De rekken waren wel erg leeg bij Ah in A'dam. Ik heb vanmiddag dus lekker rondeeleieren gehaald, die waren in de aanbieding
Kom net bij de AH en Lidl weg en de eieren liggen er gewoon hoor.... Morgen lekker een gekookt eitje bij het ontbijt
Mooi verwoord. Maak mij er niet minder druk om. Haal hier de eieren bij een lokaal bedrijf in het dorp, omdat ze direct bij de boer weg komen zijn ze niet bestempelt. Dus geen idee of ze er bij horen of niet.. wij eten ze rustig op. Die paar eieren die er in de week gegeten worden.. zou me eerder druk maken over alle uitlaatgassen die we massaal inademen
De lijst met codes is weer aangevuld: https://www.nvwa.nl/onderwerpen/biociden/fipronil-in-eieren/lijst-met-eicodes-waarvan-de-nvwa-adviseert-ze-niet-te-eten
Deze eieren hebben wij ook. Neem ook aan dat deze oké zijn. Wij wonen vlakbij België zeker daarom eieren die daar vandaan komen. Had er eigenlijk nooit opgelet.
De eieren die wij hadden staan er nog steeds niet bij. Ik denk dat we een eerdere lichting hebben gehad van voor het vergif. Maar dan nog...heel ernstig zal het niet zijn. In hele grote hoeveelheden pas. Als je bedenkt wat we tegenwoordig allemaal voor chemicaliën overal van binnenkrijgen....
Bij de AH waren weer heel veel eieren weg en die stonden er gisteren nog wel maar ik denk eerder dat ze gewoon uitverkocht zijn en deze eieren hebben wij ook thuis maar staan nog niet op de nieuwe lijst.
Het mag inderdaad. Leghennen gaan normaal in de kippensoep maar er zijn geen kippen tot zover in de soep gegaan met dit middel in het lichaam. De kippen die nu geruimd worden worden niet voor consumptie ingezet.
Hier bij AH volledig lege ei-schappen. Wij zijn niet bijzonder gehecht aan eieren, dus we laten 't even voor wat het is. Ik maak me niet per se zorgen, maar voor ons is het echt geen moeite ze voorlopig even niet te eten.
Ik haal bij de jimbo altijd eitjes van de zorgboederij. Gewoon weer meegenomen vanmiddag. Als ze al gif bevatten zullen we er al wel meer op hebben en we eten er meestal 1 a 2 per week dus zo'n vaart loopt het niet
Dan zijn wij (de consument) voorzichtig met eieren, maar hoe zit het met restaurants (pannekoekboerderij bijvoorbeeld?) en het eten van voedsel waar eieren in zitten? (cake, koek)
Wij aten een paar keer per week eieren en helaas staan ze op de lijst Hopelijk heeft ons zoontje niet te veel van die stof binnen gekregen. Vraag me ook af hoe pannenkoekenrestaurants e.d. gaat. En de slechte eieren die verwerkt zijn in andere producten...
Hier eten we ook nog gewoon eieren. Niet dagelijks, maar wel af en toe. Vanavond maak ik een recept waar omelet doorheen moet. We hebben de eieren bij de Lidl gehaald. Schappen bij de Jumbo waren leeg. Onze kinderen lusten (nog) geen eieren.
Ik was net bij de Ekoplaza en daar verkopen ze eieren van een bedrijf dat het betreffende middel niet heeft gebruikt. Wij eten best veel eieren dus blij dat ik ze hier kan kopen.
Mijn ouders halen hun eieren altijd bij de boer zelf maar die is nu dus gesloten. Vind het vooral erg voor al die boeren en hun gezinnen.