ZP-kletskousjes (het vervolg)

Discussie in 'De mama's' gestart door Charise, 8 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Accountmanager Binnendienst
    Almere
    Ik herken je twijfel wel hoor Roosje, ik liep voor Jadelynn ook bij verschillende instantie's door mijn vervelende verleden en ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik te snel begonnen ben met zwanger proberen te worden. Ik was er mentaal eigenlijk nog niet aan toe. Nu ze er eenmaal is zou ik natuurlijk niet terug meer willen, maar het is wel 'zwaar' een tweede erbij en dan je naaste leven erbij. Er zijn natuurlijk genoeg leuke momenten en ik ben ontzettend blij met mijn 2 kindjes, maar ik merk vaak genoeg dat is beter eerst aan mezelf had moeten werken. Nu ben ik weer terug bij af en zijn mijn behandelingen weer gestart en opzich is het wel te doen met 2 kids, het is alleen drukker en je moet goed naar jezelf blijven luisteren. Zorgen dat jij je goed voelt. Want uiteindelijk hoeveel kids je ook hebt, zij hebben jou nodig en als jij je niet goed voelt, voelen zij dat ook.

2. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Hier inmiddels ongi op naar de volgende ronde ;)

3. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    @ Maraih, jammer. Weer nieuwe ronde. Hoop voor jullie dat het snel lukt.
    @ Roosje, wat vervelend dat je die gevoelens hebt. Maar idd misschien wel beter eerst te wachten tot je jezelf wat beter voelt. Je meot goed voor jezelf kunnen zorgen wil je dat ook voor een ander kunnen doen.
    @ Kell, jeuhhh mooie echo. Heel leuk. Heb je klachten?
    @ Hier, 2 dagen school gehad. Zijn lange dagen omdat ik ruim 1,5 uur moet reizen heen en dan terug weer 1,5 uur. Helaas was Julie ziek, maarja ik kon niks omdat ik ver weg was. Vriend heeft haar opgehaald op kdv. Ben echt blij dat hij op de schooldagen zo goed meehelpt. Ik ben wel kapot na die dagen en nu heb ik daarna nog 3 werkdagen (eigenlijk4 maar heb er gelukkig 1 weggeruild). Dus straks nog werken en dan lekker paar dagen vrij. Morgen gaat Julie wel naar kdv dus ga ik eerst mee om daar feestje te vieren en daarna ga ik thuis ff aan schoolopdrachten werken. Dan ben ik wel lekker veel dagen vrij.
    Julie is dus afgelopen donderdag 1 geworden. Bizar hoe hard dat gaat zeg. En klinkt zo gek dat ze al 1 is. Ik was dus hele dag op school helaas. We vieren het volgende week zaterdag omdat ik het nu te druk heb. Ze heeft van schoonouders al een prinsessen loopauto gekregen, super vet haha. Maakt geluidjes en ze rijd er gewoon zelf al op. Zo knap. Van ons heeft ze een geboortestoeltje gehad.
    Verder is ze wel een beetje mokkig. Is dat normaal bij 1 jaar of zou dat nog van het ziek zijn zijn? Ze wil het liefst heel de dag op schoot maar eigenlijk is het daar ook weer niet goed. Lastig want ik wil de borstvoeding afbouwen maar dan wordt ze nog meer mokkerig haha.
    Verder gister hele goede feedback gehad op het werk. Ben echt blij. Officieel mijn 2e stage dag en mocht van begeleider alleen bevalling doen (met verloskundige dan maar geen collega die mij observeerd) ze vertrouwde mij daarin helemaal. En het ging goed, uiteindelijk waren er problemen bij uitdrijving dus kwam ze toch op de kamer erbij mocht er ingegrepen meoten worden. Maar ze vond dat ik super goed had gehandeld!! Zo blij. Ik vind het namelijk soms best lastig de opleiding haha.

Hier foto van Julies 1e jaar.

4. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hallo,

Ben ik ook weer even. :D

@Kell, wat fijn zeg een goede echo! Welke datum heb jij termijn echo? Ik mag 13 oktober weer kijken.

