Dank je, ik ga er zeker naar kijken . Overigens grappig dat je het zegt, want ik ben het wel ergens met je eens. Echter vond de makelaar dat het huis "gedepersonaliseerd" moest worden, en dus zijn alle persoonlijke dingetjes (foto's en andere items) verwijderd en uit het huis voor bezichtingen. Ik vind het jammer, want ik zie graag een iets huislijke uitstraling, maar blijkbaar is dat niet wat potentiële kopers willen.
Als ik dit zo hoor, zou ik inderdaad een andere makelaar zoeken. Dat had hij jullie direct moeten laten weten. Ik denk dat je man met alle liefde een paar avonden zou doorhalen om laminaat te leggen en een pot verf op de muren te knallen. Als dat écht de reden is, dan moet daar m.i. met een goede makelaar uit te komen zijn. Echt: laat de makelaar goed inventariseren wat de knelpunten van specifieke potentiële kopers zijn en handel daarnaar. Stel dat iemand nieuwe betegeling in de badkamer wil, maar dat niet zelf wil doen, dan valt er natuurlijk prima te regelen dat jullie dat voor de overdracht doen, op aanwijzing van de koper. Die extra moeite lijkt me in deze tijd niet te veel, als je daarmee je huis wel verkoopt. 15 kijkers is namelijk niet niks. En inderdaad, de foto's geven de indruk van een net, maar beetje benauwd huis. Wel netjes, maar ik snap de opmerking over de badkamer wel, zo'n rand is intussen helaas vreselijk achterhaald. Maar goed, daar kun je nu vrij weinig aan doen. Verder: wat is BoZ duur!! Als dat een marktconforme prijs is voor jullie woning, dan vind ik dat veel geld. Ik woon zelf ook niet een ontzettend goedkope stad, maar een vraagprijs van 269.000 euro voor een tussenwoning met 105m2 oppervlak vind ik pittig.
Tja... Ik vind dat jullie makelaar wel een beetje gelijk heeft. Het ziet er netjes uit hoor, beetje kil vind ik ook, maar daar moeten kijkers doorheen moeten kijken. Maar wij hebben net een huis gekocht, vergelijkbare plaats, maar dan aan het water, aan het bos, grotere tuin, meer oppervlakte (160m2) voor 250.000. Jullie keuken is absoluut mooier, onze badkamer is mooier. Dat jullie in de 'verkeerde tijd' hebben gekocht is Misschien het probleem, er is tegenwoordig zoveel (betere) keus voor minder... (Ons huis stom in eerste instantie voor 335.000 in de verkoop)
Wij hadden ons huis ook zo'n anderhalf jaar te koop staan. Wij hebben toen idd een interieurstyliste laten komen (op kosten van de makelaar gelukkig). En er is een professionele fotograaf gekomen om nieuwe foto's te maken (vorige foto's waren door de makelaar zelf gemaakt). Dat scheelde zo enorm dat we het meteen daarna aan de eerste kijker verkocht hebben! En misschien dat mijn zelfgemaakte appeltaart ook mee heeft geholpen Mijn tip is dus om inderdaad een styliste te laten komen, die weet precies hoe je je ruimtes zo kunt inrichten en aankleden dat je goed laat zien wat er mogelijk is.
Ik vind dat je een mooi huis hebt, details zouden idd beter in beeld gebracht kunnen worden. Wat voor mij, als koper, een probleem zou zijn is de breedte van de woonkamer. Het zitgedeelte is nogal smal, er past een bank en daar houd het mee op. Het laminaat ligt in de lengte wat nog meer lengte schept ipv breedte. Zou het een optie zijn om de bank, in de breedte, voor het raam te plaatsen en daar tegen over 1 of 2 kleine losse stoeltjes. 1 klein tafeltje in het midden of een tafeltje langs de muur tegenover de haard?
BoZ is tegenwoordig niet goedkoop meer. Het ligt te dicht bij de randstad Zeker nu de A4 bijna is doorgetrokken, is het een forensenstad geworden. Nog geen half uur van Rotterdam. 10 jaar geleden was dat nog anders. Het is een marktconforme prijs voor de locatie waar ik woon. De Zandstraat geldt in BoZ als een A-locatie. Zo'n 7 jaar geleden kreeg ik zelfs briefjes in de brievenbus van makelaars met de vraag of ik geen verkoop zou overwegen. Toen was dat geen optie, nu baal ik daar stevig van . De taxatie toen lag toen op 289.000 (zonder de nieuwe keuken, zonder de nieuwe vloeren beneden). Het hoekhuis links op de foto is 1,5 jaar geleden voor 269.000 verkocht, vlak voordat wij het in de verkoop zetten. Overigens dezelfde makelaar die wij nu ook hebben. Ik ben mij er overigens wel van bewust dat er iets moet veranderen, en ook aan de prijs wellicht. Maar ik wil ook zeker niet zoveel het schip in dat we daarna nauwelijks meer kunnen kopen, vanwege die enorme restschuld.
