Zucht.....begint het nu weer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama26, 9 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.815
    113
    @mama26: ik lees even met je mee, want Jesper slaapt al 4 weken niet meer overdag! Ik zit er inmiddels helemaal doorheen en heb werkelijk alles al geprobeerd, maar van 7 uur 's ochtends tot 8 uur 's avonds is hij zo goed als wakker. Laten huilen wil niet, want hij huilt dan gewoon de hele tijd door..

2. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ik baal er gewoon van omdat het vorige week zo goed ging. Dus ze kan het wel, daarom wil ik ook niet inbakeren, want dat moet je ook weer afleren en ze kan het wel, ze heeft het tot 5 weken altijd gedaan, toen 2,5 week niet en nu de afgelopen week ging het gewoon super goed.

Ze is nu bij mijn ouders, ik bel strakjes even hoe het gaat. Heb helemaal geen zin in het feest vanavond, ik mis haar nu al.

Vanmorgen heeft ze geslapen van 6 uur tot 8 uur (ze was om 5 uur wakker opeens!) en toen van half 9 tot 10 uur. En toen van kwart over 12 tot kwart over 2. En nu lag ze om kwart over 4 weer in bedje en net sliep ze nog lekker. Misschien valt dit wel reuze mee en stel ik me aan. Ik weet het ook niet. Volgens mijn moeder is het dus gewoon een periode en moet ze hier weer even doorheen en komt het dan vanzelf weer goed. Ik hoop het maar!
    Het scheelt in elk geval een hoop dat ik nu de rolluiken dicht doe. Eerder lag ze gewoon dik 1,5 uur wakker te kijken in bedje. En nu slaapt ze meestal binnen 5 tot 10 min. Hopelijk gaat het morgen beter met haar! En slaapt ze weer door.

3. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    't Is of je mijn kereltje omschrijft, ook zo'n kijker en ontdekker. Ik had hem in de draagdoek in de kommahouding, dan kon hij wel rondkijken. Vervolgens werd hij moe en legde zijn hoofdje tegen me aan, nog wel rondkijken... en dan sliep hij.
    Ik nam hem ook vaak mee naar buiten zo, dan sliep hij halverwege ook weer.

Wil niet zeggen dat het bij jou gaat werken natuurlijk, maar je kunt het overwegen.

4. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Probeer je er niet te veel op te focussen dat het 'zo slecht' gaat, want ik heb de indruk dat die kleintjes dat heel erg merken. Door jouw stress wordt ze nog lastiger. Het hoort er gewoon bij als ze zo klein zijn, ik denk dat niet veel kinderen op die leeftijd al een heel consequent slaap-waak ritme hebben. Mijn meisje sliep met een maand of drie door van 7 tot 7 ongeveer, maar drie weken later niet meer. Tegenwoordig krijgt ze weer een late voeding om 10 uur, we krijgen nu pas een beetje duidelijk ritme. Als je benieuwd bent naar de sprongetjes kun je 'oei, ik groei' kopen of op hun site je aanmelden voor de sprongenwekker. Je krijgt dan een mailtje als je een sprongetje kunt verwachten. (en ja; die duren wel eens een paar weken; je springt van de één in de ander).

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Dank je :D !

Het lijkt wel hoe slechter ze overdag slaap (minder of steeds kort), hoe slechter ze ook 's nachts slaapt. Als ze overdag aardig slaapt en in een soort ritme zit, zit ze dat 's nachts ook.
    Maar ja, soms is er ook geen touw aan vast te knopen, dan wil ze 2 uur alweer de fles en is ze gewoon wat uit haar doen. Tja, weet ook niet altijd waar het aan ligt.

6. Hoi mama26

Ik heb dus precies hetzelfde. Regelmaat toegepast, het bakeren mee begonnen, maar heb de indruk dat dat hem ook niet gaat worden. Het laten huilen wat ze me aanbevelen vind ik heel erg moeilijk en elke keer als ik haar op bed leg na de voeding-knuffel-speeltijd blèrt ze het hele huis bij elkaar. Ze valt pas na een minut of 15 in slaap. Dat kind moet helemaal kapot zijn. Vanmiddag heeft mijn man haar ook gepakt en haar doek af gedaan. Pffff..het is ook zo zielig..maargoed, voor dat inbakeren heb je écht stalen zenuwen nodig hoor.In ons geval dan.. Op dit moment ligt ze ook te huilen..heb alweer van alles geprobeerd, luier, reiswieg, wiebelen, lopen, doek aan-doek af...ik zet haar op marktplaats denk ik.. :( :(