@Mariah, jammer zeg, op naar volgende ronde, hoop dat het snel raak is!

@Roosje, wat moeilijk dat je je zo depri voelt. Hopelijk helpen de gesprekken je.

@Sher, wat vervelend dat je achteraf liever nog had willen wachten met een 2e. Snap dat je natuurlijk dol bent op haar, maar als je je zelf niet goed voelt is ook niet fijn.

@Me, zo leuk die foto's van Julie, alweer 1 jaar! :D Gaat zo snel he! Super trouwens dat je zo'n goede beoordeling hebt op werk en ze je wel vertrouwen in zelfstandig werken. Is toch wel een fijn idee!
    Die schooldagen zijn altijd slopend he, vreselijk, vond ik ook altijd.
    Hoop dat het stoppen met de BV snel wil lukken.

@Viv, alles goed met die 2 kleine meisjes daarbinnen? :p Ja denk echt dat het 2 meiden worden. ;)

Hier, alles goed! Familie weet het nu allemaal, bijna iedereen is erg verbaast en hadden het niet verwacht maar iedereen vind het superleuk natuurlijk. :D
    Verjaardag was ook leuk, Sophia is goed verwend.

We zijn net terug van een midweekje center parcs de huttenheugte, was echt heel leuk.
    Sophia vond het zwemmen geweldig, lag ze in haar swimtrainer in de hoge golven van het golfslagbad. Hoe wilder, hoe beter hihi. En lekker spetteren enzo. Ze is ook met mij van de glijbaan geweest, vond ze ook heel leuk.
    Ook hebben ze daar een Plopsa Indoor bij het park dus zijn we ook heen geweest. Ze mocht ook in een draaimolen met kikkertjes die hard op en neer gingen, ze moest alleen wel zelf op een bankje zitten haha. Ik zat erachter in het karretje op bankje dus kon haar vasthouden. Vond ze ook leuk.
    Verder lekker gegeten en heeft ze poffertjes op en spaghetti toen we uit eten gingen. Eet ze lekker mee, echt leuk. :D

Ja was echt lekker er even tussenuit. Gaat alleen veel te snel voorbij.

5. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    in een verzorging/verpleegtehuis
    achterhoek
    wij waren vorig weekend bij huttenheugte....elkaar dus net misgelopen.
    ik heb 14 oktober termijn echo met 10.1

6. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Hoe is het met iedereen? ?

7. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Hier alles goed! Weer aan t werk na mn vakantie.
    Morgen de termijnecho!

Hoe is t met jou mariahh?
    Wanneer is je nod?

8. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Rond 2 november zit nu op dag 8 van de nieuwe cyclus dus komen weer spannende weken aan ;)
    Ben benieuwd of je termijn klopt charise ;)

9. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Oh spannend Mariahh, net nieuwe ronde dus. Hopelijk word het een goeie ronde met posi test op het eind. ;) Ik zal voor je duimen.

Echo was helemaal goed! :D Ben 2 daagjes vooruit gezet en nu uitgerekend op 29 april 2015. Nu dus 11w5d zwanger. Erg leuk om het kleintje weer te zien. Was wel slaperig dus bewoog niet veel. Maar maakt niet uit, dat komt nog wel hihi.
    Kreeg nu ook een usb stick met foto's en filmpjes mee naar huis, echt leuk.

Hier nog even een foto van mijn kleine pukkie:

10. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Zooo ben ik ook weer. Sorry ben zo druk.
    Afgelopen weekend Julie’s verjaardag gevierd. Zaterdag middag familie, zaterdagavond me vader en kids, en zondag vriend. Dus was een vol weekend. Maar wel gezellig.
    Nu zit ik een beetje in de stress omtrent opleiding, huishouden, en werken. Ik weet niet meer zo goed hoe allemaal te combineren en ben bang dat de opleiding me niet gaat lukken. Dus baal baal baal en stress stress stress, en ff gedoe met vriend en familie en moeten we een huis zoeken. Ben er even klaar mee. Net gelukkig wel woonkamer helemaal kunnen poetsen. Hopelijk ook nog ergens tijd voor de slaapkamers en badkamer maar vind ik minder belangrijk. En dan nog wat opdrachten en verslagen maken. Dan hoop ik dat ik weer blijer ben haha.
    Wat betreft Julie is ze super aanhankelijk. Heel knuffelig en kusjes geven, wat heel lief is natuurlijk. Maar ook lastig. Gister heeft ze super lief gespeeld, en t weekend ging ook perfect maar de andere dagen. Zodra ik haar neerzet is het krijsen, tot ik haar weer oppak. Met mijn stresskop raak ik alleen maar meer gestresst dan, dus helpt niet zo mee. Doe maar toch ff nog geen 2e haha. Komt allemaal weer goed haha. Ben nu ook aan t afbouwen met bv maar is Julie het ook niet zo mee eens haha. Krijgt nu 2 keer bv over de dag. Als ik werk krijgt ze maar 1 keer, alleen de ochtend.

@ Charise, super mooie echo joh. Leuk weer zo’n kleintje in je buik en spannend steeds weer de controles enzo. Leuk lekker een weekje weggeweest. Ff niks, alleen maar genieten en lekker zwemmen, leuk hoor. Nu weer aan de bak. Heb je ergens last van? Leuk dat je foto’s mee kreeg, jammer dat het er maar 2 zijn. Ik kreeg ook bij elke echo iets van 15 foto’s mee op USB of op cd gebrand.

@ kell, Vandaag echo zie ik. Ben benieuwd. Wil wel foto zien van jullie kleine. Hoe voel je je verder?

@ Maraih, Spannend, ik duim voor je. Mij cylcus was mooi regelmatig voor ik zwanger werd maar nu echt niet. Zit nu op dag 29, terwijl ik keer cylcus had van 27 dgn, toen weer 35 dgn. Ik wacht het maar af. Ben ook pas weer 3 keer ongesteld geweest haha na bevalling. Jij wel regelmatige cylcus? Enne klus ze he haha.
    Hier foto van mijn schatje en van haar cadeautjes.

11. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    achterhoek
    Vanmiddag echo gehad.
    opzich alles in orde. Nog steeds 11 mei uitgerekend.
    alleen was verdikte nekplooi.
    dus nu staan we voor de keuze of we verder willen mwt nekplooimeting etc.

12. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Oh wat vervelend. Hoop dat jullie tot een beslissing kunnen komen. Lastig zeg.

13. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    achterhoek
    Samen over gehad en willen iig opnieuw nekplooi laten meten.
    ik lees toch veel verhalen dat met 10 wk eigenlijk nog te vroeg is en dat t dan nog vaak in ontwikkeling is.
    ook is de kans erg klein. Maar wil toch zeker weten dmv echo dat kk geen vergrootte kans heb.
    is dat wel zo dan zien we wel weer verder. Maar tis wel klote.
    ondanks verder n goeie echo heb ik nog geen happy gevoel

14. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Snap ik dat je nog geen happy gevoel hebt. Eerst maar weten of dit goed is. Ik zou ook die keus gemaakt hebben. Heb zoiezo een meting laten doen ook al was er totaal geen risico. En bij de volgende zou ik het ook weer doen.
    Succes!

15. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    achterhoek
    Wij wilde t opzich niet doen. Van te voren gezegd dat als er iets is dan is t zo.
    maar nu er ook echt wat is kijken we er toch anders tegen aan

16. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Kell, jeetje dat is toch wel even schrikken zeg. Moeilijke beslissing. Jullie weten nog niet of jullie een combinatietest willen doen?

Wij hebben 'm niet gedaan, maar denk als er een verdikte nekplooi gezien zou worden ik 't wel zou doen. Maarja dat blijft iets wat je samen moet bespreken. Sterkte!!

Me, echt leuk die foto, vind haar daar zo lief en schattig kijken. Mooi meisje! En ze is lekker verwend zeg. Leuk!
    Wel vervelend dat je zo in een spagaat zit elke keer. Soms kom je handen tekort he? Of tijd haha. Snap wel dat je t af en toe allemaal niet meer ziet zitten. Maar weet zeker dat je t kunt!

