Hallo allemaal. Ik zit met een lastige situatie. Ik zit nu bijna 4 weken in ziektewet wegens zw gerelateerde klachten en dat is ook door bedrijfsarts en uwv goedgekeurd zeg maar. Ik werk daar met 0 urencontract maar gemiddeld 11 uur per week. Nu kreeg ik gister de brief van het uwv met daarin mijn berekende dagloon, dat kwam op 5,73. Nu stond er ook in de brief dat dat berekend is over de laatste 12 maanden voor mijn ziekmelding. Ik ben bij die werkgever begonnen half maart en daarvoor heb ik dus bij een andere werkgever gewerkt,waar ik bijna het dubbele verdiende. Dus volgens uwv telt dat salaris dus ook mee. Ik heb uwv gebeld en die gingen een nieuwe berekening doen en belde mij vanmorgen op dat het in plaats van 5,73 nu 32,05 is. Een enorm verschil dus. Nu zei de man er wel bij dat mijn werkgever dat bedrag dus idd opeist en hun het aan mij moeten uitbetalen mar da ie niet weet of ik dat bedrag ook krijg.Schijnen ze niet toe verplicht te zijn. Dat vind ik dus een heel raar verhaal want dan houden hun toch geld over wat voor mij bedoeld is. Salarisadm van mijn werk zegt ook dat ze alleen het geld gaan betalen wat ik bij hun in de laatste 5 periodes heb gewerkt. Omdat ze niks met mijn vorige werkverleden te maken hebben. Dit is toch diefstal of zie ik dat verkeerd. Uwv zegt dat dat vaker voorkomt en ze er niks aan kunnen doen. wat vinden jullie. IK vind het verschil tussen 5,73 en 32.05 enorm groot. Heb er de rest van het jaar toch ook hard voor gewerkt. En als ik al me loonstrookjes van afgelopen 12 maanden naga kom ik zelf ook op die 32.05 ongeveer. Groetjes jacqueline
kan je het uwv niet vragen rechtstreeks aan jou uit te betalen? ben je van het hele probleem af. Wel irritant dat je werkgever dat niet betaald, tenslotte krijgen zij het geld ook van het uwv.
hai Ja dat ben ik nu ook aan het proberen dat ze het rechtstreeks van het uwv aan mij uitbetalen,dat is volgens hun ook geen probleem en moet ik even een brief met bsn nummer rekeningnummer en dosiernummer sturen,maar daar moet de werkgever dus akkoord mee gaan volgens hun aangezien hun dat geld hebben geclaimd. Heb dus net weer eerst netjes naar salarisadm van werk gebeld maar die zeggen alleen dat het zo niet werkt. Dus ga die brief aan het uwv zoiezo schrijven en stuur een mail naar salarisadm met de mededeling dat het voortaan direct aan mij overgemaakt gaat worden. En dan maar kijken wat er gebeurd. Maar is toch gewoon van de zotte dat hun ong 500 euro netto per 4 weken aan werkgever overmaken en hun daarvan max 200 aan mij overmaken. Zij zeggen je moet al je uren die je daar gewerkt heb optellen en dat door 6 (gewerkte periode) delen. Ik werk er nog geen 6 dus ga dan zoiezo de mist in. Terwijl uwv het over 12 maanden berekend. Voel me best opgelicht En hopelijk gaat dit nu goedkomen
Je werkgever is zeker wel verplicht jou het geld uit te betalen wat ze van het UWV krijgen. Dus als ze meer voor jou aan je werkgever geven dan jij krijgt, houden ze dus geld achter wat niet voor hen bestemd is. Diefstal dus eigenlijk. Ik zou de rechtswinkel even bellen. Die geven je gratis advies wat nu te doen. Ik heb iets vergelijkbaars gehad en toen hebben zij me goed kunnen helpen.