vervelend dat het op zo'n manier moet! hier is het ook een heel geregel aangezien ik niet bij mijn familie in de buurt woon, mijn vriend in de zorg werkt en dus ook af en toe met kerst moet werken en daarnaast ook een s zus heb die niet vraagt hoe we de kerst vieren maar het meestal meedeelt. dit jaar vroeg ze wat wij met kerst deden, dus toen heb ik meteen het geregeld zo als ik het wou kerst avond met z'n drieen 1 kerstdg man lief werken en ik thuis met m'n meisje en na 4en naar schoonfamilie 2 kerstdg bij zus met mijn familie ondanks het geregel en gedoe soms ben ik blij dat we het nog met elkaar kunnen 4en! we hebben beide ons ouders en zussen nog in ons midden en met kerst mag je daar wel even extra bij stil staan net als bij degene die er niet meer zijn! lfs Hellen
Tja, ik weet het eigenlijk nog niet. Mijn ouders zijn dit jaar gescheiden, dus een nieuwe situatie. Ik zit nog in de fase dat ik bang ben te kiezen en onderscheid te maken... Ben dus een beetje bang om het over kerst te hebben. Mijn schoonouders zijn ook gescheiden, maar mijn schoonmoeder viert nooit kerst. Voorgaande jaren probeerden we beide families te zien, maar we hielden altijd 1 dag voor onszelf. Zo kon het wel zijn dat we broer/zus misliepen, maar dat is dan niet anders. Kerst is er voor ons en wij niet voor kerst (toch?)
Wij vieren al een aantal jaar kerstavond bij mijn ouders, samen met broer en schoonzus, en zusje en zwager. Iedereen weet dit, en we hoeven alleen maar te zeggen; kerstavond hier hea? 1ste of 2de kerstdag gaan we of naar m'n schoonouders of schoonouders komen hier. We hebben dan in ieder geval 1 dag voor onszelf... Kerst moet leuk en gezellig zijn, en wat mij betreft ongedwongen. Kan dit niet? dan hebben ze pech en blijf ik thuis.
jeetje zeg wat ben ik blijjjjjjjjjjjjjjjjjjj dat ik dat gezeur niet heb zeg,, vreselijk lijkt mij dat en jou kerst wordt op zo'n manier verpest door verplichtingen .. ba
Pfffff...wij hebben het er net ook al over gehad wat we dit jaar willen. Wij worden nl ook verwacht bij schoonouders.... Mijn ouders zijn beide overleden en m'n broer zie ik altijd wel met kerst maar net wanneer het uitkomt eigenlijk. (heerlijk!) We zijn jaren naar mijn oom en tante gegaan op 1e kerstdag (nog met mijn moeder toen wij nog jong waren en mijn vader al was overleden) dus dat is er lang in gebleven. Nu we 2 kindjes hebben vind ik eigenlijk dat wij moeten aangeven wat bij ons uitkomt. Heb al eens eerder voorgsteld om schoonouders en oom en tante uit te nodigen bij ons maar dat vond s-moeder niet leuk dus moesten we toch weer naar hun toe. Nu neig ik toch weer daarnaar maar dan zelfs zo van als je zin hebt om ff langs te komen ben je welkom (dus niet eens voor de hele dag uitnodigen oid). Dit idee is trouwens gekomen omdat we gisteren een niet gezellige sinterklaas hebben gehad. Stijn wilde gewoon absoluut niet slapen daar dus ik ben met hem naar huis gegaan terwijl man en Tim bij s-ouders hebben gegeten. Moet er niet aan denken dat we een hele dag bij s-ouders moeten zitten en dat Stijn weer niet wil slapen daar dan gaat m'n mannetje toch echt wel voor...nu nog zorgen dat man het ermee eens is....