7. Ga zelf ook maar even een potje mee zitten janken...

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.815
    113
    hier ook al een stevig potje gejankt vandaag hoor.. kon echt even niet meer

9. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Klinkt heel erg als sprongetje. Merel had het ook 2,5 week gehad, toen een week niet en daarna begon het alweer. Wij zijn toen wel gaan bakeren en dat was voor Merel even een succes, maar in die periode wilde ze ook echt niet in haar bedje slapen overdag. Wij hebben haar toen in de kinderwagen in de kamer laten slapen en dat ging goed. Hoorde ze wat geluiden om zich heen en sliep daardoor beter overdag. Ook 's nachts slipe ze slechter en kwam 1 soms 2 keer voor een fles. Dit heeft toen zo'n 2 weken geduurd en daarna ging het eigenlijk alleen maar beter. Nu slaapt ze lekker van 7 tot 7 en overdag 3 of 4 keer een uurtje.

Als de baby's wat ouder worden blijven ze ook steeds langer wakker natuurlijk.

Dus hou vol, het gaat weer over. Heel veel succes ermee!

En inderdaad lekker meehuilen lucht ontzettend op.

10. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Nou, ze slaapt echt niet meer door opeens. Zo raar, ze heeft altijd doorgeslapen, nu komt ze steeds om 5 uur. Een shit tijd want dan krijgt ze eigenlijk een fles extra op een dag, hier moet ze niet aan wennen natuurlijk. Dus vandaag maar proberen te rekken.

Waarom zou ze nu om 5 uur komen? Ik doe wel overdag de gordijnen dicht, zou het hierdoor komen? Maar ja vorige week ging dit ook goed? En ik heb ze nu een beetje open (rolluiken heb ik en dan de gaatjes open). Om 17.00 uur 's middags is het ook donker, dus ze moet er toch aan wennen.
    Gisteren was dit haar schema:
    5 uur fles, kwart voor 6 naar bed
    8 uur fles
    10 uur wakker
    half 12 fles
    kwart over 12 bed
    kwart over 2 wakker
    half 4 fles
    half 8 wakker en fles
    9 uur bedje
    half 12 wakker gemaakt
    5 uur 's nachts weer wakker
    half 6 fles vandaag dus
    Toen om 9 uur wakker en om half 10 de fles
    en toen om kwart voor 11 naar bed
    Net even wakker om 12 uur, nu is het weer stil.

Vinden jullie dat ze gisteren dan weinig geslapen heeft? Het lijkt alsof ze haar schema kwijt is. Ik kan er gewoon niet bij dat het vorige week zo ontzettend goed ging (ook met doorslapen, gewoon tot 8 uur) en nu komt ze om 5 uur? Ik snap het niet. Zou ik de laatste fles meer voeding kunnen geven misschien?

Ze krijgt nu 5 x 150 water + 5 schepjes en ze mag naar 180 water + 6 schepjes. Misschien kan ik dit bij de laatste fles wel doen.

Ik wil dat ze weer om 8 uur komt of om 7 uur. Anders krijgt ze een fles extra en dat is teveel.

11. maaike4

maaike4 Actief lid

14 sep 2007
    141
    0
    0
    Waarom geef je haar niet om 05.00 uur 's nachts een klein flesje. Ons meisje slaapt soms wel door en soms niet. Ik geeft haar gewoon 5 flessen op een dag (overdag). Als ze 's nachts komt geef ik haar maar 100 cc en dan maak ik haar gewoon om 07.30 uur wakker en dan begint haar gewone ritme weer. Dan blijft toch je ritme hetzelfde en ja ze krijgen dan 100 cc extra, maar dat is gewoon een zoethoudertje. Ik geef dus geen volledige voeding meer als ze 's nachts komt. En ik ga dit steeds meer afbouwen.
    Maar vergeet niet jou meisje is pas 9 weken, al knap dat ze eerst doorsliep.
    Groetjes Maaike

