ZP-Addicts deel 5

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Yara89, 19 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Meiden!
    Sorry, maar ik heb nog niks bijgelezen en kan dus nog even nergens op reageren.
    Maar ik heb een halve paniek!
    Want ik lag vanmorgen in mijn bed, en lag met mijn handen op mijn buik en voelde ineens een grote bol bij mijn navel. Grootte van een grote sinaasappel ongeveer. Ik schrok me kapot! Dus ik mannetje geroepen, die voelde het ook.
    Dat kan toch nooit mijn baarmoeder zijn? Vrijdag met de echo moest ze nog helemaal bij mijn schaambeen om het kindje er goed op te krijgen...
    Mijn baarmoeder hoort nu toch niet al tot mijn navel te komen???? Of los in mijn buik te zwerven?

Ik heb nu gelopen en geplast, en nu is de bol wel iets naar beneden gezakt, maar ik ben er echt van geschrokken.
    Mannetje trouwens ook.
    Schoonzus is nog niet te bereiken.
    Weet een van jullie wat dit kan zijn?

Ik heb trouwens mijn droomcommode gekocht :) die van gisteren met die gordijntjes! Helemaal leuk! Binnenkort even ophalen!
    De kast in Heiloo is ineens van marktplaats, heb maar even gemaild waa hij is gebleven...
    Die hier dicht in de buurt, die gratis, die is echt al weg....

2. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Gefeliciteerd met je nichtje!! Alles goed gegaan? Wel snel iig haha..Wanneer ga je op bezoek? Veel plezier alvast!

Yaar,mail me eens over dat boeket :p Zal het morgen nog een keer herhalen..weet wel aan wie je het vraagt he.De grootste vergiet van het land :D

Ik ben er klaar voor..toch wel een beetje spannend.Hoewel ik weet dat het hierna nog alle kanten in kan.Heb nu een andere gyn,ga nog even peilen of de beeb straks na de bevalling echt niet al bij me mag liggen.Is te proberen toch haha.Denk dat ik de volgende afspraak ook een afspraak bij de verpleegkundige heb,ze stelde de vorige keer voor om al mijn wensen op papier te zetten.Puur voor de duidelijkheid en ook om die wensen voor de bevalling te bespreken.Krijg de kriebels als ik eraan denk haha

Tot vanavond !

3. MissCK

MissCK Niet meer actief

@ Mams. Vanavond gaan we er heen. Dom eigenlijk.. Heb weken de tijd gehad om een kraamcadeautje te kopen. En heb het niet eens gedaan. En vandaag lukt het niet want na mijn werk zijn de winkels dicht hahaha.

4. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Zussie,dat is schrikken zeg..Ter hoogte van je navel lijkt het me niet dat het je baarmoeder al is.Ook omdat ze vrijdag nog bij het schaambot zat.
    Zou het kunnen dat het een luchtbobbel is? Of dat de weg naar je darmen verstopt zat?
    Ik weet het niet,herken het iig niet.Mss maar ff de ha of vk bellen?
    Sterkte ermee zussie..

Ben nu echt weg..

5. Chantej

Chantej Actief lid

28 apr 2011
    334
    41
    28
    werkt
    Goede morgen meiden!!
    staan 2 foto's in album van me testje van vanmorgen..!
    @mams: Spannend vandaag groeiecho!!
    @miss: Gefeliciteerd met je nichtje! super leuk jo!! en wat snel allemaal!
    @zusie: rustig blijven meid! gewoon je eigen vk bellen als je het niet vertrouwd!!

