Zucht, het is een heel verhaal

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door Bubble, 13 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubble

    Bubble Lid

    13 jul 2009
    64
    0
    0
    NULL
    Canada
    Zaterdagavond, een heerlijke warme zomeravond lekker gepicknicked met mijn vriendje en daarna van alle wijn nog even door gaan stappen in de stad en zo verschrikkelijk dronken geworden. Ik weet van mezelf dat ik behoorlijk irritant kan worden dan maar in combinatie met opgekropte emoties leek ik een losgeslagen wilde-vrouw. Schreeuwend en huilend hmm ik kan me zelfs nog de politieauto herrineren.
    Ik schrok van mezelf, ik was zo boos en zo verdrietig. Niet dat ik had gedacht dat ik het allemaal zo maar kon loslaten maar ik was toch wel al verder in mijn verwerking? Of toch niet.

    Ik moet mijn hart luchten, ik heb een virtuele arm om mijn schouders nodig zo eerlijk ben ik wel.

    Het gebeurde allemaal zo snel vorig jaar. Ik kwam uit een lange relatie en was totaal niet op zoek naar iets nieuws toen ik hevig verliefd werd op mijn huidige vriend. Binnen 2 maanden woonde we samen, de hele zomer samen door Europa gebackpacked en toen ik maar niet ongesteld werd bleek ik dus zwanger te zijn. Dit was begin oktober. Heftige verassing maar niet onwelkom. Ik wilde altijd kinderen voor mijn 30ste het liefst en hij wilde niets liever dan een familie met mij. We gebruikte condooms en ik was al heel lang niet meer aan de pil omdat ik me er niet goed bij voelde.
    Een afspraak meteen gemaakt bij de verloskundige en ik kon langs komen voor mijn eerste echo. Zo spannend en toen kwam de teleurstelling. Ik was 7 weken maar er klopte geen hartje, de verloskundige vertelde me dat dat wel vaker is en dat als ik een week later zou komen dat ze als het goed is wel het hartje konden horen. Wat een verschrikkelijke week, ik kon niks doen maar wachten.
    In het weekend ging het mis. Ik had afgesproken om een weekendje bij een vriendin te logeren maar ik voelde dat ik het niet moest doen dus last minute zegde ik het af. Kramp en bloedverlies, grote klompjes ik werd er paniekerig van. Na het weekend gingen we terug naar de verloskundige en die controleerde of alles schoon was. De eerste keer je baarmoeder op een tvscherm zien en zoeken naar een hartje was kippenvel maar de tweede keer toen er helemaal niks meer was dat brak mijn hart. En ik wilde mezelf zo sterk mogelijk houden, vreselijk. Ik kon gewoon niet huilen ik wilde niet dat de andere mama's mij zagen als ik door de wachtkamer naar buiten liep. Pas thuis, verslagen op bed kwamen de tranen.

    Een vriendin en mijn ouders wiste van de miskraam. Ik schreef veel & mijn vriendje en ik praatte erover, hij is echt heel lief.
    De afgelopen jaren voelde ik me vaak rusteloos, ik kon nergens echt een draai vinden. Maar toen ik zwanger was voelde ik me oprecht echt echt gelukkig. Ik wist gewoon dat dit het was en om dat gevoel kwijt te raken dat raakt me nog steeds.

