hallo meiden, zijn er hier ook gastouders aanwezig? ik ben me aan het inschrijven voor gastouderopvang. onze oudste gaat in jan naar school en zou graag mijn 2 vrije dagen 1 kindje op willen vangen. maar nu heb ik even een paar vraagjes. ik kwam uit dat ik dan ong 360 per maand ga verdienen maar hier moet neem ik aan nog belasting vanaf, iemand een idee hoeveel dit ong zou zijn? en ik moet gewenste vergoeding per uur invullen wat is een beetje normaal om per uur te vragen? hoe bevalt het werk jullie verder ben benieuwd naar ervaringen?
je kunt vaak vragen wat je wilt, het gob heeft wel een richtlijn en het is belangrijk om jezelf niet uit de markt te prijzen. Ook ligt het eraan of je alles incl. of excl. doet. Qua belasting als je niks indient ben je ongeveer een derde kwijt. Maar er zijn zoveel dingen die als aftrekpost kunnen dienen, dat je dan amper belasting betaalt. Maar dat moet je dan wel goed doen natuurlijk.
is 5 euro per uur veel als ik het exl doe of wel redelijk? en wat kan je dan allemaal aftrekken van de belasting? thnx voor je reactie in ieder geval
ik vind 5 euro excl eten en drinken enz wel veel. De richtlijn bij onze gob is 4,20 excl. Ik heb ook wel eens prijzen van 4,50 gehoord excl. maar dat is toch wel het hoogste dat ik gehoord heb. Ik weet ook niet hoe de concurrentie bij jou in de buurt is, maar het probleem is dat er veel go zijn.
Hier zou je je met 5,- excl meteen uit de markt prijzen. Vergeet niet dat de ouders ook nog aan het gob moeten betalen én dat ze sowieso alles boven de 5 euro zelf moeten betalen. Alleen als er heel weinig gastouders zijn zou je dit hoge bedrag kunnen vragen, maar voor een beginnend gastouder vind ik het erg hoog. Aftrekposten: speelgoed dat je voor je gastkinderen koopt (bijv als je zelf een kleuter hebt dan zou een boxkleed voor een baby je aftrekpost kunnen zijn), gas/licht/water mag je niet aftrekken.
ik heb me ingeschreven bij een bureau en daar mag je niet zelf een vergoeding vragen maar staat een vast bedrag. het bedrag dat aan het bureau betaald moet worden gebeurd hier door de gastouder en niet door de vraagouder. heb uitgerekend dat ik ong. 5,20 over houd als ik op 2 kinderen pas.
Wat een raar gob! Jij moet het gob bestalen? Zou daar heel snel wegwezen persoonlijk! En ik bepaal mijn uurtarrief en het gob heeft daar niets mee te maken hoor!
Is niet helemaal waar, van een derde afdragen. Je vergeet namelijk de belastingvrije voet. Bij het bedrag wat de ts per maand wil gaan verdienen draagt zij uiteindelijk nauwelijks belasting af. Mits ze natuurlijk niet al een baan heeft...
ja je hebt gelijk. Ik heb ook eigenlijk niet gekeken naar het aantal uren/ bedrag, maar gewoon hoe het gemiddeld zit.
ik werk zelf wel nog 3 dagen in de kinderdagopvang en wil mijn 2 vrije dagen 1 kindje erbij nemen.. betekent het dan dat is zelf weinig overhou en meer belasting moet betalen?
Ja waarschijnlijk wel, want de aftrekpost gebruik je al voor je vaste baan. Maar aangezien ik niet weet wat jullie totaalinkomen is kan ik zo niets zeggen over wat je over zal houden.
ik krijg 5 excl van de ouders ik hou er 3.80 netto ongeveer aan over ik ga mij inschrijven bij kvk want dan hoef je ove de eerste 10.000 geen belasting te betalen en meer voordeeltjes ( je moet wel 1200 werkuren per jaar hebben wil je daarvoor in aanmerking komen)