Zelf laminaat gaan leggen zou ik denk ik niet doen hoor. Onze oude overburen hebben uiteindelijk uit pure wanhoop hun hele huis gestript en neutraal opgeknapt: muren en plafonds gestuct, overal laminaat, al het houtwerk geschilderd... Op de dag dat de nieuwe overburen er in trokken ging als eerste al het laminaat eruit en in een grote container in de voortuin! Wij - en onze andere buren - hebben besloten niks tegen de oude overburen te zeggen, want dat kunnen we niet over ons hart verkrijgen... Als mensen miepen omdat er een verkeerde vloerbedekking ligt, dan gaan ze nooit een huis vinden. Wel vind ik het een goede tip om de makelaar te laten aanbieden dat bepaalde klussen gedaan kunnen worden voor oplevering, als mensen aangeven dat ze zelf geen tijd hebben om dat te doen. Al mag hij dan ook meteen duidelijk maken dat jullie dat dan in de onderhandeling mee nemen. Wat betreft de tip om het wat warmer te maken: misschien moet je het inderdaad warmer maken, zonder dat het te persoonlijk wordt. Dat depersonaliseren van de makelaar snap ik wel. Als je een huis gaat bezichtigen en overal foto's van anderen ziet, ben je veel duidelijker in het huis van een ander en wordt het moeilijker je voor te stellen dat jij er woont. Maar je kunt het vast ook warmer en huiselijker maken, zonder dat het heel persoonlijk is. Is dat een idee? Misschien inderdaad m.b.v. een interieurstylist gericht op de verkoop.
Ik vind het een leuk huis maar als ik even snel de straat in tik waar je woont en de huizen/prijzen vergelijk van de andere woningen die te koop staan komen jullie er niet gunstig uit. Dit zijn nou eenmaal tijden waarin de koper het voor het zeggen heeft en keus zat heeft qua woningen. Zelf hebben wij 2 jaar geleden ons volledig afgewerkte appartement verkocht en hier hebben wij ook een restschuld aan overgehouden. Als ik nu kijk wat de appartementen doen die in dezelfde toren zitten, is de vraagprijs waar wij ons appartement voor hebben verkocht! Het zal kiezen of delen zijn. Het volgende huis wat jullie gaan/willen kopen zal ook meer waard zijn dan wat je er uiteindelijk voor betaald, dat is de markt tegenwoordig.
Ik vind het huis niet echt gezellig en warm overkomen. Eerder nogal kil. Wil je niet beledigen hoor. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Het zou mij niet uitnodigen om een kijkje te komen nemen. En die foto met die open haard erop (woonkamer). Het lijkt net alsof er een zwarte vlek onderop de muur naast de haard zit. Ligt dat aan die foto of is de muur daar echt zwart uitgeslagen?
Ik zou andere foto's laten maken. Wellicht is er niks mis met de afwerking, maar dat vind ik niet echt duidelijk op de foto's. Ik vind het ( sorry ) een beetje niets zeggende foto's. Meer overzicht foto's. Snoeren wegwerken e.d. De foto's door een goede fotograaf laten schieten scheelt ook al heel erg veel.
Ja, dat is een groot nadeel. Probleem is echter dat de huizen in de staat een allegaartje is van soorten. Sommigen zijn vrijstaand, anderen zijn jaren 30, twee-onder-een-kap, tussenwoningen, anderen zijn nieuwbouw, of uit de sociale huur gekomen. Aan het einde van de straat begint een klein industrie terrein. De gemiddeld WOZ waarde is 203.000, voornamelijk door de goedkopere huizen. Mijn WOZ dit jaar is weer eens getaxeerd op 249.000. We hebben er bezwaar tegen ingediend, maar de verkoop van het huis van de buren draagt niet bij aan dat bezwaar ...
Helaas is verkopen tegenwoordig erg lastig. Hier helaas dus wel een restschuld van ruim 20.000 aan verkoop van ons huis overgehouden. Wij hebben 1,5jaar geleden het risico genomen om eerst te kopen en dan te verkopen. Op een gegeven moment was het kiezen tussen restschuld of nog langer 2 hypotheken betalen. Maar mensen willen inderdaad een kant en klaar huis voor weinig geld. Hier ook vele kijkers gehad en er was altijd wat mis. Huis was ook net klaar, maar ik weet dat de koper van ons huis alles er weer uit gehaald heeft, was zijn smaak namelijk niet. Ik zou dus er niet teveel aan opknappen. Evt wel andere foto's laten maken en een andere makelaar. Moet zeggen dat een nvm-makelaar toch net iets meer voordeel heeft op funda. Succes met de verkoop. En met de keus of je gaat voor verkoop met restschuld of elke avond het gezeur van je man hebt. Moet zeggen dat 125km enkele reis dagelijks ook niet niks is.
