Zucht.....begint het nu weer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama26, 9 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Mijn dochtertje is morgen 9 weken.

Het ging de afgelopen weken echt zo goed en nu is het weer shit!
    De weken daarvoor ging het ook al shit, ze sliep niet meer overdag en huilde steeds.

En toen opeens sliep ze overdag wel, tenminste 's morgens, 's middags sliep ze wel maar dan wel maar 1,5 uur of, maar na 4 uur sliep ze wel weer tot 7 uur (zelfs het bekende huiluurtje van 5 tot 7) sliep ze gewoon door. En 's nachts sliep ze van 23.30 uur tot 08.00 uur.

En vanmorgen kwam ze opeens om 5 uur! En toen heb om 8 uur en nu weer om 10 uur? Ik snap er niets van, het ging zo goed. Ik laat haar gewoon eventjes huilen hoor. Ik heb haar net gepakt en een schone luier omgedaan en ze begon gewoon te lachen.
    Ik moet er niet aan denken dat het nu weer zo'n shitweken worden. Ben bang dat ze dat goeie ritme van vorige week niet meer terug vind.

Help!

2. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Zou dit nu weer een sprongetje kunnen zijn?

3. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    kan je helaas niet helprne maar bel anders ff met het CB en vraag of de wijkverpleegster ff kan langs komen om het te overleggen en zeg dan ook dat je er door heen zit..
    wie weet word inbakeren wat voor je kleintje

sterkte

4. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    's Avonds en 's Nachts gaat het slapen wel goed. Tenminste ik hoop dat het nog goed gaat vanavond.

Inbakeren wil ik eigenlijk niet aan beginnen. Want verder doet ze het goed. Als ik haar in de box leg beneden is het goed. Maar in bedje huilt ze, het lijkt alsof ze zich dan verveelt ofzo. Ze begint ook nu echt te spelen met haar speeltjes en te 'praten'. Misschien weer een sprongetje? Maar de vorige is pas een week geleden en die duurde bijna 3 weken. Kan dat wel?

5. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    heeft ze een knuffeltje in bed?
    of iets waar ze mee kan spelen?
    zodat ze daar nog ff mee kan spelen en dan kan gaan slapen?

Teun speelt eerst ook nog ff met zijn knuffels en doekje en dan gaat hij slapen....

maar eerst sliep ze lekker door en nu niet meer toch?

anders toch gewoon ff lekker bellen....kan je alles ff uitleggen en wie weet hebben ze toch nog andere tips.....
    iets meer eten of zo?

6. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ze heeft eigenlijk altijd doorgeslapen, wisselend van 6 tot 8 uur 's morgens. Maar nu was het al een hele week tot 8 uur. Gisteren tot 7 uur en vanmorgen om 5 uur.

Maar nu wil ze ook overdag opeens niet meer slapen. Geen idee wat er is. Misschien toch weer een sprongetje?

Ze huilt niet als ze in de box ligt, behalve als het te lang duurt.
    Maar ze is wel moe, want ze wrijft door haar oogjes. Ik weet niet wat ik ermee moet. Laten huilen zeggen ze op het CB, maar dan huilt ze gewoon door, wel met tusenpozen.

Ze heeft geen knuffeltje in bed. Vind ik een beetje een eng idee, ze kan nog niets zelf pakken.

7. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    mss toch iets kleins naast haar hoofdje zetten tegen de spijltjes aan daar kan ze dan naar kijken hoeft niet groot te zijn hoor....

en ja toch maar ff laten huilen.....kijk op de klok als je haar in bed leg en laat haar zeker ff 15 min huilen.......is een hele tijd hoor...en ga gewoon ff niet kijken tussen door..is moeilijk ik weet het uit ervaring en probeer de 4 r-en er in te krijgen..of had je die al?....

8. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    rust, regelmaat enzo bedoel je?

Op zich doen we dat wel maar niet heel strikt. Ik ga om de dag iets doen meestal. De ene dag blijf ik thuis met haar en de andere dag ga ik wandelen of met de auto weg.

Vanavond gaat ze dus logeren voor de 1e keer. :cry: Ben nu ook haar weekend tasje aan het inpakken. Nu slaapt ze maar de vraag is voor hoe lang? Ik was zo blij dat het vorige week zo goed ging. Ze sliep echt gewoon ook tijdens haar huiluurtje, tussen 5 en 7. Ik was echt zo trots op haar.

Maar ja, misschien toch een sprongetje omdat ze nu meer nieuwe dingen leert? En woensdag heeft ze het spuitje gehad. Misschien dat dat nog invloed heeft.

9. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Kun je iets meer vertellen over wanneer je haar naar bed brengt? Is dat op vaste tijden of wanneer je merkt dat ze moe is?

Wat je ook zou kunnen proberen is een draagdoek. In het begin heeft mijn zoon daar veel in geslapen. Hij was lekker bij mij en ik had mijn handen enigzins vrij om dingen te doen.
    Vanzelf is het minder geworden en nu slaapt hij vrijwel altijd in bed.

10. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    ja die bedoel ik
    wij hebben hem ecth op vaste tijden naar bed gedaan en doen dat nu nog steeds......ook al gaf hij aan nog niet moe te zijn toch naar bed en dat werkt hier heel goed...

11. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Dat hangt denk ik dan van je kind af. Hier werkte het voor geen meter. Dus 'op verzoek' naar bed. Wel moeten we goed opletten op zijn moe-worden-signalen, dan gaat het prima.

12. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ik doe elke morgen hetzelfde. Om 8 uur wordt ze wakker. Ga ik het flesje maken. Dan verschoon ik haar, pak haar bij me in bed en dan het flesje. Dan nog boertje laten en knuffelen, even bij mij in bed liggen en als ze gaapt of door de oogjes wrijft gaat ze naar haar eigen bedje en slaapt ze daar (normaal tot een uur of 11). Dan weer verschonen, flesje, boeren, knuffelen, in de box spelen (vind ze nu echt leuk, nu slaat ze echt tegen die beestjes aan, eerst ging dat nog per ongeluk) en weer als ze gaapt of in de ogen wrijft of gaat huilen naar bedje. Normaal slaapt ze dan niet zo lang tot een uur of 13.00 / 13.30 uur. Dan ga ik altijd met haar wandelen, naar de winkel of met de auto weg of bij mijn moeder op bezoek. En dan om 4 uur weer hetzelfde liedje, verschonen enz.
    Dan slaapt ze altijd heel goed tot een uur of half 8, moeten we haar wakker maken. Weer verschonen enz. En dan rond 8 uur / half 9 naar bed. En om 23.00 uur wakker maken, verschonen etc. En dan om 8 uur begint de dag weer.

En nu gaat het dus weer slecht, wil ze niet slapen overdag. Als ze huilt laat ik haar 10 min. huilen, is ze stil ga ik niet kijken, huilt ze nog ga ik kijken, aai ik haar hoofdje (vaak lacht ze dan) en ga ik weer. Als ze eenmaal huilt stopt ze ook niet meer. Dus dan kan ik dit doen tot aan de volgende voeding. Maar als ik haar in de box leg is het vaak even goed of als ik ga wandelen of haar in badje doe. Als dit alleen tussen 2 voedingen is (b.v. tussen 11 en 3) is dit geen probleem. Vind ik juist leuk kunnen we samen wat doen. Maar als dit de hele dag zo gaat.....

13. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    zo te lezen heb je al een goede regelmaat....

ik zou het zo niet meer weten wat je kan doen
    kan je alleen een dikke knuffel geven en voor je duimen dat het snel beter gaat.....

sterkte

14. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Thanks! Dat hoop ik ook.

Misschien is het gewoon een sprongetje. Hoe lang kunnen die duren?
    Want de vorige duurde 2,5 week en nu ging het net een week goed.

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Niet getreurd, bij ons sliep ze ook net 2 weken lekker door en maandag was ze 6 uur wakker, dinsdag en woensdag ook en gisteren zelfs 5 uur. Maar vanmorgen weer 7 uur :D ! Was wel best een druk weekje, gisteren eindelijk weer wat rustiger, misschien scheelde dat.

16. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Maar slaapt ze dan wel overdag? Want dat doet onze dochter dus niet.

Leuke naam trouwens! Robin!

17. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Mijn zoon deed dat trouwens ook weleens dagen niet nu ik er zo over nadenk. Vandaar dat ik hem dan vaak in de draagdoek deed. Ging vanzelf weer over.

18. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Dagen niet slapen overdag bedoel je?

En dat ging weer over?
    Als ik dat maar zeker wist dan was er misschien wat beter mee om te gaan, maar ja. Zo'n draagdoek heb ik weleens over nagedacht, maar mijn dochter is vaak niet stil als ik haar oppak en bij me neem. Ze wil rechtop tegen mij aan hangen zodat ze naar buiten kan kijken of in de box liggen spelen.

Drukke tante en wil veel ontdekken nu al....pfff dat belooft nog wat :)

Hopelijk gaat dit weer over, want dit is zo vermoeiend.
    Vanmorgen nog ruzie gehad met mijn man. Toen onze dochter kwam over 5 uur bleef hij gewoon liggen en ik dus ook. Ze heeft dus 10 min. gehuild toen ben ik maar weer opgestaan. Hij vindt dus dat ik dit moet doen omdat hij moet werken overdag en ik kan overdag nog wat slapen. Nou niet dus! Blijf maar eens de hele dag thuis met een baby van 9 weken die niet wil slapen. Die wacht echt niet rustig in haar bedje totdat mama haar schoonheidsslaapje gedaan heeft.

Kan er nog een beetje pissig om worden. In het weekend pak ik haar ook vaker 's morgens zodat mijn man wat uit kan slapen, zou fijn zijn als hij dat ook eens deed. Hij heeft ook niet gebeld vandaag, doet hij normaal wel. Dan is het zo moeilijk en vermoeiend zo'n dag. Net alsof ik er helemaal alleen voor sta nu.

19. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Even voor de duidelijkheid: mijn man is verder een schat hoor en echt geen boeman. Maar ik denk wel dat hij onderschat hoe zwaar het is als je de hele dag thuis bent met een kleine. In het weekend gaan we vaak weg met haar en dan is wel stil 's middags want dan gaan we winkelen of wandelen, ja dan beweegt het, dus dan is het goed.

20. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi, als ze echt niet wil slapen overdag en ze wel stil is in de box dan zou ik haar gewoon lekker in de box leggen.
    waarschijnlijk is ze dan toch niet moe genoeg om al te gaan slapen.

zo doe ik dat ook met onze boef, als hij dan even in de box heeft gespeelt dan wordt hij vaak snel moe.
    als ik dan merk dat hij moe wordt dan hupakee naar bed en binnen 5 minuten is hij dan weg.

succes joyce

Deel Deze Pagina