6. MissCK

MissCK Niet meer actief

@ Chantej. Wat leuk! Hij staat er nog steeds. Over een dag of 2 moet je nog maar een keer testen :D dan istie vast nog donkerder

7. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Miss, aahh super leuk! En mooi dat haar bevalling zo snel ging! Voor een eerste:)

Zussie, phoe ik zou niet weten wat het kan zijn, misschien lagen je darmen wat in de knoop? Maar ik moet zeggen dat ik ook wel zo'n klein bolletje onderaan heb hoor. Groeit snel;) En door een volle blaas enzo omhooggedrukt? Anders zou ik het ook niet weten, maar denk niet dat het iets is om over in paniek te raken.. Maar ik snap dat het maar vaag is!
    Ohh wat leuk dat je die commode hebt! Nu die kast nog en dan ben je al een heel eind, super leuk! Kun je lekker aan het opknappen:D

Mams, ik heb het opgeschreven, ik ga je vrijdag mailen;) Dan ben ik vrij dus dan ga ik mijn to-do-lijstje afwerken:)
    Fijn dat je je wensen op papier kunt gaan zetten en dat ze daar serieus mee omgaan. Nogmaals succes meid, ben benieuwd!

8. Chantej

Chantej Actief lid

28 apr 2011
    334
    41
    28
    werkt
    Pff ben zo blij dat streepje eindelijk donkerder wordt!!!
    Helemaal happy!!

9. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Chantej! Gefeliciteerd meisje, hij staat er echt!

Sorry, hoor, ik ben echt even uit mn doen!
    Het kan geen luchtbobbel zijn zo groot....
    Kan het zijn doordat mijn blaas vol zat dat mijn baarmoeder zo omhoog gedrukt werd?
    Ik kan wel huilen.
    Vooral ook omdat ik van de week 's ochtends een paar keer vreselijk buikpijn gehad heb onder mijn navel, echt dat ik er krom van liep.

Ga zo wel weer even liggen en kijken of hij dan terug komt... en anders misschien maar even vk bellen.
    Moet ik dan gewoon naar de praktijk bellen? Of dat 06-nummer? Is niet echt een spoedgeval dit...

10. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Chantej, de streep is wel donkerder, maar nog steeds licht. Maar ik heb wel goede hoop. Over twee dagen nog maar eens;) Maar in combinatie met je temp klinkt het in ieder geval nog steeds positief! En het kan natuurlijk zijn dat je je ei wat later hebt gehad of een late innesteling..

11. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Ja Yaar een beetje bolle onderbuik als ik lig had ik al...
    Maar dit was dus echt een grote losse bal, bij mijn navel, iets meer aan de rechterkant dan links...
    Ik kon hem haast beetpakken zegmaar... brrr.... eng!

12. Chantej

Chantej Actief lid

28 apr 2011
    334
    41
    28
    werkt
    @Yaar dat klopt! mijn ei is 2 dagen laten gesprongen!!
    Maar neem aan dat het nu wel goed komen moet. mijn temp is zeker nog steeds goed was vanmorgen 37.2;)

13. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Heh, nou ik ben net even gaan liggen weer en de bal is weg.
    Ik denk toch echt dat het mijn baarmoeder was die naar een vreemde plek was gezakt, misschien door de hele nacht liggen en 'volle blaas' (zo vol was hij niet namelijk).
    Ik hou het wel even in de gaten, schoonzus belt vandaag vast wel terug een keer dan vraag ik het wel.
    Lijkt me niet de bedoeling dat mijn baarmoeder los door mijn buik gaat wandelen :p
    Maar ik heb verder geen pijn en het is weg, dus ga me er maar niet te druk om (proberen te) maken.

Mams, succes met je groeiecho straks!
    Miss, gefeliciteerd met je nichtje!
    Noos, fijn dat de badkamer op gaat schieten, het wordt vast prachtig!
    Dat allergische figuur ben ik, en ik ga idd voor de volle 100% voor borstvoeding.
    Wat betreft blad/hemeltje. Ik vind voor een pasgeborene een hemeltje leuker. Voor een groter kindje vind ik dat blad super gaaf!
    Mams, ik zou voor een witte klamboe gaan, en dan misschien op die rand een paar leuke paddenstoelen plakken ofzo ;)
    Sorry als ik nu iemand vergeet hoor!

14. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Schoonzus belt net terug...
    Die kan er geen kaas van maken, behalve dat mijn darmen misschien in een rare kronkel lagen.
    Ik ben er zelf eigenlijk soort van overtuigd dat het mijn baarmoeder was, omdat het qua grootte en gevoel gewoon overeenkomt, het was echt een losse bal. Maar volgens haar kan dat alleen als je banden erg uitgerekt zijn bij je 8e kind ofzo :p
    Naja, hou het wel in de gaten.
    Als het morgen weer is blijf ik gewoon net zo lang liggen tot er iemand komt voelen. Hahaha!

15. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Zussie, brr inderdaad wel eng dan! Maar goed in de gaten houden, maar als het nu weg is zal het wel meevallen. Maar dat kan toch niet je baarmoeder zijn? Ik denk dan inderdaad ook echt je darm ofzo.. Maar goed, ik ben geen arts;)

Blegh, ben echt snotterig.. Niet relaxed!
    Zo, net even een lijstje gemaakt voor vrijdag (ja, de controlfreak is weer bezig), nu kan ik het even loslaten. Anders is mijn hoofd zo vol:p

16. Babsies

Babsies Bekend lid

16 mrt 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    Moge meiden!

@Zussie: woehoe 12 weken!! :D
    Ai schrikken! Misschien waren het je darmen? Ben je al een tijdje niet naar de wc geweest? Ik voelde mijn baarmoeder trouwens al tussen navel en schaambeen in.. was echt wel duidelijk te voelen, dus misschien toch gewoon je bm? Maar meid geen zorgen! En als je je nog steeds zorgen maakt, ff je vk bellen!

@Mams: echt vervelend om te lezen dat je dochter zo'n moeite heeft met de situatie. Hoop dat ze nog wat meer kan wennen zolang de zwangerschap nog duurt.. Ook lekker geklust lees ik, ben zo benieuwd hoe het wordt!
    En succes vandaag bij de groeiecho!

@Noosa: heel herkenbaar! Iets minder eten en zo vroeg mogelijk in de avond wil bij mij wel goed helpen.. hoop dat je er niet al teveel last van krijgt!

@Missck: wat leuk! Gefeliciteerd :D

@Chantej: geweldig! Zwanger :D Gefeliciteerd meis!!

Zo ik heb het ff zwaar hoor.. blegh! Gisteren een hele dagdienst gedraaid maar ben een uur eerder weggegaan omdat ik m'n hele lijf voelde. Baarmoeder had een trekkend gevoel, heup deed zeer.. had er ff goed de balen in, ik wil dit nu nog helemaal niet! Eenmaal thuis kon ik het natuurlijk niet laten een muurtje te verven in de babykamer dus eigenlijk teveel gedaan. En vannacht dat ik naar de wc moest deed echt m'n hele rug/bekken zeer! Auw!! Kon zowat m'n bed niet uit komen! En ben nog verkouden geworden ook dus echt een k-nacht en nu ben ik helemaal gebroken.. pijn is wel weer weg maargoed.. *einde zeurbericht*
    Ben wel heeeel blij want de kapstok is echt goed gelukt (staat in m'n foto-album) en we hebben mooie verf uitgezocht voor het kamertje! Ben benieuwd wat jullie van het eindresultaat vinden :D
    Zo.. en nu ff tukkie doen, hopen dat die snotneus een beetje weg gaat..

17. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Hey meiden,
    Ik ben er alweer..Ben er een beetje beduusd van...stuitersmurfje ligt al 5 weken voor op de groei... Ik zag het meteen,echt een groot hoofdje al.Voordeel was wel dat het gezicht al heel duidelijk is (hij lijkt echt op zijn zus en broer!).Eigenlijk alles wat ze ging meten lag ver voor.Buikomvang was in verhouding het grootste..
    Pfff,ik had echt niet verwacht dat ze zouden zeggen dat beeb gemiddeld zou zitten met groei.Hield best ergens rekening mee..maar 5 weken...dat is echt veel en zo niet goed voor mijn lieve stuitersmurfje...
    Het vooral groeien in gewicht begint vaak pas vanaf 30 weken,dan komt er meer vet op de baby.
    Ik weet dat we niets kunnen doen,maar meiden wat wil ik graag dat dit kindje een goede start gaat krijgen...

