ZP-Addicts deel 5

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Yara89, 19 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Miss, ik ben dan bijna 17 weken (16W5D). Nou ja, garantie heb je natuurlijk nooit, maar het is geen 'gok'. Ze gaan gewoon kijken wat er tussen de beentjes zit;) En ze kunnen het natuurlijk altijd verkeerd zien, maar dat kunnen ze met 32 weken bij wijze van spreke ook nog verkeerd zien.. Dus:p De 20-wekenecho is voor ons een beetje een bevestiging van het geslacht:p

Zussie, was het leuk op kraamvisite?
    Balen dat het nog steeds niet helemaal lekker gaat, maar je bent in ieder geval wel lekker optimistisch:) Het gaat een keer weg!
    Ohh, ik kan ook niet wachten om te beginnen, lekker achter mn naaimachine!
    Ohh, jij bent al op 12 weken, super:D

Je zou ook nog een aantal wel zelf kunnen maken (voor je naaste familie ofzo) en voor de rest kaartjes bestellen. Maar is maar een optie;)

Mams, balen dat je gister zo'n last had, maar gelukkig schiet het wel flink op nu!
    En optimistisch, tja, aard van het beesje;)
    Rot voor je meisje:( Maar ook rot voor jullie! Het is ook moeilijk als ze dat niet wil accepteren.. Maar ik zou ook niet weten wat je kunt doen. Maar gewoon spuien hoor meid, af en toe je ei kwijt kunnen is ook fijn!

Wij gaan trouwens ook gewoon zelf een geboortebord maken, veel leuker!:D (Vind ik dan;))

Ik heb trouwens de WIJ Jonge Ouders nog niet binnen.. Misschien toch maar eens achteraan..

Noos, balen dat het bij jou lichamelijk niet echt lekker gaat! Maar gelukkig weet je waar je het voor doet.. Maar maakt het evengoed niet leuk..

En pasgeborene van hand tot hand, tja, ik wil mn naaste familie (ouders, broers, zussen enz.) in de eerste week en die mogen de kleine van mij echt wel vasthouden, dus ontkom er toch niet aan.. Voor de rest gewoon goed plannen. Maak van te voren een planning met mannetje, en hij mag de bezoekjes inplannen. Zo kun je ook lekker een rustdagje of middagje plannen en vol=vol. Ach, de meeste die wat verder van je af staan zullen toch niet het moment dat ze het kaartje in handen krijgen al gaan bellen voor kraamvisite.. (denk ik hoor, misschien zijn er wel van die mensen;))

Ach, het zal wel loslopen tegen die tijd. Ik ben op zich geen moeilijk type en ik kan heel goed aangeven wat ik wel en niet wil, en daar heeft de rest maar rekening mee te houden op dat moment. Zal wel goedkomen:p

2. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het lastig om te zeggen van de kraamvisite....denk dat het echt aan t moment ligt en aan hoe de kleine zich voelt.
    Alle mensen waarvan ik denk: die mogen hem vast houden....da zijn beetje de mensen waarvan ik verwacht dat ze komen...

Ik zie t tegen die tijd wel. Na de kraamweek is vriend 2 weken vrij hoop ik dus dan mag van mij ook iedereen komen. Eerste week zal het vooral familie en vriendinnen zijn...
    Denk dat vriend dan zijn 2 dagen verlof opneemt en daarna nog een paar dagen gat werken omdar er dan toch kraamhulp is.

Jullie al enig idee hoe jullie dat gaan doen?

3. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Noos, ja dat heb ik dus ook, zal wel loslopen toch?

Het voordeel bij ons is, dat ik midden in de zomer moet bevallen en vriend in de bouw werkt. Nadeel is dat de bouwvak van 13 juli t/m 5 augustus is en ik 9 augustus uitgeteld ben. Vriend gaat dus proberen te regelen dat hij de bouwvak door kan werken en dat hij vakantie krijgt op het moment dat ik beval. Hij heeft 3 of 4 weken vakantie, dus dat neemt hij gewoon op als ik bevallen ben.

4. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heerlijk lijkt me dat...als je vriend 4 weken vrij is! Zou hier ook wel kunnen maarja vinden dat zonde. Dan heeft hij daarna nog minder dan n week over voor de rest van t jaar.
    Hebben liever wat speling met voor als we geen oppas kunnen krijgen of als de kleine ziek is.
    En halverwege t jaar nog n weekje vrij als gezin haha

5. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Mijn mannetje gaat 3 a 4 weken vrij nemen na de bevalling. Ze werken dan met een schaduwrooster dat ingaat op het moment van bevalling. Moet wel maar even zien hoe dat uit gaat pakken, het is natuurlijk midden in de zomervakantie! Maar volgens mannetje komt het goed.

