familie is niet echt een optie bij ons...
    Misschien maar kijken of er een KDV is met een beetje ruime openingstijden...
    Of anders gastouders, maar is dat landelijk dat je min 30 uur moet afnemen?

Want ik wil eigenlijk 1 papadag regelen voor mannetje, en dan moet het kindje nog opgevangen worden de 2 andere dagen dat ik werk...

Pfff.... lastig hoor...
    Is er nou nergens een instantie waar ze je even kunnen helpen daarmee? ;)
    Ik ga ook kraamzorg regelen zodra ik een hartje heb gezien...

13. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Ah.... KDV die dichtbij zit is open van 7.00-18.30, dus dat zou ik op zich wel redden als ik dagdienst heb...
    Zit ik alleen met de woensdagavond, maar misschien kunnen we wel iemand vinden die het kindje op woensdag op wil halen en dan op wil passen tot half 10...
    Want wij hebben beide altijd avonddienst op woensdag.... of mannetje moet zijn rooster aanpassen en op een andere dag vaste avonddienst draaien...

14. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hey girls!

Zo even flink wat bijlezen! Zal mn best doen om op iedereen te reageren:p

Zussie, over die kinderopvang, ik heb daarover gedroomd vanacht.. Binnenkort maar even kijken wanneer we ons daarvoor aan moeten melden.. Ik maak me vooral zorgen om de kosten.. Maar goed, zal wel goedkomen..
    Ben je nog heel erg misselijk geweest vanmorgen of valt het mee?
    En de VK gebeld ivm die pijn in je rug?
    Over de kinderopvang, je zou eens kunnen informeren bij Humanitas. De meeste kinderopvang zijn geopend van half 8 's ochtends tot 6 uur 's avonds. Het enige lastige is dat je bij KDV vaak vaste dagen aan moet geven waarop de kleine komt. Volgens mij kun je niet de ene week ma en di en de volgende week di en do. Verder is het niet wettelijk vastgelegd dat je minimaal 30 uur gastouderopvang af moet nemen. Dat verschilt per gastouder, die kunnen namelijk veel zelf bepalen. De meeste KDV en gastouders zijn geregisteerd bij Humanitas, dus ik zou daar eens beginnen:)

Zeeb, wat fijn dat deze week de babykamer eindelijk afkomt!

Noos, jammer dat die band te klein was, hopelijk krijg je snel een nieuwe en heb je baat bij de oefeningen! Mooie buik meis! En lieve leuke poezels:p

MissCK, hmm, ik had eigenlijk vanaf een paar dagen na mn ei een soort ongikrampen, maar toch ook weer geen ongikrampen.. En zere tepels!!
    Aan je tempkaartje te zien nog geen ei geweest, maar met die positieve ovutesten zal dat niet lang meer duren!

Mams, die kribbigheid is na morgen wel weer over toch.. Kan me goed voorstellen dat je het spannend vind!
    Goed bezig in huis! Ik vind dat opruimen ook altijd heerlijk, lijkt alsof je je hoofd dan ook opruimt:p

Dreamer, leuk dat je mama meemag naar het ziekenhuis!

Roos, ohh super meis! Helemaal blij voor je! Geniet er lekker van!

Wij gaan ook pas aan het regelen na de echo. Er zijn toch wel een aantal dingen die je moet regelen, doorgeven bij zorgverzekering, kraamzorg aanvragen, KDV bekijken en ergens inschrijven en noem maar op.. Maak me er nu al druk over;)

Vanmorgen eerst naar de tandarts geweest. Uitgerekend nu zouden er nieuwe rontgenfotos gemaakt moeten worden, dus toen maar gezegd dat ik zwanger ben. Dus nu komen de fotos een andere keer. Daarna het huis gepoetst (was wel nodig na zo'n weekend!) en naar mn schoonzus om op de kleine te passen. Daarna met schoonzus en de kleine naar de osteopaat geweest en nu zit ik lekker op de bank:D Ben wat films aan het downloaden en voor de rest kom ik niet meer van de bank af tot ik eten moet gaan koken:p

Vanavond komt MvM! Ik heb nu een potje ochtendurine in de koelkast staan, maar weet eigenlijk niet of dat goed is.. Weet iemand van jullie of dat kan of dat het verse urine moet zijn?

15. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Mn CB test en nieuwe buikfoto staan trouwens in mijn album:p Zal er vanavond nog 1 maken, speciaal voor jou Zussie!

16. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Zussie, volgens mij is het met opvang toch zo dat je kan afnemen wat je nodig hebt? Ons kleintje gaat straks naar het kdv. Maar voor 1 dag hoor. Zit niet aan minimaal 30 uur pw vast ;) Kan k net zo goed stoppen met werken ;)

Zeeb, wij eten spaghetti vanavond :D Gister en zaterdag aardappels en groente gegeten.. Nu helemaal geen zin in hih :p

17. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dreamer, ja dat ben ik! Maar de foto's staan hier op mn profiel.Kan je alleen zien als je vrienden met me bent...geen idee of we dat zijn?
    Dan moeten we dat snel even worden haha!

@kinderopvang, het is ook een hoop geregel idd. Lijkt me helemaal als je onregelmatige diensten hebt.
    Er zijn wel flexibele kdv's maar dat wordt steeds minder doordat je met het leidster/kindverhouding zit waar de GGD heel erg op let.
    Denk dat je bij een gastouder eerder terecht kan.
    En het is idd per gastouder hoor hoeveel je opneemt. Dat mogen ze zelf bepalen.

Zo, ik heb net even 1,5 uur liggen slapen. Wat was ik moe! Nu is het alleen koud en donker in huis, ongezellig haha.

O en wij eten aard.puree met worteltjes en n vissie

18. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    O en Roos, wij gaan ons ook laten registreren als partner. Morgen n soort "ondertrouw" en in begin 2012 op een maandagochtend "partnerren".
    Wij kiezen hiervoor omdat ik ooit nog wel wil trouwen met alles erop en eraan maar dat dat nu niet mogelijk is en we wel graag alles goed geregeld willen hebben voor de kleine.

19. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Noos, haha smakelijk alvast! Wij eten gekookte aardappels, gyros en broccoli:D

20. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Zo,mijn taken zitten erop voor vandaag :D Ik ben er goed bezig geweest al zeg ik het zelf en dat doet me goed.

Zeeb,ai..uitkijken met die chloorlucht..niet zo`n strakke actie idd haha

Gastouderopvang daar kan je alle kanten mee uit,ligt maar net aan de gastouder.Maar je hebt zeker ook flexibele gastouders.Gewoon eens informeren en rondvragen.Hier vlakbij zit ook een flexibel kdv.Er is best veel mogelijk,maar bij de ene of de ander kan het nogal een verschil maken.

Yara,hoe gaat het met je neefje? Was het gezellig?

Babs,hahaha iets raars in je buik :p Soms komt het besef ineens binnen,er zit een baby in je yehoeeee hihi

Zometeen op tijd eten en morgen de echo.M`n opruimwoede heeft m`n kribbigheid onderdrukt haha.
    En idd Yara,van opruimen krijg ik ook meer rust in m`n kop.Alleen wil die man van mij nooit meewerken en nu wel...dus daar moet ik wel van profiteren haha

Deel Deze Pagina