Zucht, gezeur om de kerst...

Discussie in 'De lounge' gestart door Dora en Boots, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vagans

Vagans Niet meer actief

Wij gaan 1ste kerstdag naar mijn ouders, en 2e naar die van mn vriend.

Mn vriend zegt ook dat als straks de kleine er is hij 1 dag voor alleen het gezin wil houden, maar ik vind dat dus totaal niet leuk

ik vin het heerlijk om lekker op visite te gaan of mensen uit te nodigen, we zijn vaak zat alleen als gezin

maar dat is bij iedereen natuurlijk anders

wel lullig dat die dingen geregeld worden zonder dat je er van af weet, hier is het zo wie het eerst vraagt daar houden we rekening mee ;)

2. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Bij ons is er niet echt een ritme in te vinden wat we doen.Ik werk in de zorg dus het gebeurd wel eens dat ik moet werken met de kerst.
    Maar wij zijn allebei wel familiemensen dus op zich is er niets mis mee om op beide dagen naar de beide kanten van de familie te gaan om kerst te vieren.Dit is dan ook altijd wel erg gezellig!! :D

Maar aan de andere kant zullen ze het ook van beide kanten respecteren als wij er voor zouden kiezen om deze dagen lekker met ons eigen gezinnetje te vieren en niet naar hen te komen.
    Zo te horen werkt dat helaas lang niet voor iedereen zo en dat vind ik toch wel jammer.

3. p1982

p1982 Niet meer actief

hier is heto ook ieder jaar raak
    vanaf volgend jaar gaan we het als volgt doen

sinterklaas bijv mijn ouders, kerstavond borreltje drinken bij me ouders en dan 1e kerstdag schoonouders zodat we 2e kerstdag voor ons alleen hebben
    jaar erop andersom

me ouders vonden dit goed en schoonouders horen het zondag,

4. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik vind: 1 dag en kerstavond voor familie, hoe of wat maakt me nooit iets uit maar mijn moeder houdt het perfect bij, die weet van elk jaar nog precies hoe laat we er waren en hoelang we zijn gebleven :$;). En 1 dag is voor ons gezin, ook toen we nog geen kindje hadden. En wat ze daarvan vinden zal me worst wezen, ik heb één dag voor onszelf en 1 dag en 1 avond voor de familie.
    Als ik alleen naar mezelf zou kijken en met niemand rekening zou houden, gingen we ook lekker op vakantie met ons gezinnetje. Heb niks met kerst, vind de weken die eraan vooraf gaan met lichtjes, kaarsjes enz. veel leuker dan die 2 'verplichte dagen eten en gezellig op bezoek ;)'. Maar ja, ben niet alleen op de wereld en 'er wordt van ons verwacht' dat we er zijn en dat we er zin in hebben 8).

5. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Verschillende meningen dus.:)

Ik ga er wel graag heen hoor, dat is het probleem niet. Maar er worden altijd dingen verwacht die niet zijn uitgesproken.

Ik denk echt dat we volgende jaar lekker weg gaan,dan gaan we kerstavond o.i.d. wel op visite.
    Ben benieuwd hoe ze dat vinden...:)

6. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    elke jaar zijn er altijd weer van die familie kwesties rondom kerst... ik doe daar niet aan en vier het lekker met mijn gezinnetje... dat gedram en gezeur ben ik spuugzat wie bij wie komt en hoelaat en vica versa... :p

7. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

wij bepalen altijd zelf wat we gaan doen en bekijken dan of we 'welkom'zijn en of de plannen overeenkomen.

Wij proberen het ook op 1 kerstdag te vieren, dus 'sochtend brunchen bij schoonouders en 's avonds eten bij mijn ouders. Meestal komen we er wel uit met broers en zussen. Dit jaar gaan we zelf extra naar schoonouders. omdat ik misselijk wordt van kookluchten en dan heeft manlief ook een makkelijke kerst. Maar dan gaan we pas tegen 4 uur heen. Overdag lekker thuis.

Ik merk aan mezelf dat zodra iets verplicht wordt ik bij voorbaat al tegen en dwars ben. In overleg ben ik een stuk flexibeler.

8. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    moet zeggen dat we het lekker simpel houden we hebben een vaste afspraak en dat is op kerstavond eten bij mijn ouders dan komt zelfs mijn breor meestaal en die zien we haast nooit dus hartstikke leuk..

ook hier hebben we wel eens gezeur gehad hoor dat ze maar aanamen dat wij naar mijn ouders gingen en dus de hele schoonfam bij schoonzus zat behalve wij want waren niet uitgenodigd omdat we toch bij mijn ouders ozuden zijn eerste kerstdag nou dat hebben we nog nooitgedaan altijd kerstavond dus tjah je snapt het wle he haha.

nu hebben we sinds vorig jaar vlak voor de kerst dikke bonje met schoonzus en zijn we dus vorig jaar 2e kerstdag bij mijn zwager geweest met zijn toenmalige "gezin" dit beviel de rest van schoonfam ook al neit hahaha.

dit jaar hebben we lekker geen plannen en ook mijn vent roept al jaren dat we weggaan met kerst maar moet eerlijk zeggen dat ik dat niet te betalen vind hahaha. dus wij hebben verder geen plannen gemaakt allen de kerstavond bij mijn ouders zoals altijd. dan kerstochtend de kadoos en de rest lekker samen stukkie wandelen en filmpjes ed. miss 2e dag nog gourmetten met weer mijn ouderss hihi die wonen nou eenmaal in zelfde dorp en de schoonfam 1 uur rijden haha. \

nu hadi k eerst wel bedacht om beide ouders uit te nodigen maar doe dit ook neit want mijn man wil neit dat ik voor zijn ouders kook omdat dat van die schrokops zijn zeg maar die gooien zich snel vol en genieten dus niet en dat vind ie zonde van mijn kookkunsten haha.

9. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Zo kijk ik er ook tegen aan!

Mijn vriend en ik wonen op 1 uur rijden van onze families. We gaan 1e kerstdag in de middag naar m'n moeder toe, 2e kerstdag nodigen we m'n vriend z'n ouders uit om 's avonds bij ons te komen eten. Zo hoeven we niet met een baby 2 dagen achter elkaar ergens naartoe te rijden.

Wordt leuk als kerst straks doordeweeks valt. In België is er maar 1 kerstdag op 25 december, ze doen niet aan 2 kerstdagen zoals in Nederland... Betekent dat we 1 dag hebben, en dan de volgende dag weer aan het werk moeten. Dan zou ik ook opperen voor een speciale dag voor alleen ons gezin, lekkere luie ochtend met kerstontbijtje, om dan iets leuks te gaan doen in de stad.

10. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Weet je....ik deed ook altijd zo moeilijk...ik wilde ook altijd dat het ging zoals ik het wilde.

Ik wilde het zelf bepalen en niet wat mn schoonouders voortstelden...ik wilde niet bij de chinees bijv.

Nu is mijn schoonvader ernstig ziek en heb ik er zo'n spijt van dat ik zo egoïstisch heb gedaan vorig jaar!!!!! Dit jaar is er een grote kans dat hij er niet meer is namelijk. Hij heeft echt niet lang meer.

Ik denk nu dus maar gewoon: You don't know what you got 'till it's gone!

Ik houd nu dus echt rekening met anderen en niet alleen meer met mezelf!

11. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Hier ook elk jaar gezeur met de kerst. Mijn ouders zijn gescheiden dus we hebben:

1. mijn moeder en haar man
    2. mijn vader en zijn vrouw
    3. schoonouders

En dan heb ik ook nog 2 oma's die het leuk zouden vinden als we langskomen. Tja, dat gaat allemaal niet. We hebben in het verleden al eens zelf een etentje gegeven en iedereen uitgenodigd op kerstavond, waren we van het gedonder af. Moest daarna wel 2 dagen bijkomen.

Dit jaar hoef ik gelukkig alleen maar naar mijn buik te wijzen en moe te kijken, en kan ik legaal thuis blijven met ons eigen gezin. Vind het best leuk hoor, met familie enzo, maar het is gewoon teveel en te druk.

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

oeh verschrikkelijk en al helemaal als ze ook nog gaat huilen. Krijg ik de kriebels van. ze regelen het nl achter je rug om allemaal e n dan verwachten ze dat je op komt draven. Kan ik ook niet tegen. mijn gezin zou voorgaan. al zou ik ook moeite hebben met mensen teleurstellen en het daadwerkelijk vertellen.
    kan me voorstellen dat je er zo al veel minder zin in hebt

wij houden ook 1 dag voor ons gezinnetje en dat word ook gelukkig begrepen. 2e kerstdag komen ze bij ons om te brunchen (vorig jaar voor het eerst gedaan) ze wonen ook niet allemaal in dezelfde plaats en anders zou het teveel gereis worden om iedereen te zien dus dit is wel zo makkelijk dan

13. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

23 sep 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Pff zou er ook van balen, zeker omdat ze alles dus al geregeld hebben en er vanuit gaan dat jullie toch wel komen!

