Met 6 maanden gelijk maar oefenen met een antilek-tuitbeker?

Discussie in 'Voeding' gestart door yake, 10 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Mijn dochtertje kan alleen maar uit de borst drinken, een flesje wil maar niet lukken. Als ze over twee maanden een half jaar is zou ik dan willen oefenen met een antilek-tuitbeker (met water of zo). Is dit een goed idee? Een gewone beker lijkt me eerlijk gezegd maar niets. Zo'n geklieder.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als ik op mijn eigen ervaring afga met 2 kinderen die borst gewend waren zou ik zeggen: neem een gewone beker die je zelf tegen hun mond houdt of een gewone tuitbeker of rietjesbeker. Anti-lek was voor mijn kinderen anti-drink. Het vergt een heel andere drinktechniek als een borst of een gewone beker en met antidrinkbekers leer je je kinderen een manier van drinken aan die ze vervolgens een paar maanden later weer moeten afleren (net als een fles moet je zo'n beker veel verder kantelen...doe je dat met een gewone beker dan kukelt al het drinken over je hoofd...)

3. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Dankje.

Zou ik dan maar eerst beginnen met een cupje? Ik heb er nog een liggen van Medela, volgens mij moet het ook kunnen met de afdekdoppen van Avent? Zo'n beker is ook weer zo groot!

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb de antilek er even uit gehaald in het begin. Toen zoontje het door had, heb ik 'm er weer ingezet (dat was vrij snel) en dat ging gewoon goed. Even proberen lijkt me

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Ik ben toen begonnen met een gewone tuitbeker met yoghurt erin.
    Dit is dik en klokt dus niet zo snel naar buiten als gewoon drinken.

Groetjes Anita

6. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik zal tzt zien wat hier het beste werkt. Dank voor jullie reacties.

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Tenzij je de bv af wilt bouwen, hebben ze met 6 maanden geen ander vocht nodig.

8. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Dat weet ik, Zogelukkig, maar bedankt! Het zal hier ook niet gaan om 50, 100 cc, waarschijnlijk veel minder. Ik wil alleen dat ze uit iets anders kan drinken dan alleen maar uit de borst. Nu werk ik niet (ziek ten gevolge van de zwangerschap), maar uiteindelijk zal ik toch wel weer beter worden en dan ga ik ook weer aan de slag!
    Wellicht dat het niet eens water wordt, maar toch een klein beetje afgekolfde melk. Alleen heb ik voor mijn oudste meer dan een jaar gekolfd en eerlijk gezegd zie ik dit toch echt niet meer zitten!

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn zoontje krijgt al weer een tijdje drinken uit een tuitbeker of rietjes beker. hij deed er wat langer over dan zijn zus voor hij het doorhad maar nu gaat het prima. gewoon proberen dus en oefening baart kunst. hij krijgt nu melk uit een fles en al het andere uit een tuit of rietjes beker. heb de antilek er wel uit.

hijheeft trouwens tijdens de bv ook heel lang afgekolfde melk gehad uit de fles. combinatie dus

10. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    In het begin wilde er nog wel eens 20, 30 cc aan bv met de fles in gaan, maar nu absoluut niet meer. Ik blijf proberen, maar ze wil toch liever een echte tiet in haar mond dan een plastic exemplaar :), zo wil ze ook geen speen.

Inderdaad, het zal oefenen blijven en misschien wint de aanhouder wel!

En natuurlijk vind ik het over het algemeen geen probleem, maar heel soms moet mama wel eens weg en dan zou het fijn zijn als een ander het even kan overnemen....

Ohja, Zogelukkig, ik ben hier niet bang voor terugloop van de borstvoeding. Ik heb mijn oudste ook nog aan de borst :$, zij wil altijd wel vaker dan de twee, drie keer dat ze 'mag'.

Deel Deze Pagina