Ik ben gewoon (over paar minuten) alweer 12 weken zwanger. Mijn god! Gaat echt wel snel. Kan me nog zo dat moment voor de geest halen dat we die positieve test ineens in handen hadden. Alsof t gisteren was hihi.
    Maar dat weet ik van Sophia ook nog wel. Zo gek als ik daar aan terug denk. Dat je een test in handen hebt en beseft dat je moeder gaat worden. En je nog geen enkel idee hebt wat 't allemaal inhoud.
    Het is en blijft bijzonder he meiden... De liefde die je voor je kindje voelt, zo diep! Dat had ik me nooit kunnen bedenken.

Kan me nu ook nog helemaal niet voorstellen dat ik van t kindje in mn buik net zoveel zal houden als van Sophia. Klinkt niet zo lief hihi. Maar ik weet dat dat goed komt hoor! Hou er wel van uiteraard en wil dit kindje dolgraag. Maar dat overweldigende gevoel van onvoorwaardelijke liefde die je overspoelt komt pas na de geboorte.

Ok ik draaf weer eens door. Ik ga maar slapen ;)

Truste!!
    Jeejjjj 12 weken!!! :D :D

17. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Oh zie nu dat ik de pagina nog niet ververst had hihi. Sorry!
    Kell logische stap hoor. Hopelijk was t gewoon nog te vroeg en is t niets geks! Sterkte!

18. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Kell dat is moeilijk!! Hopelijk over een paar weken toch nog goed nieuws want het hoeft echt niks te betekenen! ! Mijn schoonzus had het ook nog verder onderzoeken gedaan omdat het niet goed bewoog.. trisomie 18 werd er gezegd. Net voor de vruchtwater punctie een kern gezond kind te zien op de echo! En nu is S. alweer 6 maanden. Hopelijk kunnen jullie dalijk genieten!

Me ik herken het hoor maar vooral ook de leeftijd, geloof me dat het over ong. 6 maanden heel anders zal zijn. Ze zit nu net in de fase van baby naar peuter ik vond dat ook erg lastig omdat ik nergens aan toe kwam. Heel goed plannen heeft hier geholpen bijvoorbeeld school werk op school maken ( probeer ik ook zoveel mogelijk te doen) op je vrije dagen lekker genieten van je meisje maar met je man afspreken dat je in de avond even een uurtje heb om schoon te maken oid. Mijn vriend gaat dan meestal even naar buiten met haar.. als ze op bed ligt mag ik nog een uurtje huishouden / schoolwerk doen maar daarna is het relaxen. In het weekend af en toe een dag naar opa en oma zodat je weer aan wat dingen toekomt ..

Charise wat een mooie echo! En wat leuk dat je het op usb stick mee krijgt! 12 weken alweer je eerste mijlpaal is bereikt!

Hier alles goed. Noor zit in de peuter puberteit lijkt het wel.. soms word ze zo boos dat ze zichzelf gaat knijpen en dat vind ik moeilijk om te zien .. qua woordenschat gaat het erg snel ze maakt al zinnen van 2/3 woorden en kan steeds meer duidelijk maken van wat ze wilt.. Hier wat leuke voorbeelden:

Mam dlinken meeh ( nog wat drinken )
    Mam doeah kijk ( dora kijken )
    Jas aan
    Skoenen aan
    Buiten Pele
    mama papie tekele ( papier tekenen )

En zowat alles in huis kan ze nu wel benoemen. Als het goed is krijg ik in januari informatie over wanneer ze naar de peuterspeelzaal mag

19. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    achterhoek
    Ze belden van de vk. Ze hadden de echo nog een bekeken en ze twijfelde of ze het goed had gezien. Dus ik al blij. Maar ze maakte zich wel zorgen over t vocht in de nek en t voorhoofdje. Dus nu heb ik morgen extra echo bij n echocentrum

20. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Jeetje wat spannend allemaal Kell. Hopelijk hebben ze het fout gezien. Veel sterkte!

Deel Deze Pagina