Pff ik zie door de bomen het bos niet meer. *zucht*. Ik heb een zoontje van 5 jaar. En hij is echt verschrikkelijk gemeen. Hij heeft een grote mond en luisterd niet. Als hij wat verkeerd heeft gedaan probeer ik hem uit te leggen waarom dat niet mag. Ik geef hem straf, dan moet hij op de trap in de gang zitten. Of hij mag geen lekkers eten/drinken. Hij mag niet naar opa en oma gaan, dat soort dingen. Maar het lijkt allemaal niet te helpen. Op school klaagt de juf ook regelmatig. Voor mijn gevoel heb ik er al heel veel aan geprobeerd, het lijkt wel of het hem allemaal niets kan schelen. Ik word er erg verdrietig van. Als ik in bed lig, komen de emoties naar boven. Ik hou zoveel van hem, waarom doet hij toch zo? Hoe kan ik hem er beste mee straffen? Hebben jullie tips? Ik voel me echt een slechte moeder, mijn eigen kind luisterd niet eens naar me... Liefs..
heb je al eens geprobeerd om hem iets te ontnemen wat hij leuk/lekker vindt? Vindt hij bv tv kijken erg leuk, of buiten spelen? als hij dan na 1 keer waarschuwen niet luistert, hele dag GEEN tv of NIEt naar buiten. En dan ook volhouden. Elke keer als hij daarover begint rustig uit leggen dat hij niet heeft geluisterd en dat daar dus consequenties aan vast zitten.... sterkte, lastig he opvoeden. Mijn zoon is drie. heb ook met hem pittige periode gehad. Maar nu ik consequent ben en HELE duidelijke grenzen aangeef, gaat het heel erg goed. Liefs Muis
Lastig hè... Ze echt duidelijk minder beïnvloedbaar als ze eenmaal op school zitten. Zo ook met straf en luisteren. Hier geen tips maar wel herkenning