    Half december was ik nog niet ongesteld in mijn achterhoofd zei een stemmetje dat ik weer zwanger was maar ik probeerde het te negeren. Na kerst wist ik het gewoon zeker maar toch nog getest en ja hoor bingo. Achteraf voel ik me niet schuldig maar zo ontzettend onverantwoordelijk dat ik zo snel weer ongepland zwanger ben geraakt.
    We gingen een paar dagen erna op wintersportvakantie dus meteen met de verloskundige gebeld, ze was blij voor me en we spraken af dat ik half januari langs zou komen. Aangezien ik na mijn eerste miskraam geen ongesteldheid had gekregen, gokte ze dat ik ongeveer 5 weken was.
    De vakantie was heerlijk maar ook vreselijk. Ik was ontzettend emotioneel. Bang ja voor nog een miskraam maar ook tussen mij en mijn vriend was het chaos. Hij was tijdelijk in Nederland en wilde met mij naar zijn land terug waar ik alleen kon bevallen als ik met hem trouwde. En ook al willen we nog steeds trouwen, we willen het niet afrafelen omdat ik zwanger was.. pff zoveel stress.
    Ik droomde veel en heftig in die tijd.
    Bij thuiskomst was ik mijn agenda kwijt en belde ik voor de zekerheid wanneer de afspraak stond bij de verloskundige, ze aarzelde want ik stond niet in de agenda gepland! Oh alsof het een teken was ofzo gelukkig kon ik een uurtje later al langskomen. Het was weer mis, ik was 10 weken maar er was alleen een vruchtzakje te zien. Geen vruchtje, geen hartje dat klopte. Niet niet leuk. Weer een week wachten maar al mijn hoop was al weg, in een droom nam ik afscheid. Ik weet niet meer zeker waarom we weer een hopeloze week mochten wachten, sommige details ben ik gewoon kwijt tussen al het verdriet.
    Na een week was het dus officieel weer een miskraam. Ze stelde me de keuze tussen wachten en een curretage, ik koos voor het eerste want ik wilde dat het van zichzelf weg ging. De verloskundige was heel lief ze antwoorde al mijn vragen, stelde ons gerust. Ik was echt verdrietig. Na een weekje ging ik naar de kapper of een nieuwe rok kopen om mezelf maar op te fleuren. Ik was gestopt met werken, ik kon het niet opbrengen om tussen mijn zwangere collega te werken. Niet dat ik het haar niet gunde ofzo maar het was toen gewoon te veel.
    18 dagen waren al voorbij en ik werd langzaam een beetje gek. Ik liep rond met mijn dode vruchtje en voelde me er steeds ongemakkelijker bij. Als ik ook maar 1 krampje voelde vloog ik naar de wc maar ik had nog geen enkel bloedverlies. Ontzettend onzeker belde ik de verloskundige en ik mocht meteen langs komen. Ze keek in mijn baarmoeder naar de voortgang van de miskraam, het was niet veel het zakje was een beetje ingezakt. Ik was teleurgesteld kon ik nog wel zo lang wachten? Na het weekend meteen de verloskundige gebeld ik wilde een curretage. De dag erop meteen naar het ziekenhuis en ik moest huilen toen ze me vertelde dat ik woensdag al als eerste mocht komen. Ik was zo opgelucht.
    De curretage viel allemaal reuze mee.
    Ik was gewoon blij dat ik het zo kon afsluiten. Mijn vriendje was ook verdrietig maar we geloven allebei dat onze tijd nog wel komt.

    Hij had al een aantal maanden geleden een ticket naar huis geboekt en ook al wist ik dat het was niet leuk alleen zonder hem in Nederland. Ik voelde me vervreemd van alles en iedereen dat ik kende en ik miste hem zo ontzettend dat ik na een maand al een beslissing had genomen om hem achterna te reizen. Ik had een maandje nodig om alles te regelen maar nu zit ik dus hier in Canada. Ik ben nog steeds op zoek naar een baantje, het is moeilijker hier dan ik dacht. Ik heb wat mensen leren kennen.
    En ik voel me rustiger en gelukkiger dan in Nederland.
    Mijn miskramen kan ik accepteren maar er een plekje voor zoeken vind ik nog moeilijk. Ik ben niet jarloers op andere die een baby hebben maar het geeft wel een steek van verdriet als ik ze soms zie. Wat een verdriet geeft dit toch.

    Dit was mijn lange zucht.
     
  2. linda221

    linda221 Fanatiek lid

    5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    wat erg dat je dit mee hebt moeten maken, ik heb het zelf nooit mee gemaakt maar ik kan me ook voorstellen dat het vreselijk moet zijn als je te horen krijgt dat het hartje niet klopt. Ik wil je veel sterkte wensen met het verwerken van je miskramen en hopelijk ziet de toekomst er beter voor je uit!
     
  3. Cill23

    Cill23 Lid

    24 nov 2008
    52
    0
    0
    amsterdam
    wat een naar gevoel moet dat zijn...ik heb het zelf niet meegemaakt, dus weetneit hoe het moet voelen...maar kan me voorstellen dat het pijn doet en je een hoop verdriet doet als je iets verliest waar je toch naar verlangd.

    en dat het dan 2x zo moet wezen is helemaal verschrikkelijk :(

    ik hoop dat je wnaneer jullie er aan toe zijn zwanger zult raken van een gezond kindje dat heerlijk mag groeien in je buik..

    heel veel sterkte

    Liefs
     
  4. Almi

    Almi Actief lid

    30 mrt 2008
    356
    0
    0
    Gelderland
    Jeetje, wat moet dat heftig zijn voor je!

