*Zucht* ..belastingdienst

Discussie in 'De lounge' gestart door JMay, 6 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    O hou op, heb nu 5 weken terug het inkomen voor de zekerheid van vriend 2000 euro omhoog gezet, ben benieuwd hoe lang het duurt.. Het nadeel is als je zelf een wijziging aanbrengt krijg je altijd netjes een brief, doen hun het hoor je niets ! Ik kijk dus geregeld op mijntoeslagen.nl

2. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    ja idd ga er nu ook met mijn neus bovenop zitten, maar blijf het raar vinden dat de huur ineens veranderd is
    ik kan ook nergens zien door wie dat gedaan is toen..ondertussen heb ik 5 feb. weer terug gezet, en dan aangegeven per 1 januari.

3. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ja ook dat ! heb geen brief niks gehad !
    nou ben ik ''blij'' dat ze het veranderd hebben in de zin dat we tekort gekregen hebben ipv te veel hoor daar niet van, want terug betalen vind ik vreselijk .. maargoed blijf het niet leuk vinden natuurlijk

4. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Januari en februari krijg je met terugwerkende kracht terug ;) Leuk extraatje (hoewel het natuurlijk fijner was geweest als je het direct had gekregen)!

Inkomens aanpassen doet de belastingdienst standaard aan het eind van het jaar. Meestal gaat het met iets van 1,5% omhoog ter correctie van de inflactie oid. Waarom het tussendoor gebeurt en soms met idiote bedragen snap ik dan weer niet...

Enne JMay, ik wil wel, maar de baby is lui :p hehehe!

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ik zucht niet zo snel over de belastingdienst... Vaak accepteer ik het maar gewoon. Je ontkomt er toch niet aan.

Maar nu in 3 weken tijden 3 verschillende brieven gehad.
    Sorry, we hebben te weinig over gemaakt, dag later dat we ongeveer datzelfde bedrag terug moesten betalen.
    En nu weer 500€ overmaken....
    Leuker kunnen we het niet maken maar makkelijker blijkbaar ook niet
    Mag jd nog kiezen ook... In 1x of in maandelijkse termijnen uitgespreid over 2 jaar.
    En ik vind 500€ niet weinig.. Maar om dat nou op te delen over 2 jaar is wel het andere uiterste..

6. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    ja idd.. maar kan je dan niet zeggen ik doe het in een jaar of nog minder? of als je het geld wel ineens hebt dat je het restant overmaakt ?

7. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Het is in maximaal 2 jaar inderdaad, je mag het ook sneller afbetalen :) Alleen minimaal het totaalbedrag/24 per maand.
    Dus wanneer je nu bijv een paar dure maanden hebt, dan kan je het minimumbedrag afbetalen en daarna meer of de rest in 1x.

8. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    en hun denken dus nu zeg maar dat mijn man meer is gaan verdienen?
    want dat is niet zo namelijk.

ach heel gedoe dus haha

*BABY KOM TE VOORSCHIJN ! * , ik doen nog wel even een dansje voor je :p

9. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Ze doen het automatisch, omdat redelijk wat mensen juist wel elk jaar meer gaan verdienen, maar niet de moeite doen om naar hun inkomen te kijken en dit te wijzigen.

Heb een tijd voor de BelTel gewerkt op de afdeling toeslagen en je wil echt niet weten hoeveel mensen hun netto maandinkomen opgeven of bijvoorbeeld hun inkomen na hun studententijd nooit hebben aangepast. Nu telt je stufi niet mee als inkomen, dus staat die vaak nog op 0...

10. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ohja dat is niet zo handig idd..
    Naja dan zullen we het zien bij de belastingaangifte

11. woez

woez Fanatiek lid

19 sep 2009
    1.129
    205
    63
    Het kan heel goed zijn dat de verhuurder wat door gegeven heeft wat betreft je huur. En wat betreft je inkomen, ze hebben die van 2013 overgenomen naar 2014 maar daar is de wettelijke inflatiecorrectie op uitgevoerd. Op deze manier lijkt het dat die verhoogd is maar wettelijk gezien zijn ze dat dus verplicht. Kloppen je gegevens niet dan kan je het zo veranderen op "mijn toeslagen"

Deel Deze Pagina