12. hoi mama 26

Daar ben ik ook weer.Ik heb net zo'n dramaqueen als jij hoor. Ik heb me er maar bij neer gelegd dat ze een wat lastig portret is. Zolang ze goed groeit, haar temperatuur goed is en minstens 16 uur per etmaal slaapt, vind ik het goed. Ik moet ook wel llerlei trucen uit de doos toveren om haar het naar de zin te maken hoor. Overdag slaapt ze helemaal niet in haar eigen bed, dat is huilen geblazen, maar 's nachts wel.(heel vreemd en geen flauw idee wat dat nou is.) Ik leg haar wel na elke voeding terug in haar bed, maar als ze gaat huilen dan pak ik haar en stop haar in de lodger, zo'n draagzak..of in de box, of nouja wat dan werkt.Ze is gewoon niet makkelijk, ik heb me er maar bij neergelegd en ik probeer wat meer ontspannen hieronder te zijn, want ik werd er zelf helemaal gestressed van. Lastig hé, soms...
    sterkte en zolang ze goed groeien is er nog niet zoveel aan de hand hoor, behalve dat dat gejengel erg irritant is op den duur!
    Meid, komt goed!

13. hoi mama 26

Daar ben ik ook weer.Ik heb net zo'n dramaqueen als jij hoor. Ik heb me er maar bij neer gelegd dat ze een wat lastig portret is. Zolang ze goed groeit, haar temperatuur goed is en minstens 16 uur per etmaal slaapt, vind ik het goed. Ik moet ook wel llerlei trucen uit de doos toveren om haar het naar de zin te maken hoor. Overdag slaapt ze helemaal niet in haar eigen bed, dat is huilen geblazen, maar 's nachts wel.(heel vreemd en geen flauw idee wat dat nou is.) Ik leg haar wel na elke voeding terug in haar bed, maar als ze gaat huilen dan pak ik haar en stop haar in de lodger, zo'n draagzak..of in de box, of nouja wat dan werkt.Ze is gewoon niet makkelijk, ik heb me er maar bij neergelegd en ik probeer wat meer ontspannen hieronder te zijn, want ik werd er zelf helemaal gestressed van. Lastig hé, soms...
    sterkte en zolang ze goed groeien is er nog niet zoveel aan de hand hoor, behalve dat dat gejengel erg irritant is op den duur!
    Meid, komt goed!

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Ja, ze zijn ook nog jong hoor, dus je kunt ze 's nachts of vroeg in de ochtend wel een flesje geven, soms hebben ze dat gewoon nodig.
    Maar mama26, wij geven 's avonds laat voeding voor hongerige baby's, Nutrilon forte, overdag krijgt ze gewone voeding. Van Friso hebben ze geloof ik ook zoiets. Ze slaapt er wat langer op.

15. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Nou, vanmorgen kwam ze om 7 uur. Maar ze heeft onrustig geslapen vanacht heb haar vaak gehoord. (niet huilen maar zeuren).

Toen om kwart voor 8 weer naar bed en om 10 uur wakker. Toen gewassen en om kwart voor 11 de fles. Toen heeft ze vanaf half 12 tot 2 uur op bed gelegen en af en toe geslapen. Toen om half 3 de fles en ook weer af en toe geslapen. Ze huilt dan niet maar ligt gewoon wakker in haar bedje. Terwijl ze echt wel moe is als we haar naar bed brengen, in de oogjes wrijven, gapen en jengelen. Nu om 7 uur het flesje weer gegeven.
    Het duurt ook weer lang voordat ze uberhaupt in slaapt valt, soms wel 2 uur. Dat had ze eerst dus ook, toen is het een week supergoed gegaan! Sliep ze weer meer en viel ook vrijwel meteen in slaap! Dus dat ging echt heel erg goed. Dus echt 2,5 week ging het minder, toen een week goed en nu gaat het weer minder.
    Is het nou een sprongetje of niet? Ik zou denken van wel, want ze kan het dus wel goed doen! Misschien dat ze nu weer nieuwe dingen leert of heeft geleerd en dat het nu weer een tijd duurt voordat het weer goed gaat!

Ze is vandaag 10 weken en 1 dag! (had me gisteren even een week vergist, ze is niet 9 maar 10 weken).

Ik word er gewoon helemaal zenuwachtig van als ze zo lang wakker ligt ze zijn en niet slaapt, ze moet toch nog wel slapen met 10 weken!

