ZP-Addicts deel 6

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Yara89, 21 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    5 kilo Yaar ;) En idd als je alles bij elkaar op een rijtje zet dan is het ook best een beetje veel van het goede.
    Alleen heeft niet iedereen het vermogen om zich in te kunnen leven,raar maar waar.

Dreamer,fijn dat de kraamhulp zo`n schat is.Dat is ook net wat je nodig hebt :) Heeft je mannetje wel begrip?

2. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Ik wist het wel :p

3. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Fijn Yaar, dat het weer er steeds beter uit gaat zien :D
    Mams, mannetje heeft er idd wel begrip voor al snapt hij soms niet hoe het komt.. De schat :) Hij vind dan dat k me te druk maak zegmaar, maar snapt het tegelijkertijd ook wel ;)

4. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Dat klinkt als een erg lief mannetje dreamer ;) Het is ook moeilijk te snappen en dat hem dat toch wel een beetje lukt...nah..petje af :)

5. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Hij laat me op dat soort momenten ok maar gewoon ff gaan en uitrazen hihi.. Tsjah, hij kan weinig anders he :p

6. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Zoooo net gebeld naar de zorgverzekering.. Daar is ze nu aangemeld.. daarna gelijk gebeld naar de kinderfysio en die bellen na de lunch terug om een afspraak te maken... Vind t toch best spannend... Ze gaan toch aan je mupke klieren :$

7. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mams, geweldig die vergelijking van een zak aardappels...kon hij het zich n beetje indenken?

Dreamer, balen hoor zulke dipdagen maar denk dat elke net-mama die wel herkent.
    Vind het wel goed van de kraam da ze er extra op let en zulke vragen stelt. Er zijn genoeg vrouwen die een depressie ontwikkelen tijdens de kraamperiode en dan kan je er maar beter optijd bij zijn.
    Gelukkig voel jij je vandaag een stuk beter :D Wat een paar uurtjes slaap al niet met je kan doen he?
    Waarom moet je meisje naar de Fysio?

8. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Voorkeurshouding vanuit de baarmoeder.. Daarom een slappere nekspier en dwangstand van het rechtervoetje..

Wij hebben overigens het idee dat t met een week al heel wat is verbeterd, maar extra hulp om het te verminderen is altijd fijn natuurlijk ;)
    Moeten 4 mei nl ook nog terug naar de kinderarts om te kijken of het dan al verbeterd is...

9. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is dat altijd als ze n favoriete houding hebben in de buik? Fijn dat jullie al verschil merken....en ook goed dat t in de gaten wordt gehouden..

10. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Haa dreamer, goed om je weer zo te horen babbelen meis ;)
    En lekker die kraamhulp 2 daagjes extra... hoop dat je er straks met wat meer vertrouwen tegenaan kunt!

Jij bent de volgende Noos, ben benieuwd hoe jij het allemaal gaat beleven!

Yaar, mijn duimen draaien voor mooi weer op je trouwdag... maja, moet je maar niet op vrijdag de 13e trouwen ;)
    En mams, je moet me nog even PB-en dan ;) of ik jou naturlijk...

Ik weet hier 's nachts echt niet goed meer hoe ik moet liggen. Lig gewoon niet lekker. Heb al van alles geprobeerd, met en zonder voedingskussen, maar het wil gewoon niet. Heb een vervelend gevoel in mn benen dan, net een soort groeipijn.
    Iemand nog tips? Ik moet nog een week of 17, haha!

11. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Zussie, wat bij mij echt helpt is een kussen tussen mijn benen en het voeteneind een stukje omhoog:) Maar weet niet of je dat al geprobeerd had?

Haha nou zeg;) Ach weet je, ik maak me er niet eens zo heel druk meer om. Als het regent, dan regent het, kunnen we heel boos om worden maar dat helpt toch niet:p Maar goed, zou wel lekker zijn als tussen half 12 en half 4 het zonnetje schijnt:p

12. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Yay, alweer 23 weken Zussie! Nog een weekje en dan is je kindje in principe levensvatbaar buiten de baarmoeder:)

13. Rosemarie86

Rosemarie86 Bekend lid

8 apr 2011
    850
    0
    0
    heej!

ik ben vandaag wel gaan werken na een rotnacht. elke keer van die oprispingen. ( dat heet toch zo? haha het gevoel dat je eten er weer uit komt)
    maar had vanmorgen wel aangegeven of ik niet wist of ik het de hele dag zou trekken.
    nou voelde me op een gegeven moment steeds meer inkakken. dus om kwart voor 1 naar huis gegaan, even geslapen en voel me nu wel weer beter.
    alleen mn leidinggevende deed een btje raar. ze zei anders moet je ff kijken of je compensatie uren kan opnemen ipv ziekmelden. dus ik hoezo? ja anders heb je ziekmelding op ziekmelding ( ik was vorige week ook 2 dagen ziek) nou ik heb niet zoveel compensatieuren. dus toen ik naar huis ging zei ja anders moet je even kortsluiten met je vk, als het te veel voor je word het werken. wat moet ik nu opschrijven vraagt ze. ik dat ik ziek ben.
    ( dacht ja hallo ben net 3 dagen ziek geweest)
    maar ik heb een tijdje geleden wel aangegeven bij mn vk dat ik het wel zwaar vond 4 dagen werken en dat ik als ik dan thuis ben echt kapot ben. maar ze zei dat dat er een beetje bij hoorde..
    ik kijk even hoe het volgende week gaat, dit was nog een nasleep van het weekend.

@ dreamer: gaat het nu beter met drinken met aimee?
    kan me voorstellen dat je het spannend vind dat ze naar de fysio gaat. en straks dr eerste prikjes bij het cb! weet niet wanneer ze die voor het eerst krijgen?

@ mams: nog contact gehad met de dokter?

@ yaar: jullie hebben ook een leuk namenlijstje hoor! zijn jullie er al een beetje uit of niet?

14. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Roos, pff wat een rare opmerking van je leidinggevende. Als je ziek bent ben je ziek en hoef je daar geen compensatieuren voor op te nemen, maar moet je gewoon ziekgemeld worden.
    Maar ik zou het wel met de VK bespreken hoor, als je structureel merkt dat het te veel is.

Naam zijn we toevallig sinds vorige week helemaal uit:D Ben er helemaal blij mee! Dankje trouwens, ik vond het ook een mooi lijstje;) Heb je er nog wat aan gehad? Onze naam staat trouwens wel op dat lijstje;)

Ik ga afsluiten, lekker naar huis!:D

15. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Yaar, wij hebben geen verstelbare bedbodem. Heb al geprobeerd op mijn rug met een kussen onder mijn knieen, op mijn zij met een kussen tussen mijn knieen. Maar tis echt allemaal geen porum... Wat nog het lekkerst ligt... Op mijn zij, dan het voedingskussen in mijn rug en dan terug rollen.... dus dan lig ik half op mijn zij en half op mijn rug. Maar dat gaat ook niet de hele nacht goed ;)

Roos, gewoon ziekmelden hoor. Ja, dan heb je ziekmelding na ziekmelding, nou en? Bij mijn werkgever moet ik wel aangeven of mijn ziekmelding zwangerschapsgerelateerd is, dat houden ze geloof ik wel in de gaten, ook vanwege je verlof. Ik wil tot 4 weken doorwerken, maar als ik me te vaak ziek meld moet ik verplicht 6 weken vantevoren. Nu ben je idd net ziek geweest, maar als het te veel voor je is misschien toch eens met je leidinggevende bespreken hoe je er voor kunt zorgen dat je het zo lang mogelijk volhoudt... Idd geen compensatieuren gebruiken als je ziek bent, daar zijn ze niet voor!

Wat betreft namen, ligt niet helemaal in mijn namenstraatje ;) dus kan je niet zo goed helpen. Zie dat Yaar haar hele lijst al gepost heeft, beter dan haar kan ik het niet ;)

Hier trouwens onze twijfelachtige jongensnaam (ik twijfel, mannetje niet) voorgelegd aan zwager en schoonzus, gewoon om te kijken wat anderen er van vinden. Zij kunnen het wel geheim houden en we weten toch het geslacht niet dus het blijft alsnog wel een verassing... Maar zij vonden het dus helemaal fantastisch, schoonzus (die van de 2 miskramen) vroeg zich af waarom zij hem niet bedacht had, haha... dus dat stemt wel weer een beetje positief! Hij valt in goede aarde bij mensen die hem voor het eerst horen...

16. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Roos, wat de meiden hierboven ook zeggen: niet compenseren hoor! Ziek is ziek en anders halen ze de Arbo er maar bij als ze het niet geloven.

Yaar, leuk dat jullie uit de naam zijn :D Ben benieuwd.

Zussie, leuke reactie van je schoonzus en zwager, ben nou wel erg nieuwsgierig hihi.

Ik wil ook zo graag onze naam vertellen, maarja nog heel even wachten. Lijkt me gewoon zo heerlijk als hij er straks is en zn naam ook gewoon hardop uitgesproken kan worden.
    Ook al vind niemand zn naam leuk, voor ons heet hij gewoon al zo.....

Net pannekoeken op, heerlijk! Zat wel snel vol dus heb er nu nog lekker wat voor morgen hihi :D

17. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Misschien een paar kussens onder je matras leggen? Dat je voeteneind toch wat omhoog komt?
    Ohh dat vind ik ook lekker liggen! Maar zo kun je inderdaad niet de hele nacht blijven liggen;) Ik heb ook nog eens dat ik dat ding dan 's nachts uit bed duw:p

Wat goed dat je zwager en schoonzus zo positief waren over de naam! Vind m ook echt super leuk! Maar snap van de andere kant wel je twijfel. Je hebt ook niks anders meer kunnen vinden begrijp ik?

18. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Noos, ik ben ook echt benieuwd naar de naam van jullie kleine man! Ik kan me ook niet goed een naam bij jou bedenken, heb eigenlijk geen idee wat voor stijl namen je leuk vindt;) Dus ben erg benieuwd!
    Haha op die van ons moet je nog 4 maanden wachten;)

19. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Wat een gezellig gebabbel weer. Dat doen jullie zeker expres, als ik weer te werk ben gaan jullie aan de bep;)

Dreamer, wat fijn dat je vandaag weer een betere dag hebt. Fijn dat je de kraamzorg nog even extra kon rekken op deze wijze. Het zal even omschakelen zijn zo van een leven met z´n twee en nu met z´n 3.;) Het kind regeert en jij moet je maar aanpassen. Dat zal best even wennen zijn.

Mams, hoe is het met je hoest?

@Namen, daar ben ik sowieso bij iedereen benieuwd naar. Ben ook benieuwd of er ergens dubbele tussen zitten;)
    Zussie....bijzonder dat je de naam voor een jongen al hebt vertelt aan mensen. Ook fijn om te horen dat ze zo enthousiast reageren.

De naam die wij voor een jongen hebben, die naam heeft een oud collega van mij ook. Ze woont hier in de wijk en we spreken elkaar nog wel maar niet wekelijks ofzo. Toch twijfel ik af en toe of ik dan die naam wel wil doordat haar kind zo heet. Mn mannetje zegt dat het makkelijk kan. Die naam is ook gewoon leuk dus ik moet eigenlijk niet twijfelen maar het gaat vanzelf.
    Nu ook maar hopen dat vrienden van ons er niet mee aan komen;)

20. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Roos, gewoon lekker ziekmelden hoor.. Tis op basis van zwangerschap dus ze kunnen je niet veel maken ;)
    Drinken lijkt iets beter te gaan idd.. Maar wil niet te vroeg juichen...

Zooo ff ego.. Ons meisje is sinds gister gewoon rond de 130 gram aangekomen... Kwam na het wegen nog wel aardig wat ontlasting maar dat was ook weer niet zoveel dat dat het gewicht enorm zou beinvloeden... Woehoe, dat betekend gewoon dat ze nu 40 gram zwaarder is dan bij de geboorte :$

Als t vd week een beetje droog is met niet al teveel wind mogen we dus lekker naar buiten... Jeej :D

Deel Deze Pagina