ZP ideeën bus

Discussie in 'Over deze site' gestart door pcootje, 29 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik snap het subforum vlindertjes vanaf de geboorte wel, moet er ook zeker zijn vind ik.......alleen vind ik het zo'n rare titel ( vind het bijv. niet passen bij kindjes die op een leeftijd van bijv 4 zijn overleden )
    ook hoeft een kindje dat geboren is met 28 weken zwangerschap niet perse in de buik ze te zijn overleden....dus dat is ook een vlindertje vanaf de geboorte...
    sowieso zijn alle vlindertjes van later in de zwangerschap ook echt geboren :(

misschien denk ik er te ver over na hoor.... maar vind de naam echt raar:)

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Je hebt ook gelijk.. We zijn daar al mee bezig! Hebben jullie suggesties voor een
    Titel laat ons dat dan weten!

3. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik ben al aan het denken..maar weet het zo snel ff niet
    ik zeur wel maar kom zelf niet met iets beters:D

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Wij vinden het ook lastig

5. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Mijn Ouders zijn hun zoon verloren (ik dus mijn broer ) hun vonden veel steun bij een stichtingmet lotgenoten die heette: ouders van het overleden kind

Misschien iets in die richting?

6. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

#126 wonderteam, 3 nov 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 nov 2011

Ik denk dat je het Zo moet zien, net zoals er verschil Zit tussen bijv een kindje verliezen met 11 weken of bijv 28 weken. Is het ook weer een heel verschil met verliezen bij 28 weken of 10 jaar.
    Vandaar ook dit subforum snap je?

Overigens wil ik niemand met deze omschrijving voor het hoofd stoten ,maar wist niet hoe ik dit het beste neer kon zetten.

7. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    #127 Maedra, 3 nov 2011
    Laatst bewerkt: 3 nov 2011
    Ok, bedankt voor de toelichtingen dames, ik denk dat het me iets meer duidelijk is.

Pandora, dat is inderdaad wat het voor mij ook verwarrend maakte, kindjes vanaf 25 weken worden ook geboren (en ver daarvoor al). Ik zal ook eens proberen mee te denken over een duidelijke titel.

Kwekijzer, bedoel je dat ik niet begrijp hoe het is als je kindje overlijdt? Heb je mijn handtekening gezien? Of begrijp ik je nu helemaal verkeerd? Ik bedoelde dat ik de toegevoegde waarde niet zag omdat er al drie categorieën zijn die naar mijn idee de meeste verliezen die ouders hier op zp meemaken wel dekken en omdat het voor mij hierdoor verwarrend was wie dan in welke categorie zou moeten posten.

Maar als het gaat om je kind verliezen als het wat ouder is snap ik inderdaad wel dat dat echt anders is en dat daar andere emoties bij komen kijken, dus logisch dat daar een apart forum voor wordt gemaakt.

8. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    vlinder kinderen
    voor ouders van een overleden kind ( van 0-18 jaar ? )

iets in die richting ofzo

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Vind ik een mooie Pandora!
    Ik geef hem door.

10. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    wat je onder de douche niet kunt gaan staan te bedenken :)

vond het wel moeilijk

11. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Ik vind het een mooie titel hoor, maar daaruit blijkt voor mij nog steeds niet precies wie in welke categorie valt, ik vind het gewoon een beetje verwarrend.

Maar goed, het is voor mij misschien een beetje een te gevoelig onderwerp, helemaal omdat ik nu het idee krijg dat Kwekijzer (hoe heette je eerst?) denkt dat ik niet weet waar ik het over heb, maar ik denk dat ik het allemaal een beetje heftig opvat misschien.

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Maedra,
    Als jij voor jezelf weet hoe je de dingen hebt bedoeld, is het toch goed? Niet te druk over maken.

13. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik denk je situatie's bedoeld zoals bij jouw overleden meisje, ik zie dat ze na 30,5 week zwangerschaps geboren is en overleden na de geboorte ( heel veel sterkte meid...en ik kan me voorstellen dat dit dan een moeilijk onderwerp is )
    en dat je in zo'n geval dus niet weet of je bij vlindertjes vanaf 25 weken
    of bij de vlinder kinderen een topic opent
    of begrijp ik je verkeerd?

Maar ik denk dat je in zo'n situatie gewoon kijkt in welk subforum je dan zelf het liefst een topic opent...

14. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ja, nee ik begrijp je wel (of nee, ik denk dat ik je niet begreep), ik had je handtekening ook wel gezien. Ik dacht, dat kan dat jij er niet wat mee zou hebben om op zo'n plek je verdriet te delen, maar anderen misschien wel.

Ik kan alleen inderdaad niet helemaal volgen hoe jullie dat zien met dat stukje over 25 weken en een overleden kindje. Ik zag/zie het zo (vergeef me als ik er naast zit) dat een kindje wat niet geademd heeft, dus in de buik is overleden, dat is een vlindertje. Anders praat je over een overleden kindje. Maar het maakt verder ook niet uit hoe ik dat zie.

Het klinkt een beetje technisch over zo'n gevoelig onderwerp als dit. Ik bemoei me er verder niet meer mee, sorry als mijn reactie te scherp op je over kwam.

15. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Oh, dan begrijp ik je, sorry, ik reageerde een beetje overgevoelig denk ik. :)

16. MHMW

MHMW Niet meer actief

Wellicht onmogelijk, maar is er een optie dat er een regel komt van de aantal topics dat je kan openen per dag/week/maand? Ik zie dat er sommige meiden hier, om elke scheet wat dwars zit, een topic starten. Dan zie je op 1 pagina continu dezelfde naam staan. Dan heb ik al geen zin om al deze topics te lezen.

17. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Is het niet mogelijk om mensen dezelfde naam te laten houden?

Lijk erop dat het momenteel nogal hot is om van naam te veranderen, vind dit eerlijk gezegd nogal irritant omdat je geen idee meer hebt wie het nou was terwijl zij wel weten wie wij zijn.

Denk dat mensen gewoon goed moeten nadenken welke naam ze willen en niet teveel prive dingen vermelden, dan hoeven ze ook niet te wijzigen.

18. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik dacht voor t subforum aan de titel
    Volledig gedragen en toch verloren.

Moeilijk. uberhaupt moeilijk om hier over na te denken.

19. tulip

tulip Niet meer actief

mhmw, ik steun je idee volledig.

20. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik ook en het steeds veranderen van naam zou wat bij betreft ook beperkt mogen worden. :cool:

Deel Deze Pagina