Zucht..hoe verwerk je een miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Hope19, 8 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Hoe zou dat dan werken? Hoe zou het komen dat je dat moe en futloos bent? Ik herken het! Maar dacht dat het aan de hormonen lag (ik draag de lege vruchtzak nog bij me) maar het heeft dus met de verwerking te maken?

Sterkte iedereen! Ik ben er ook nog lang niet en zou de gebruiksaanwijzing wel willen vinden van hoe ik dit allemaal moet doen .

2. Gember

Gember Actief lid

6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Jeugdzorgwerker gehandicaptenzorg
    Gelderland
    Hey spruitjes,

Ik denk dat het komt doordat je lichaam opeens heel hard moet werken om alles dat opgebouwd is weer af te breken. Ik was bv flink verkouden geworden 5 dagen voor de miskraam doorzette. En ja hoor de dag dat de miskraam was volbracht, was ik niet meer verkouden. En de vele krampen.... Ik werd op een gegeven moment echt moe van de pijn. Daarnaast ijzertekort door het vele bloedverlies.

Emotionele verwerking lijkt bij mij iets minder energie te kosten.

Goed eten, drinken en slapen :). Naar buiten gaan (met je honden:)). Warme kruik op de bank leuke series kijken, boek lezen of wat je maar fijn vindt..

Veel sterkte de komende tijd Spruitjes.

3. Irene1986

Irene1986 Actief lid

28 nov 2016
    473
    1
    18
    Emotioneel moe maar ook lichamelijk denk ik hoor. Je lichaam denkt nog dat het zwanger is en idd je hormonen werken daar ook in mee.
    Ik merk dat ik na al het bloedverlies ook nog steeds snel moe ben

4. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Ja ik verlies nog best wat bloed dat kost best wat energie ik slik nu vit d en e extra en ijzer.
    En ik heb de hormonen die vorige 2 keer na een voldragen zwangerschap vrij kwamen nu ook gewoon (stuwing nachtzweten vermoeidheid). Dus dat werkt ook niet echt mee.
    Mij is aangeraden 2 tot 4 weken niet te werken. Maar misschien heeft dat te maken met de termijn en dat ik bevallen ben? In ieder geval ga ik komende week nog niet werken en die week erna zie ik wel. Heb nog de concentratie van een stoeptegel dus voor nu zou het nog niks worden

5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Onderschat t niet. Zowel lichamelijk als psychisch een enorme aanslag.
    Probeer eens een flinke wandeling buiten te maken. Daar knap je echt van op.
    Sterkte

6. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Jee gember wat heftig! Zoveel kramp en bloedverlies. Het kwam bij jou vanzelf op gang toch?

Bubbels jou situatie is helemaal vreselijk! Ik heb pas je verhaal gelezen. Afschuwelijk. Heel veel sterkte !

Ik heb niet eens een dood vruchtje gezien. Het is hier nooit een kindje geweest. Ergens vind ik dat ik me daarom ook "niet zo moet aanstellen" . Maar ik snap ook dat dat zo natuurlijk niet werkt. Ik dacht dat het goed was en de laatste fertiliteit behandeling was geen pretje. En heb in m'n verleden al veel meegemaakt. Wanneer houd de ellende nou eens op? Maar dit moet er blijkbaar ook nog bij. Waarschijnlijk omdat ik dit achteraf gezien wel kan handelen. Nu ben ik gewoon nog erg angstig op wat komen gaat een boos dat we het traject weer in moeten

7. Hope19

Hope19 Bekend lid

23 sep 2016
    503
    86
    28
    Vrouw
    's-Hertogenbosch
    Meiden het lukt me helaas niet om op jullie allemaal persoonlijk te reageren. Wil wel in het algemeen zeggen dat ik het mooi vind om te zien hoe iedereen elkaar hier steunt💕

Hier gaat het inmiddels wel weer de goede kant op. Ik heb geen idee waar ik zit in mijn cyclus en wil dit ook niet weten. Heb het weekend van de 28e een feest en ik ga het dan eens lekker op een zuipen zetten, haha! Zal van te voren voor de zekerheid nog een testje wagen, want ik zit dan een maand na mijn miskraam, misschien is het dan wel weer raak...
    Alhoewel ik eerlijk moet bekennen dat niet zwanger zijn momenteel wel beter is voor mijn gemoedsrust 😊

Ik wens jullie in ieder geval veel sterkte en geluk, en dat jullie dromen in 2017 uit mogen komen💕

8. Foemp

Foemp Nieuw lid

14 jan 2017
    2
    0
    0
    NULL
    België
    Hoi iedereen

Bedankt voor de lieve reacties!!
    Het doet wel deugd om te lezen dat ik niet de enige ben met deze gevoelens:).

