Kipdijfilet met groenten uit de tajine: Kipdijfilet 'marineren' met een mengsel van olijfolie en ras el hanout. Paprika grillen, ontvellen en in reepjes snijden, tomaten ontvellen en in stukjes snijden ( of een blikje ontvelde tomaten ),ui in plakjes snijden, winterwortel, zoete aardappel, courgette en aubergine in repen snijden. Peterselie fijn snijden. Olie in de tajine verhitten, schijfjes ui aan fruiten. Dan de kipdijfilet er bij en even aanbraden, een half uurtje met de deksel laten pruttelen. Vervolgens in etappes de groenten er bij, eerst de harde groenten ( wortel en zoete aardappel ), als deze een beetje gaar en zacht zijn de overige groenten ( courgette, aubergine en gegrilde paprika ) er bij doen en dit alles een poos laten pruttelen in de tajine. Ondertussen naar smaak zout en peper toevoegen. Daarna de tomaten incl. sap en nadat gaar is, uiteindelijk de peterselie en evt. olijven toevoegen. Alles nog even goed doorwarmen. Lekker met turks brood en hummus. Leuk topic! Zelf zoek ik nog recepten met quinoa en dan het liefste niet als zijnde een salade...
De lekkerste warme chocolademelk vind ik Tony chocolony uit pak en die warm maken... Voor mij kan daar geen pakje of zakje aan tippen.
Blokje chocola laten smelten in hete melk. Yummmm . Niet te vergelijken met cacaopoeder+suiker in warme melk (hoe je eigenlijk chocolademelk maakt).
@warme chocolademelk Chocmel kopen ( de enige echte) hah en dat opwarmen in pannetje of magnetron. Erg lekker vind ik zelf doen ze bij me oude patatzaak waar ik kwam ook.
ik ben nog op zoek naar een lekker loempia recept en dan die je in de oven lekker knapperig krijgt. Want in de frituur vind ik niet zo gezond en het is als onderdeel van een gezonde maaltijd bedoeld.
Toevallig van de week een restje pure chocolade laten smelten in een pannetje warme volle melk, snufje zout, beetje kaneel en suiker: heerlijk!
Heeft iemand een recept voor blognese saus zonder pakjes? Het lukt mij de laatste tijd niet meer om de saus echt lekker te krijgen.. Hij mist iets!
Wel ietsje bewerkelijker, maar lekker en apart: * Chinese koolbladeren in zn geheel van de chinese kool afscheuren en even kort koken * In de keukenmachine fijnhakken: - 1 kipfilet - doosje (gare) garnalen - naar smaak knoflook, verse gember of gembersiroop, thaise vissaus en sambal toevoegen * Kleine worstjes vormen van dit kipgehakt en op de 'stronkkant' van de gekookte koolbladeren leggen en bladeren oprollen * Rolletjes in een ovenschaal leggen en overgieten met een beetje, sterke bouillon * 10-15 minuten op 180 graden op de heteluchtstand