    Heel veel sterkte, ik hoop dat jullie snel samen het geluk vinden!
     
  5. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.063
    4.266
    113
    Ik heb het 1 keer meegemaakt en precies zoals je schrijft je voelt je zo vreemd en raar.

    Nu weet ik hoe je het gevoel kunt omschrijven je bent mama alleen je hebt je kindje niet.

    Hoe je het een plekje kunt geven, daar kan alleen de tijd je mee helpen.
    Ik ben ondertussen 4 jaar verder (21 juli) en pas dit jaar voor het eerst kan ik zeggen het is goed zo.

    Wat wel fijn is is dat je relatie goed gaat en dat je je op je plek voelt in canada.

    Groetjes Anita
     
  6. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    jeetje meid wat erg zeg...:(
    ik wil je nog heel veel sterkte wensen!
    hopelijk kunnen jullie dit een plekje geven..
     
  7. Sterretje08

    Sterretje08 Fanatiek lid

    18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Meid wat een vreselijk verhaal
    Dit zou niemand moeten overkomen
    Helaas ken ik je gevoel maar al te goed, ik heb het zelf ook 2 keer mee moeten maken

    Ik hoop dat je het allemaal langzamerhand en plekje kunt geven
    Praat en schrijf er over, laat je verdriet toe, dat helpt echt!

    Dikke knuffel voor jou meis!

    Liefs Ster
     
  8. Bubble

    Bubble Lid

    13 jul 2009
    64
    0
    0
    NULL
    Canada
    Hey lieve lieve mensen,

    Sorry ik was afwezig want het leuke nieuws was dat mijn zusje op visite komt. Fijne afleiding.

    De schok van wat er allemaal zo vlug gebeurt komt ook echt pas een paar maanden later aan. Deze periode is gewoon erg moeilijk omdat ik rond deze tijd een dikke mooie buik zou moeten hebben. Ik merk aan mezelf dat als ik te moe ben ik sneller in een emotionele bui schiet.
    Sterretje08, ja schrijven en praten helpt, net als rustig aan doen en goed voor jezelf zorgen. Ik moet zeggen dat nadat ik hier mijn verhaal kwijt heb geschreven ik rustiger was, veel kalmer in mijn hoofd.

    Langzaam aan probeer ik het een plek te geven. Het is gewoon dat verdriet dat elke keer een brok in de keel achterlaat. Ik ben dankbaar voor dingen die ik wel heb zoals mijn ongesteldheid, chocolade kersen of een volop bloeiende tuin. Ik heb eraan gedacht om iets te kopen of te maken om mijn verdriet misschien fysiek meer een plek te geven. Mijn vriend opperde voor een plant wat ik nog niet zo'n gek idee vind.

    Bedankt voor alle lieve reacties, voor het luisteren.
    Dikke kus uit Canada
     
  9. marjon 2

    marjon 2 VIP lid

    23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Je hebt vlinderstruiken-boompjes geloof ik , dat is misschien wel een mooi idee ..
     
  10. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    Hoi Bubble,

    Wat heftig om te lezen dat je dit hebt meegemaakt. Verdriet kan heel diep zitten en als je het niet goed hebt kunnen verwerken, komt het er vroeg of laat toch weer uit.

    Ik heb 1 miskraam gehad en was bijna 14 weken zwanger. Omdat ik wist dat ik het niet zou kunnen verwerken, heb ik vrij snel hulp gezocht. En er heel veel over gepraat en dat heeft mij goed geholpen. Misschien is dat voor jou ook een idee. Want het is niet niks wat je hebt meegemaakt.

    Ik heb zelf twee vlinderstruiken. Die heb ik van mn collega's gekregen, toen ik weer op het werk was. Ze trekken ook echt vlinders aan. En er komen prachtige bloemen in. Ook heb ik in mijn tuin een roze vlinder aan de muur hangen. Allemaal ter nagedachtenis aan mijn kleine vlinder Norah.

    Heel veel sterkte meid.

    XXX
    Romy
     

Deel Deze Pagina