Zonnetje: ik ga jouw advies ten harte nemen:Ik ga straks genieten van een witte winterse wandeling:).

9. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Wij hebben straks een huis vol visite (inclusief een handvol zwangere). Pittig maar afleiding is ook fijn en ik heen lekker wijntje is ook niet verkeerd ;)
    Fijne zondag dames

10. Gember

Gember Actief lid

6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Gelderland
    Het is bij mij inderdaad vanzelf gekomen, maar niet zoals 'het boekje'. Ik had eerst een week elke dag een beetje meer bloedverlies maar zonder klachten. Daarna 4 dagen heftige krampen, weeën, maar niet aan één stuk door. (In de ochtend wel en in de middag niet of andersom.) En daarna nog 4 dagen krampen en bloedverlies die met de dag minderen. Nu eerste dag zonder kramp! Yes! Hopelijk blijft dat zo. Want ik ga zo lekker even hardlopen :)

11. Irene1986

Irene1986 Actief lid

28 nov 2016
    473
    1
    18
    Oeh dat vind ik ook nog steeds wel confronterend maar hopelijk een goede afleiding voor je!

Genber, fijn geen buikpijn meer en lekker sporten! Niet uitglijden he ;)

Hier vanmorgen een test gedaan, nagenoeg wit dus de hcg is bijna uit mn bloed. Goed teken! Op naar een mooie nieuwe zwangerschap hopelijk!
    Nooit gedacht blij te kunnen zijn met een negatieve zwangerschapstest.

12. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Oh wat fijn irene! Ik durf er nog steeds niet een te doen. Veel te bang nog voor een knal streep stom hè? En aangezien die temp ook zo hoog blijft heb ik t idee dat de hormonen nog hoogtij vieren. Denk dat ik nu of een hele lange cyclus krijg of een zonder ei. Weet zullen zien. Ik test misschien wo dat is 2 weken na bevalling

13. Irene1986

Irene1986 Actief lid

28 nov 2016
    473
    1
    18
    Ik zit nu ook 2 weken -2dagen na start van de miskraam. Ik had geen bloed en weer normale afscheiding dus dacht gok het er op. Mijn temp is ook nog hoog, maar ik tempte in mijn cyclus dat k zwanger werd om 7:15 en nu 8:15. Kan net verschil maken. Morgen weer aan t werk dus dan temp ik weer om 7:15, ben benieuwd! Ga woensdag aan de gyn bij echo vragen of hij kan zien of er al ei groeit etc

14. Gember

Gember Actief lid

6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Gelderland
    Ah wat fijn Irene!! Dat is eigenlijk best snel gegaan he? Ik denk dat je een hele mooie schone baarmoeder gaat zien woensdag! Ik vond het zelf erg stimulerend om alvast een glimp op te vangen van ontwikkelende eitjes :D.

Ja hardlopen was heerlijk! Had ik echt even nodig. Iedere dag gaat het een stukje beter.

Ik weet niet zeker of je temperatuur iets zegt over je HCG? Mijn temperatuur is mooi (heb nu mijn voor-ei-temp), maar mijn hcg knalt eruit!

Ik vind het wel een goeie van Irene om pas te testen als je je normale afscheiding weer terug hebt.

Beetje bij beetje komen we er wel :)

15. Irene1986

Irene1986 Actief lid

28 nov 2016
    473
    1
    18
    Ik weet ook niet of temp en hcg aan elkaar gekoppeld zijn. Volgens mij krijg je geen eisprong zolang je hcg in je bloed hebt, maar kun je wel eisprong krijgen met hogere temp.
    Ik ben ook erg benieuwd naar rijpende follikels idd, ga het woensdag ook echt vragen aan de gyn!