Ik ben iemand die te snel over zijn grenzen heen kan (laten) gaan. Dus denk dat ik anderen vantevoren goed moet instrueren wanneer ze het bezoek weg moeten sturen enzo. Ik kan eindeloos doorgaan, maar als mensen dan weg zijn een enorme huilbui krijgen bijvoorbeeld :p heb mijn rust echt nodig.
    Maar spreek het vantevoren goed met mannetje door, dan kan die in de agenda een planning maken.

Wat ik wel heel belangrijk vind is de regelmaat van het kindje. Als het kindje slaapt ga ik het niet wakker maken voor het bezoek om beet te houden. Ze mogen dan even in het wiegje kijken en een aai over het bolletje geven. Als het wakker is, ok, maar ik ga het er niet voor wakker maken.
    En voeden ga ik ook lekker boven op bed doen, de visite wacht maar even.

Yaar, daar dacht ik ook wel over na, er een aantal zelf te maken.
    Maar dan zou ik eens goed na moeten denken over de grens.
    Want zelfs dan kom ik denk ik nog op een behoorlijk aantal voor wie ik het kaartje zou willen maken.
    Misschien moet ik gewoon niet te moeilijk doen en gewoon een leuk kaartje zoeken. Scheelt geld, een hoop tijd, en heel veel mensen bewaren het kaartje uiteindelijk toch niet of stoppen het ergens waar je het nooit meer ziet.
    Ik kan beter een leuk dekentje naaien ofzo...

6. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Noos, mijn vriend heeft dat ook wel;) Hij werkt behoorlijk veel over, waardoor hij het zich kan veroorloven om zo lang vrij te zijn. Daarbij zijn zij dus meestal gebonden aan de bouwvak.
    Maar gelukkig heeft vriend genoeg overuren, en hebben we genoeg speling:)

7. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hier ben ik het volledig mee eens! Ik ben geen moeilijk type, maar mn kindje gaat voor! Eens dus:D

Ja daar heb je dan wel weer gelijk in! Kun je inderdaad je aandacht beter richten op lekker dingen te maken voor de beeb:) En ze hebben zoveel leuke kaartjes tegenwoordig dat dat wel moet lukken toch?

8. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zussie ik zou ook zeker mn kindje niet wakker maken! En voeden ook boven idd....geeft ook weer extra rust.
    Fijn dat je mannetje zo lang vrij kan nemen.

Yaar, dat is handig idd met overwerken..even alles opsparen. Dat kan mn vriend helaas niet.

Vind het wel belangrijk dat de papa er ook bewust bij is. Anders heb je samen met je kindje al zo'n band, schema en structuur opgebouwd en lijkt het me voor de vader moeilijk om erin te komen.

9. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Ja zekers!
    Ik moet me gewoon niet teveel op mijn hals halen.
    Zie hoe het bv bij Zeeb loopt nu, je moet er dan toch niet aan denken dat je tegen die stapel vilt aan zit te kijken :p
    En de tijd voelt dringen wanneer het af moet zijn...

Haha net de verzekering gebeld.
    Echt een enorm overdreven blije vrouw, whahahahaha!
    Ik werd er gewoon een beetje melig van!

10. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Sowieso ga ik niet mn tiet uit mn shirt hangen waar anderen bij zijn;) Hebben ze niks mee te maken!

Noos, vind ik ook belangrijk. Papa is in deze net zo belangrijk en daarom vind ik het heerlijk dat hij zo lang thuis kan zijn na de bevalling!

Zussie, haha daar moet je dan inderdaad niet aan denken!
    De verzekering is echt grappig, ik had ook zo'n blije die me heel enthousiast feliciteerde!
    Gisteravond belde trouwens iemand van die Felicitasbox. Of ik de gratis 'Zwanger' al had ontvangen en om te checken of ik inderdaad de box aangevraagd had. Wilde ze me ook meteen nog zo'n ander tijdschrift abbonement aansmeren, Jonge gezinnen ofzo. Daar heb ik toch maar vriendelijk voor bedankt;)

11. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Blegh, moet allemaal gespreksverslagen typen en dat is echt boring. Geen zin en heb een dut:p Ach, nog maar anderhalf uur en dan zitten we alweer op de helft van de werkweek.

Ohh had ik trouwens al verteld dat ik weer ga sporten? Erg he, ik ga me er weer aan wagen;) Ik doe altijd zwemmen met schoonzus op donderdag, maar moeten dat nu op woensdag gaan doen. Komt mij wel goed uit, want mn mannetje gaat vanaf deze week elke woensdag naar vrienden (D&D spelen). En schoonzus gaat van te voren dus een uurtje sporten. Nu heb ik me over laten halen dat ik wel meega;) Dus even daar een instructeur aanklampen om even goed te kijken wat ik wel en niet mag, maar fietsen en lopen mag ik sowieso. Moet alleen even kijken wat ik van de krachttraining niet meer mag doen.

12. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Haha nee en die jetsers van mij kunnen ook niet meer onopvallend tevoorschijn gehaald worden :p

Ahhh.... dat zal het zijn!
    Ik word elke keer rond etenstijd gebeld door een prive nummer :p en ben dan zo bijdehand dat ik niet opneem omdat het altijd verkopers zijn!
    Maar als ik anders mijn doos niet krijg zal ik wel even opnemen.
    Dat andere tijdschrift hoef ik ook niet.... moet al genoeg kopen voor die baby heb geen geld voor een tijdschrift...

En sporten is altijd goed toch yaar! Idd, beetje lopen en fietsen kan geen kwaad!

13. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Whaha die jetsers;) Nou ja, sowieso. Ik ben niet preuts, maar niet iedereen hoeft te zien hoe ik bv geef. Van mn vriend of zusje ofzo vind ik dat niet zo erg, maar van de rest wel:p

Jup, ik werd ook al een week gebeld rond etenstijd;) Maar dan zat ik elke keer in de auto. Dus kon ook niet terugbellen omdat het privé was. Maar nu belde ze later, dus toen bleek dat van die box te zijn;) Zou dus wel maar even opnemen! Die verkoopster van mij drong trouwens ook helemaal niet aan, toen ik zei dat ik het niet hoefde zei ze, oke, mogen we je na de bevalling nog eens bellen ivm de babybox? Dus dat mocht ze van mij:p

Klopt! Maar ik deed ook best veel buikspieroefeningen voorheen, en dat is volgens mij niet zo goed;) Maar mn benen en armen kan ik denk ik wel gewoon trainen. Maar ik vraag het wel gewoon even na voor de zekerheid! Crosstrainer zal ook wel gewoon mogen toch? Dat vind ik echt een fijn ding:p

14. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Yaar, das dus de reden dat ze bij de box je telefoonnr vroegen.. Kben daar idd ook door gebeld! Maar ook bedankt :p
    Ik had trouwens de doos al in huis volgens mij toen ze me belden... Dus krijgen doe je em vast wel :D

Ja Zussie ,helemaal gelijk.. Ga mn kindje niet wakker maken/houden voor bezoek hoor.. Dan kijken ze idd alleen maar eventjes..

Voeden zal er aan liggen hoe t gaat... Als t fijner is om da rustig ergens te doen ga k lekker in t kamertje zitten :p Maar hier komt de fles in huis dus kan ook lekker in de woonkamer of uit handen geven :p Maar snap dat dat met BV tch wel ff anders ligt...

Hier trouwens eindelijk de WIJ gekregen :D Dus kga vanavond lekker relaxed bladeren :D

15. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Ooh yaar, wbt sporten...
    Kheb het toen ook nagevraagd maar in feite mag je gewoon alles doen.. Buikspieren worden idd afgeraden en verder geeft je lichaam het wel aan als et teveel wordt.. (zo werd t tegen mij gezegd, maar navragen kan nooit kwaad natuurlijk)

Ik ben overigens gestopt zodra is positief getest heb.. Eerst dor de vermoeidheid en later door de bekkenklachten.. Nu met die harde buiken er bij begin ik er helemaal niet aan :p Heb een gelukkig een goeie afspraak kunnen maken.. Mn abbo en afschrijvingen zijn nu tijdelijk stopgezet maar k ben nog wel lid.. Als k na mn bevalling weer wil beginnen even bellen en ze zetten het weer om :D

16. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yaar lekker dat je extra gaat sporten!
    Je mag qua buikspieren alleen de schuine trainen.

Vanaaf weer cursus, volgende week partnerles! Lijkt me echt leuk haha

17. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
  18. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Dreamer, ga je helemaal geen BV geven? Kan me wel voorstellen dat het dan anders is. Doe je dan toch makkelijker;) Ik geef mn neefje ook regelmatig de fles (krijgt inmiddels FV).

19. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
  20. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Ohh dat lijkt me echt leuk aan zo'n cursus;) Mn mannetje iets minder denk ik:p

Zussie, ohh die is leuk! Mailen!:D

Wel eens trouwens hoor Zussie! Zou het de eerste tijd ook zelf willen doen, gewoon voor de binding. Maar na een paar weken mogen opa en oma enzo ook best flesje geven:) Ik vind het in ieder geval super om mn neefje flesje te geven!

Deel Deze Pagina