Zussie,wat vreemd dat de bobbel ineens weg is.Goed in de gaten houden maar..

Chantej,yeahh dat ziet er goed uit! Gefeliciteerd!!!

Babs,bleh niet gezellig zo`n nacht.Nu extra lief zijn voor jezelf!

18. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey lieve meiden!!

Chantej, ja hij is zeker duidelijker! Gefeliciteerd meis!! :D wat heerlijk voor jullie. Hoop dat het streepje snel donkerder wordt maar dit gaat de goede kant op!

Woww meiden gewoon allemaal zwanger hoe bijzonder!!

Zussie: gets het klinkt wel eng! Ik zou voor zoiets de praktijk bellen en als ze niet opnemen 06. Maar als de bal nu weg is en geen pijn doet misschien nog even wachten.
    Kan me voorstellen dat je je er druk om maakt, er zit toch iets wat er niet hoort. Gelukkig is het nu weg en hopelijk komt het niet meer terug!

Babs, lieverd doe je wel rustig aan? Helemaal met je bekken...ik weet uit ervaring dat als je er optijd bij bent en je goed naar je lichaam luistert het heel erg mee kan vallen!
    Hoop dat je een beetje tot rust komt.

MissCK, gefelicteerd met je nichtje! Wat leuk at je vanavond gelijk op bezoek gaat. En dat kraamkadotje komt nog wel toch ;)

Mams, pfoe dat is wel een tegevaller dan! Wel leuk om te zien dat hij zo op je andere kids lijkt.
    Misschien een gekke vraag, maar hoezo zou je kleine man geen goede start kunnen krijgen als hij groter is?
    Ik probeer verband te zoeken maar heb daar te weinig verstand van denk ik.
    Wat is er nu verder afgesproken??
    Knuffel voor jou!!

19. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Noos,een baby die iets groter is kan gerust een goede start hebben.Maar als het extreem is (net als oa bij onze zoon,met 11 pond) dan kan dat net zo levensbedreigend zijn als een baby die veel te vroeg en met te laag gewicht geboren wordt.
    Bij zo`n zwaar gewicht kunnen de organen oa in de knel komen.

Onze zoon heeft een week kritiek gelegen op de nicu.Oa ook door zijn helse geboorte,maar ook door zijn gewicht.Hij kon zijn suiker niet stabiel krijgen,infuusjes daarvoor sneuvelde iedere keer.Toen is operatief een soort infuus in zijn lies gebracht,dat wel bleef zitten.
    Hij was gewoon 1 brok baby en dat zat hem echt zo gigantisch in de weg.
    Bij hem duurde het ruim 1 jaar voor hij goed in zijn velletje zat.En dat is niet niks.Natuurlijk heeft zijn geboorte hier ook invloed op gehad,maar zeker ook zijn gewicht.

Ik kan me goed voorstellen dat het moeilijk is om het gevaar te zien van een baby die echt te groot is.Maar dat is er dus zeker wel.Het hoeft niet natuurlijk,net zo min als bij een te kleine baby.
    Dat zoon op de nicu exact dezelfde behandeling kreeg als de prematuurtjes die er lagen zegt ook wel veel denk ik.

Nah..ik praat veel.Maar het is fijn om van me af te schrijven.Maak me echt zorgen..

20. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt Mams voor je info. Het klinkt ook wel logisch maar ik had even een ander inzicht nodig inderdaad.

Heftig begin geweest dus voor je zoon...en lijkt me dan ook heel lastig dat je weet wat deze man te wachten staat.

Je bent hier om het van je af te mogen schrijven! Dus doe dat dan ook..wij zullen je niet kunnen helpen met tips oid maar we kunnen er wel voor je zijn om je zo op te vangen.
    Dus schrijf maar veel, wij luisteren wel!

Deel Deze Pagina