Gember is idd snel gegaan, tis nu 12 dagen geleden dat de miskraam startte en 11 dagen dat alles er af kwam. Wat dat betreft is mn lichaam heel rap met alles.
    Fijn dat je zo lekker hebt gelopen. Idd elke dag is er weer 1. Zie wel beetje op tegen werken morgen, alle confrontaties

16. Gember

Gember Actief lid

6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Gelderland
    Hey Irene,

Ik ga ook beginnen met werken morgen. Ben me al aan het voorbereiden. Het gaat druk worden, want ik neem gelijk voor een collega waar! Gelukkig werk ik morgen met iemand die me goed kent en alle ins en outs weet. En hij weet dat ik er met de rest niet over wil hebben (ik heb door reorganisatie vrij nieuwe collega's die ik nét niet goed genoeg ken, weet je wel) dus hij steunt me vast wel :).

Ben jij van plan om het morgen te vertellen? Kan me voorstellen dat je wel tegen zo'n moment opkijkt ja. Meestal lucht het daarna wel erg op...dat is het voordeel van kwetsbaar kunnen zijn, dan kunnen mensen ook beter op je afstemmen.

Tijdens je eisprong daalt je temperatuur juist. Bij mij gaat het dan bv van 36.7 naar 36.5 en schiet daarna weer omhoog naar 37.1 waar het blijft tot de menstruatie. Volgens mij is die daling van temperatuur tijdens je eisprong erg betrouwbaar, maar moet zeggen dat ik niet zeker weet of dat na een miskraam anders zou kunnen zijn... ik weet wel dat er veel dames zijn die mét HCG in hun lijf (en positieve test) gewoon een eisprong hebben. Ik denk niet dat ik met mijn huidige knaltest een eisprong ga krijgen ;). Maar wellicht wel met een licht streepje.

Heel veel sterkte en succes met werken morgen!

En fijn dat je lichaam het zo goed voor je doet! Fijn lijkt me, om op te vertrouwen :)

17. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Succes Met werken morgen dames! Ik heb me juist vanmiddag ziekgemeld. Iedereen weet het op m'n werk. En ik krijg heel veel lieve appjes nu. En ze begrijpen me en geven me groot gelijk. Dat is echt wel fijn. Ik ben een open boek en vind het juist vervelend om het te moeten verzwijgen. Zoiezo zat ik al in de mmm dus veel wisten er al van natuurlijk.
    Knap dat je hebt hardgelopen ! Fijn dat jullie zo snel opknappen. Ik heb ook even de honden flink uitgelaten maar toen ik binnen in de warmte zat kreeg ik toch weer veel last van m'n lage (zwangerschaps) bloeddruk. Fijn die hormonen. Misschien moet die curretage maar snel komen !

18. Irene1986

Irene1986 Actief lid

28 nov 2016
    473
    1
    18
    Nou mn 2 directe collega's weten t en mn leidinggevende en HR manager. Ik denk dat ik de collega's die ik het meest spreek het vertel. Niet alleen voor mezelf maar ook om voor hun ongemakkelijke situaties te voorkomen waarin zij zich rot voelen.

Denk goed dat je je ziekgemeld hebt spruitjes, het is allemaal niet niks en ook mentaal. Heb je al iets gepland voor curettage?

19. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Gewoon vertellen bij wie dat goed voelt. Is iig niks om je voor te schamen .

Ik heb eigenlijk de 24 ste pas weer een afspraak. Mar ik willegale morgen bellen om dat te vervroegen. Als dat kan. Krijg ik wel de kriebels van maar het moet maar

20. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Temperatuur blijft hoog
    Gisteren toch een test gewaagd geen knal maar nog wel een streep. Lichter als controle maar wel goed zichtbaar opgedroogd. Na 5 min was ie redelijk licht.
    Met hoge temp krijg je oook geen ei. Zou goed kunnen dat het een cyclus is zonder ei of misschien gaat ie omlaag als de hormonen wat meer zijn vertrokken. Zo heb ik nog steeds s nachts dat ik me een ongeluk zweet echt van die beval kwaaltjes.
    Iemand zei dat de temperatuur komt Door progesteron dus die moet maar eens normaal gaan doen ;)

Ik ben deze week nog thuis eind vd week gesprek over hoe ik weer langzaam daarna aan het werk ga

Deel Deze Pagina