Dochter drinkt niet op verzoek

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door kleinesara, 9 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Ik vraag me af of onze dochter genoeg drinkt als we haar op verzoek voeden. In het begin ging het goed. Maar ze is nu ruim 7 maanden en volop bezig met ontwikkelen. Ze kruipt, ze trekt zich op, ze loopt langs de tafel en ze probeert stukjes over te steken van de tafel naar de kast en van de kast naar de bank en van de bank naar ons. En dat is veel leuker dan drinken. De laatste weken drinkt ze dus steeds minder. Als we haar niet af en toe aanbieden zou ze makkelijk een halve dag zonder drinken doen want ze vraagt er helemaal niet om.

De dag is nu als volgt. Ze word tussen 8 en half 9 wakker en krijgt dan in het weekend en op dinsdag de borst in bed. Dat gaat goed. Op werkdagen krijgt ze melk in een tuitbeker (ze is flessen gaan weigeren) maar dat gaat zelden op. Ze kreeg eerst brood na haar melk maar nu weet ze waar het brood zit en zet ze haar beker melk aan de kant en kruipt in een rechte lijn naar de vriezer en gaat daar zitten totdat ze brood krijgt. Als ik of de oppas daarna wachten tot ze zelf om melk gaat vragen komt ze helemaal niet. Dus bieden we uiteindelijk melk aan rond 12 uur vlak voordat ze gaat slapen. Ze krijgt geen brood voordat ze haar melk op heeft maar dat betekent dat ik tot die tijd ook niet kan eten want zodra ze mij brood ziet eten wil ze haar melk echt niet meer. En zo gaat het 's middags als ze wakker is ook en 's avonds ook. Wij kunnen niet eten waar zij bij is want dan wil zij ook eten en als ze eet drinkt ze niet. Met afgekolfde melk is dit probleem groter dan wanneer ze aan de borst kan drinken maar ook dan is dit probleem er wel.

Dus ik vraag me af hoe we dat nu moeten doen. We zijn voor voeden op verzoek maar als we dat doen eet ze alleen maar en drinkt ze niet. Dus moeten we nu toch op ons verzoek voeden haar melk aanbieden als ze eigenlijk niet wil? En zo ja hoe vaak moeten we haar dan iets aanbieden? Hoe veel moet ze drinken op deze leeftijd?

Gelijk een vraag erbij: ze heeft nu al zeker 10 dagen niet meer gepoept. Ze lijkt er geen last van te hebben maar kan dit komen doordat ze veel eet en weinig drinkt?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Om met je laatste vraag te beginnen: plast ze wel goed? Poepen is niet zo'n halszaak, mits ze er geen last van heeft natuurlijk.

Op welke momenten drinkt ze wel goed? Haalt ze bijvoorbeeld in 's nachts?

Ik zou blijven aanbieden, evt. in een rustige omgeving? zonder afleiding? Als groei goed is en ze verder tevreden even aankijken. Als je twijfelt kun je een extra avondvoeding proberen (wanneer ze slaperig is)

veel succes!

3. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Nee ze haalt 's nachts niets in, ze slaapt al sinds ze 2 maanden was door. De nachten zijn nu van 20:00 tot 8:00 of 8:30 aan een stuk door. Soms word ze wel wakker als wij naar bed gaan (ze ligt bij ons in bed) maar dan wil ze niet drinken.

Plassen doet ze wel goed. En toevallig had ze gisteren een poepluier tot op haar rug. Of de groei goed is daar twijfel ik over want het begint af te buigen.

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland

Deel Deze Pagina