Hoi, De titel zegt het al,brood is nog steeds geen succes...van alles al geprobeerd,wit bruin verschillend beleg,maar ze spuugt het gewoon weer uit....wat is een ander alternatief wat ik kan geven,s'ochtends geef ik al pap,kan dat s'middags ook? Groetjes,
Hier ook geen brood fan, ze zuigt erop en af en toe stukjes maar merendeel ligt op de grond. Ik vind het niet erg het is gewoon oefenen ooit zal ze het lekker vinden. gewoon blijven aanbieden.
Hier is brood ook nog steeds geen succes. Ik blijf het gewoon proberen. Gisteren heeft hij voor het eerst 2/3 van een snee brood gegeten. En mama was natuurlijk heel blij.
Demi krijgt nu af en toe een boterham. Ze vind het heerlijk en smult er ook echt van. Vanaf welke leeftijd horen ze elke dag brood te krijgen dan? Ik geef het brood in kleine stukjes die ik in haar mond stop. Wil ze ook geen broodkorst eten?
misschien als je het brood heel fijn verkrummeld en aanlengt met opvolgmelk, en zo steeds groffere stukjes maken. Dano eet eigenlijk perfect elke dag een bruine boterham. wit kun je beter niet doen trouwens. dat wordt een grote meelbal en prikkeld de darmen niet. ik stopte in het begin het brood in Dano's wang.
Ik ben blij dat ik niet de enige mama ben die hiermee zit.. Tot nu toe las/hoorde ik alleen over die trotse mama's waarvan het kindje met 7 mnd al een hele snee brood at.. (no offense.. ) Jelle snapt gewoon nog niet dat hij zijn brood na het kauwen door moet slikken... Wat op ik op zich wel een beetje raar vind, want als ik hem een liga geef hoef ik maar met mijn ogen te kipperen en hij is op.. Ach ja, we blijven oefenen tussen de middag en het komt vanzelf we goed... Misschien is pap idd eem idee, want op alleen een liga en een beetje thee red hij het niet tot 17.00. Hij krijgt overigens nog wel een flesje na, 180/6 maar dat drinkt hij vaak niet leeg...
Pap i.p.v. brood is prima hoor. En je kunt ook knackebrod, crackers, matzes en soepstengels als broodvervanger geven.
Ja ik zit ook met de schema zo want ze 'hoort' op 3 flessen te zijn nou sinds ze 3 flessen krijgt komt ze om 5 uur 's nachts. Maar logisch ze krijgt geen brood binnen. Ze eet nu zo 6-7 (normaa dan ) fles 180 9.30 fruit 11.30 fles 180 14.30 brood weer proberen en daarna yoghurt 16.30 groentehapje 19 uur laatste fles 210 met bambix Dus tussen 11.30 en 16.30 krijgt ze maar een beetje yoghurt en eerst deed ik een klein flesje met 2-3 schepjes en toen sliep ze wel door tot 7 uur. Gewoon weer geven en pas afbouwen wanneer ze brood opeet?
En als je dan die vierde fles weer in het schema zet en haar om 11.30 brood geeft met een fles na? Jelle eet een paar stukjes (lees 1-2 ministukjes) brood, en laat dan gewoon wat van zijn fles staan. Ik geef om 15.30/16.00 liga (een hele of een hlave, ligt eraan hoe laat hij wakker word) met thee... De thee gaat meestal schoon op...
Maak niet uit hoe laat ze brood krijgt ze eet het amper en de flessen gaan dan wel helemaal op. Ik dacht misschien bij de yoghurt brood erin dopen dan heeft ze tenminste wat binnen. Ik blijf wel normaal brood aanbieden dat ze wel proeft hoe het normaal smaakt zonder yoghurt.
Hier is brood ook nog geen succes. Met moeite gaat er 1/3 boterham in. Vandaag ging het iets beter. Ik had brood met boter en een klein beetje rozenbotteljam. Ik geef hem nog gewoon 4 flessen hoor, pas als hij een hele boterham eet ga ik de flessen minderen. Van die 4 flessen gaan ze soms allemaal op, maar meestal blijft er van de 2e en 3e wel wat over. Bibiche: als ze nu om 5 uur wakker wordt zou ik gewoon weer terug gaan naar 4 flessen. Geef het brood dan voor de fles. Mocht ze niets ervan eten, drinkt ze vast veel van de fles en krijgt ze toch haar voedingsstoffen binnen. Als ze toevallig wel wat meer brood eet, zal ze daarna waarschijnlijk iets minder melk drinken.
@miss: ja je hebt gelijk ik moet pas fles laten vallen als ze goed brood eet. Maar geef jij 4 keer 180cc? Ik geef haar nu 2 keer 180cc, 1 keer 120cc met 3 schepjes en de laatste fles 210 met bambix.
Ik geef 4x 180 ml. In de eerste fles doe ik een paar schepjes nutrix. Als laatste fles doe ik de laatste tijd een pyjamapapje. Dat is een pakje opvolgmelk met pap en een smaakje. Dat vindt hij heerlijk. Mijn zoontje vond/vindt bambix dus niet lekker, maar ik wil hem er wel aan laten wennen. Hoeveel scheppen bambix doe jij in de fles en wat voor speen gebruik je? Als ik een medium speen gebruik komt het er niet goed uit en bij een large speen gaat het te snel en verslikt hij zich.
ik doe alleen in haar laatste fles 3 schepjes bambis en ik gebruik 3 standen speen van avent op nummer 2 en dat gaat heel goed.
mijn zoon is dol op rozijnenbrood. maar dan niet van de bakker, bij sommige bakkers zit er dan roomboter in. we hebben meestal die van de supermarkt, die is niet zo machtig. al eet hij tegenwoordig ook gewoon bruin en witbrood. we hebben ook een poosje het brood nat gemaakt en met een lepeltje gegeven toen hij het lastig vond om brood te kauwen maar het in principe wel luste.