Wij zijn 1ste kerstdag lekker thuis, tenminste ik moet van 2 tot 10 werken.
    2de kerstdag zijn we bij mijn ouders, gezellig met m'n zussen en de kleintjes. Gewoon spelletjes doen en verder niks.

'Gelukkig' is mijn smoeder Jehova getuige en doet ze niks aan kerst;)

14. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Wat balen voor jullie.

Ik persoonlijk zie kerst niet als verplichting. Ik ben ieder jaar blij dat ik het mag vieren met mijn familie en mijn man gelukkig ook. Ook al zie ik mijn ouders en zusje vrijwel dagelijks kerst zonder hun zou ik niet leuk vinden. mischien komt het doordat mijn man en zwager allebei geen ouders meer hebben en het dan niet meer zo vanzelf sprekend is.
    eerste kerstdag is bij mijn ouders met mijn zus en aanhang.
    Tweede kerstdag is met schoonzus en oude oma van mijn man ze is 90 en misschien is dit haar laatste kerst. Ook al eten we 2 dagen chinees en duurt de dag soms lang. Ik zou de kerst op geen andere manier willen vieren.

maargoed ik hoop dat de kerst voor jullie goed uitpakt en dat jullie als gezinnetje mogen genieten.

15. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Om al het gezeur te voorkomen, zijn wij 2 jaar terug begonnen met "Kerst is voor ons!"
    Wij gaan dus nergens naartoe, maar iedereen is welkom bij ons. De enige die het belangrijk genoeg vindt is mijn moeder, dus lekker rustig :)
    Ook dit jaar weer. 1e kerstdag zijn we lekker met z'n drietjes en 2e kerstdag komt m'n moeder eten, en that's it. Niemand ook die het raar vind in mijn omgeving, dat scheelt wel, maar al had iemand commentaar: jammer dan! Kan er echt niet van wakker liggen. Ik vind het heerlijk om tijd door te brengen met mijn moeder of met mijn vader & zijn vrouw, maar waarom moet dat dan weer per se allemaal in die 2 daagjes gepropt worden? Ik zie ze liever op normale dagen, zonder poespas en gedoe en drukte op de weg ;)

16. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou ook best wel kerst met ons gezinnetje willen vieren...maar: de ouders van mijn man zijn gescheiden, dus dan zijn alle dagen al verdeeld....

MVS: dat klinkt wel leuk juist hoe jullie dat geregeld hebben! Moet ik hier echt niet mee aankomen, dan krijg ik schoonfamilie op mn dak.,.en mn man vindt het juist altijd leuk om weg te gaan..vind het bij mijn eigen ouders ook altijd een fijnere sfeer dan bij schoonfamilie moet ik wel zeggen...

17. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Heb altijd zo'n hekel aan mensen die je "dwingen" hoe jij je dagen doorbrengt. Mijn credo is wil of kan je niet, klaar dan niet. Zo gaat het alleen maar tegenstaan.
    Hier gaat het gelukkig niet zo...

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik vind kerst ook altijd zo'n gedoe, verplichten etc. Ben dit jaar dus lekker vroeg begonnen met regelen. eerste kerstdag heb ik souders, zwager en mijn zusje hier uitgenodigd. 2de kerstdag is lekker voor het gezin.

Als jullie een dag voor het gezin willen zou ik gewoon tegen je smoeder zeggen dat je eind van de ochtend/begin van de middag komt en als dat niet kan omdat ze wil uitslapen dat je dan een andere keer wel voor een bakkie komt.

Het moet leuk blijven hoor,geen verplichting

19. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik wordt gewoon tegendraads als me zoiets opgelegd wordt;).
    Mijn schoonmoeder zei/vertelde me "je weet toch wel dat jullie langs komen met kerst"!!
    Nou ja, misschien kun je het effe vragen.
    Wij houden kerstavond voor onszelf, eerste kerstdag mijn ouders en tweede kerstdag schoonouders.
    Moet eerlijk bekennen voor de goede vrede!

20. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Hier ook elk jaar geregel. Moeten langs s-moeder, s-vader (zijn nl gescheiden), mijn ouders en dan wil vriendlief ook het liefst zijn broertje + vriendin zien. Dit jaar is s-moeder een paar dagen weg dus 1e kerstdag bij ons met schoonpapa en zwager etc. 2e kerstdag bij mijn ouders thuis (heeeeerlijk) en kerstavond gewoon lekker met zn 4tjes...

Over een paar jaar als de meiden ouder zijn ga ik het liefst ook weg met de kerst en dan misschien leuk met mijn ouders erbij. Heerlijk lijkt mij dat!

Deel Deze Pagina