zucht, even van me afschrijven.. (vriendschap)

Discussie in 'De lounge' gestart door Bailey1989, 14 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailey1989

Bailey1989 Niet meer actief

Ja ik denk van wel

2. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik vind dit soort situaties altijd heel lastig.

Ik heb zelf 2 vriendinnen die ik al heel lang ken.
    We zitten in een andere levensfase, ik getrouwd, huis en 2 jonge kinderen en zij wonen beide nog thuis.

We zien elkaar niet dagelijks maar als we elkaar zien is het gewoon weer goed. Zij hebben beide ook nog andere vriendinnen waar ze veel mee doen omdat ze sneller alles naast zich neer kunnen leggen als ik.

Omdat ik het jammer vind dat ik nooit meer werd gevraagd om te gaan stappen, uiteten, bios enzovoorts heb ik dit aangekaart en uitgesproken.
    Beide gingen er vanuit dat dit niet meer kon omdat ik een kind(eren) heb. Ik heb ze toen gevraagd om die keus bij mij te laten en niet voor mij te kiezen.
    Dit heeft voor ons echt een hoop goed gedaan, we kunnen eerlijk met elkaar praten over wat ons dwars zit en wat we vinden.

Ga voor jezelf na, wat wil jij en wat vindt jij deze vriendschap waard.
    Is ze het waard om voor te "knokken", om bij haar voor de deur te staan voor een goed gesprek, om haar een kaart te sturen met wat ze voor je betekend, om een "nee" niet te accepteren totdat je haar goed gesproken hebt?
    Mensen veranderen, soms op een (voor jou) slechte manier, dit hoeft niet altijd erg te zijn. Het gaat erom hoe jij hier mee om gaat.

3. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Mijn mening over je vriendin doet er niet toe, maar haar man bedriegen en haar vriendin in de steek laten net wanneer je vrienden nodig hebt is zeer laag volgens mij.
    Verder lijkt het mij het typische geval van op een ander punt in het leven staan. Je vriendin's zoontje is 6 jaar en het lijkt me dat ze haar tweede jeugd wil beleven, terwijl jij nu andere prioriteiten hebt. Daarvoor zoekt ze iemand die op dat moment net hetzelfde wil als zij.
    Ik zou je gevoelens op een luchtige manier met haar proberen te bespreken. Dringt het niet tot haar door, dan heb je pech maar sommige vriendschappen zijn nu eenmaal voor een bepaalde tijd en niet voor gans het leven. Dan moet je maar denken dat je goede tijden met haar beleefd hebt, dat jullie op een bepaald moment op een kruispunt stonden en ze een andere weg ingeslagen heeft. Dat heb ik met veel vriendinnen meegemaakt. Slechts eentje is steeds teruggekomen, de anderen zijn nu slechts foto's die ik af en toe op FB tegenkom.

Deel Deze Pagina