Ik vind het wel een beetje ver gaan over die vloerbedekking. Oke ik wil ook het liefst een instapklaar huis maar een verfje of een nieuwe vloer hou je toch altijd wel. Of een andere keuken. Dat zijn allemaal kleine dingen en kun je met en met doen. Zolang alles maar goed en mooi uitziet en je erin kan wonen dan kan je de rest ook nog veranderen. offtopic: Ik schrik wel van de huizen prijzen boven in het land, volgens mij wonen wij in een van de goedkoopste provincie.
Betere foto's zou kunnen helpen hoor, maar vergeet niet dat ts 15 (!) kijkers heeft gehad! Dat is in deze tijd echt veel. Het gaat er dus niet om dat je meer kijkers moet trekken, maar om hoe je van een kijker een koper maakt en dan helpen andere foto's niet meer. (Overigens kunnen betere foto's natuurlijk meer kijkers trekken, dus dat ik ik zeker doen hoor, maar meer omdat je gewoon alles moet doen dat je kunt doen.) Weet je in hoeveel van die 15 gevallen de afwerking een deal-breaker was? Zijn er ook nog mensen die andere dingen hebben genoemd? De redenen die je kijkers noemen om niet te kopen moet je trouwens wel in het juiste licht zien. Toen wij huizen aan het kijken waren, lieten we de makelaar niet altijd duidelijk weten waarom we het huis niet kochten. Vaak was het gewoon dat we - als we eenmaal in het huis waren - toch merkten dat dat huis het niet was. Het voelde gewoon niet als iets dat van ons kon worden. Toen we ons huis binnenliepen, wisten we het echter meteen: hier willen we wonen, dit willen we kopen! Maar dat is natuurlijk iets ontzettend subjectiefs. Je kunt bijna niet uitleggen wat er dan "mis" is met een huis, waarom je niet geïnteresseerd bent. Soms noemden we dingen die objectief wel meespeelden, maar die echt niet de belangrijkste reden waren. (Nog een reden waarom ik echt geen nieuwe vloeren zou gaan leggen: als mensen die klik voelen, laten ze zich echt niet weerhouden door een verkeerde vloerbedekking hier of daar. Als je laminaat laat leggen, is het in een dag of twee naar je zin!)
ik vindt het huis er kil en steriel uit zien..ik denk als je het wat "warme" aan zult kleden met kleuren dat het huis veel meer gaat uitstralen.
De tip is al eens gegeven, maar echt een interieurstylist is echt het geld waard! Wij hebben dat gedaan en 1,5 jaar geleden is onze woning super snel verkocht en we hadden veel kijkers. Terwijl een precies dezelfde woning veel langer te koop stond (of misschien nog wel staat). Als ik de woning zie denk ik 'wauw wat een mooie keuken', maar de rest vind ik minder. Ook de fotos kunnen beter. Tips voor de foto's; - geen prive fotos - zwarte plek bij verven - niet zoveel kussens/dekens? Op de bank -even die verhuisdozen weg (al is dat alleen maar voor de foto) - spulletjes uit de badkamer (rommelig) - kasten met (matte) glasplaten eerst even opruimen - spullen op de computerkamer opruimen (zo min mogelijk hebben staan) Waarom? Rommel lijdt af van de mooie dingen van het huis. Daarnaast toch een groothoeklens laten gebruiken. De ruimtes zien er klein uit. Zijn de fotos door een prof gemaakt of de makelaar zelf? Het ziet eruit als het laatste... Wij waren iets van 250 euro kwijt voor stylist en prof fotograaf. Voor ons echt waard. 15 kijkers is niet slecht, maar echt goed? Nee. Misschien ben ik te verwend met hoe het bij ons ging. Je moet meer kijkers lokken en dan houden. En als iemand echt valt over een stukje vloerbedekking, probeer dan toch in onderhandeling te blijven. Ben je zelf handig genoeg voor laminaat? Wat doet de koper als jij het laminaat legt? Wel pas aanpassen na het teken van koopovereenkomst en als de ontbindende voorwaarden verlopen zijn! Als ze zich nl erna terug trekken moeten ze een vergoeding betalen, ervoor niet. Een andere makelaar zal bij jullie ook niet verkeerd zijn, denk ik. Hopelijk heb ik niet alleen maar tips herhaald... (Niet alles gelezen)
Vervelend dat je huis al zo lang te koop staat! Zeker als je graag weg wilt om verschillende redenen. Alleen er moet wel een omslagpunt komen dat je je huis tegenwoordig niet meer verkoopt voor een meerprijs of de aankoopprijs. Waar vroeger een huis een spaarpotje was is dit nu verleden tijd. Tegenwoordig worden huizen voor veel minder verkocht. Daarbij komende is een nieuwe vloer geen meerprijs omdat dit aan smaak onderhevig is. Het gaat om het bouwkundige.
Mensen zien een witte muur en denken 'geel vind ik mooier, maar dat kan ik zelf verven'. Mensen zien een gele muur en denken 'ik wil geen gele muur' (en denken niet na over verven). Dat is in zeker 80% van de gevallen. Dus als je de warmte op een andere manier kunt uitstralen. Met accessoires die niet TE zijn.