Tja wat zal ik er van zeggen. Zoals Guido zegt we zijn niet veel wijzer. Er zit idd een vocht rand om t kindje. Over 2 weken de combinatie test
Ja erg spannend onzeker en eng. kan wegtrekken maar kan ook blijven. en dat kan weer van alles betekenen. Ook hartafwijking etc. Maar dat weet je dan pas bij 20 wk echo. Probeer positief te zijn ookal lukt dat nu ff niet zo.
Dames in mn andere groepje adviseren om verwijsbrief voor gynaecoloog te vragen omdat die het ws beter ziet en meer mee te maken heeft. En dat ik dan eerder geholpen wordt. wat vinden jullie?ik vind het lastig. Wil de vk niet voorbij lopen. Dacht dat mijn termijn nu eigenlijk al te vroeg was dus als ze me eerder kunnen helpen weet ik niet of het zin heeft
Je kan het wellicht vragen, vertel gewoon eerlijk Hoe onzeker je op dit moment bent en dat het allemaal zo ver weg klinkt. Stress is ook niet goed voor je natuurlijk. Als je het moeilijk vind kan je dit misschien met je ha overleggen ipv de verloskundige. De ha kan je namelijk ook doorverwijzen of zelf wat meer info geven. Doe waar jij je goed bij voelt lieverd! Digi knuffel van mij
Ja zei mn moeder ook alleen voordat ik daar afspraak heb is al volgende week en dan nog de afspraak maken bij gynaecoloog. Als dat ff duirt zit ik ook aan 1.5 week
Anders bel je morgen gewoon poli gynaecologie en vraag je het gewoon. Nee heb je en ja kan je krijgen. Als hun zeggen van je moet eerst een verwijzing dan kan je altijd telefonisch via de huisarts vragen of hij een verwijzing wil schrijven. Die kan je ook altijd later nog bij gyn geven. Dat is toch meer verzekeringtechnisch werk. Snap dat het genieten nu lastig is. Het is zo onzeker allemaal. Het kab alle kanten op. Moeilijk meis. Hoop echt dat je snel meer duidelijkheid hebt. Dan kan je verder gaan denken over hoe en wat. Sterkte!!
Heb je nog gebeld naar gynaecologie Kell? Als je een doorverwijzing hebt en je laat blijken dat je het echt niet trekt dan is een gaatje door hun zo gemaakt hoor!
Nee nog niet gebeld. Mn vriend vind dat we gewoon geduld moeten hebben. En dat ze ws niks anders kunnen zeggen dan dat ze bij het echocentrum zeiden. ik wil wel vk bellen of t bloedprikken eerder kan zodat uitslag er tegelijk is mrt de echo zodat we dan wel meteen verder kunnen. zelf heb ik t gevoel dat t vocht er nog zit en dat we ws tot de keuze komen om de zwangerschap af te breken. Dit had ik nl ook gedroomd net voor of na 1e echo. Al klinkt het hard. Zou dan liever nu een mk krijgen. Dan is het kindje uit zichzelf gestorven omdat er iets niet goed is, dan dat ik later in de zwangerschap die keus moet maken.
Ja ik snap het kell, die keuze moeten maken lijkt me ook vreselijk. Maar halen jullie het kindje sowieso weg ongeacht wat t kindje heeft of denk je nog niet zover en wachten jullie eerst af hoe en wat? Wanneer hebben jullie de echo? En indd bloedprikken moet kunnen zodat je meteen uitslag krijgt. Dat is toch wel het minste. Vind t raar dat ze dat niet meteen geregeld hebben. Hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt over hoe en wat. Sterkte!!
Kell wat heftig maar idd ik denk neit dat een gyn meer kan dan een echocentrum. Al zijn het hele lastige weken zo. Wat eng dat je er ook al over gedroomd had. Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt (wat natuurlijk ook kan he) en dat jullie neit voor de keus hoeven te staan wat te doen.
Zowiezo idd eerst afwachten hoe of wat charise. maar hoe hard t ook klinkt zijn wij het er wel over eens dat we idd ws het kindje naja weghalen maar idd zwangerschap afbreken mocht er iets zijn. het kindje heeft er niet voor gekozen, wij niet en zijn broertje ook niet. financieel zouden we met 2 kinderen rond kunnen komen maar niet met een kindje erbij die extra zorg nodig heeft. Hier gaan toch ws meer kosten naar toe. ook heeft dat kindje meer aandacht nodig waardoor siem ws te kort komt en hij heeft hier niet om gevraagd. Siem is al een heel gevoelig kindje die al wat extra aandacht nodig heeft. Ook werk ik nu te veel vind ik voor een kindje met extra zorg. en financieel kan ik niet minder gaan werken. zo zijn er voor ons iig een heleboel redenen al zou n ander het daar ws niet mee eens zijn. maar het ligt idd ook aan of ze een beetje kunnen vertellen hoe of wat. maar het kan idd nog helemaal goed komen al bereid ik me voor op t ergste. die droom was idd naar. Ik zou met 22.5 week bevallen van een meisje.
Ja ik bedoel afbreken. Weghalen klinkt een beetje naar, sorry!! Zo bedoelde ik het niet. En meid je hoeft niemand je keuzes te verantwoorden. Als jullie er samen achterstaan dan is het goed. Al zou iedereen wat anders adviseren. Het is en blijft jullie besluit. Maar ik hoop gewoon dat het allemaal niet nodig is. Dat jullie kunnen gaan genieten en jullie er een gezond kindje bij mogen krijgen. Nogmaals veel sterkte!