16. Hoi mama26

Kun je niet even met het consultatieburo bellen. Het gaat je een beetje teveel worden heb ik het gevoel. Misschien kunnen zij je even geruststellen, zij hebben veel ervaring met dit soort dingen. Waar ik woon hebben ze één keer per week een inloop-spreekuur. Die van ons slaapt ook niet zo best overdag, maar ze groeit wel goed enzo..ik ga dus elke week even wegen en dan heb ik altijd even een praatje met andere vrouwen en met de wijkverpleegkundige van het CB. Erg fijn vind ik dat, ik stel dan al mijn vragen. Ik moet wel zeggen dat je ook dan je eigen ding moet blijven doen, maar voor wat betreft het slechte slapen kunnen ze je misschien toch even geruststellen. Ben je al bij de huisarts geweest?
    Osteopaat? Die wordt voor de helft vergoed door je verzekering(bij ons tenminste wel) En meid, ik hoor van iedereen dat het voorbij gaat, probeer je daar aan vast te houden, volgens mij doe jij het verder hartstikke goed!
    Sterkte weer..groet, mirjam

17. Lara11

Lara11 Niet meer actief

wakker in bed liggen zonder te slapen lijkt me eigenlijk geen probleem. Ik vind het wat anders als ze huilt en oververmoeid raakt. Mijn kindje slaapt soms ook heel vast en op andere momenten heel licht. Dan piept ze ook het grootste gedeelte tussen de voedingen door. Ik laat het maar zo. Als ze constant zou huilen, zou ik me zorgen maken. Eigenlijk vind ik het een goed teken als kindjes wakker kunnen zijn en zich dan toch kunnen 'vermaken' door wat rond te kijken. Dan lukt het haar wel om even alleen te zijn.
    Verder lees ik dat je kindje wel slaapt, alleen niet continu en lange tijden achter elkaar. Ik zou me er echt niet zo'n zorgen om maken.

ik hoop dat je het piekeren wat los kunt laten
    Amber

18. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ik wil me ook geen zorgen meer maken! Maar hoe doe ik dit?

Vanmorgen werd ze om half 8 wakker! Toen om half 9 naar bedje en na een uur wakker. Ik heb haar toen laten huilen en na 15 min. was ze stil maar sliep ze niet volgens mij. Ik vind het gewoon zo moeilijk allemaal. Had ik niet van te voren kunnen bedenken.

Misschien maak ik me wel zorgen om niets en is het gewoon een 'normaal' kindje! Ze slaapt overdag niet veel, ok. Maar als ze dan in de box ligt gaat ze wel huilen na een tijdje. Wat wil ze dan vraag ik me af? Ook gaapt ze dan soms en wrijft door haar ogen, shit denk ik dan, had ik haar toch moeten laten liggen?

Ook slaapt ze bijna altijd op het rechterkant, ik kan haar hoofdje niet draaien, dit draait ze dan terug. Maak ik me ook weer zorgen dat ze dadelijk een plat hoofdje krijgt.

Ook ligt ze nu bijna altijd met haar handjes in haar mond te sabbelen, heeft ze dan nog honger of is gewoon aan het ontdekken?

Ik word soms ook echt gek van mijzelf hoor! Maar dit vraag ik me dan allemaal af.

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Volgens mij klinkt het best normaal hoor, hier wisselen de dagen ook. De ene dag slaapt ze veel, dan weer minder. Of ze wil opeens meer voeding of drinkt vervolgens weer een dag maar steeds half de fles leeg.
    Ze wordt ook wat groter en wil lekker om zich heen kijken. De box is ze hier na 10 minuten ook zat hoor, maar ja, ik denk dat dat allemaal aan de leeftijd ligt en maak me er ook niet druk om.
    Over het op 1 kant liggen van het hoofd, even aangeven bij het CB (al vragen ze er ook naar), dan krijg je een folder met tips. Bij ons legt ze haar hoofd ook gelijk weer terug als je het de andere kant op legt. Dat doen we nu dus als ze slaapt, ze tukt gelukkig zo weer verder.
    Maar sterkte hoor, al klinkt het als een gewone baby hoor.

20. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ze is nog wel heel klein hoor, ze moet nog een ritme ontwikkelen. Als ze huilt pak haar lekker bij jou en wieg haar heen en weer. Kindjes van die leeftijd zijn een uur na het voeden alweer moe, dus dan naar bed.
    En het gaat met vallen en opstaan, de ene dag beter dan de andere, kost gewoon tijd. Wees niet te ongeduldig of gejaagd, want dat merken ze op, die onrust.

Deel Deze Pagina