Zondagavond buikpijnavond

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Luppy, 21 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Elke zondagavond hetzelfde liedje…. Onze jongste zoon van 10 heeft buikpijn en kan niet slapen.
    Ik denk iets van stress voor school. Andere doordeweekse avonden heeft hij het heel soms ook, nooit in het weekend of vakanties. Maar hij zegt dat er niets is, dat hij school leuk vindt en zin heeft in morgen.

Hij zit wel in een lastig vriendengroepje, vaak gedoe, ruzies, bondjes waar hij net buiten valt enzo. Ik kan me voorstellen dat dat wat spanning geeft als hij dat morgen weer midden in zit. Maar hij ontkent dat hij er over in zit en als we te lang doorvragen wil hij er helemaal niet over praten. Wat kun je daar nou het best mee doen?

2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Oh heel herkenbaar!! Ik begreep dat er zelfs een term voor is “The sunday scaries”. Heel veel volwassenen hebben er ook last van, dat je op zondagavond spanning hebt over je werkweek.

Mijn zoon begint op zondag einde middag. En dan moeten we heel veel praten erover en hem overtuigen dat het echt goed komt. Hij ziet allemaal beren op de weg. Maar dan op maandag als hij uit school komt bleek het allemaal enorm mee te vallen; waren de kinderen toch wel aardig, bleek dat slechte cijfer toch een 8 te zijn, is dat moeilijke werkstuk toch ineens al af:cool:
    Zo gaat het nu echt al 3 jaar ofzo. Ik probeer hem wel eens op maandagavond een brief te laten schrijven die hij dan open mag maken op zondagavond… waar dan in staat dat het echt allemaal goed komt. Maar daar heeft hij dan ook weer geen zin in.

Het is een soort faalangst denk ik toch. Een beetje spanning is niet erg ook, dan neem je je werk in ieder geval serieus… maar ik vraag me ook iedere keer af wanneer het moment komt dat we hier niet meer zelf uitkomen en meer hulp erbij nodig hebben. Dus ik lees mee voor tips.

3. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.012
    14.676
    113
    Vrouw
    Ik snap dat hij dat te moeilijk en te veel werk vindt. Zou een filmpje opnemen een optie zijn?

Sterkte ermee, lijkt me erg lastig.

cowgirl80 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina