Het is weer zo'n dag...... Het is amper half elf gewest en er is al een beeldje stuk, ze zijn elkaar al 3 keer in de haren gevlogen, heeft er een op zijn beschuit staan stampen op het kleed, (stond vanmorgen om 08.00u dus al te stofzuigen) net valt dochter die ben ik aan het troosten, staat de ander de muur in de keuken met een zwarte pen te bewerken....grrrr echt hoor!.......en het is nog geeneens middag! Naar buiten ga ik niet met ze met deze pokkewind, want ze zijn ook al stront verkouden. Ben benieuwd wat deze dag nog gaat brengen.... Wat duren die dagen dan lang! En mijn man is er niet......Bah, hate it!
Sterkte vandaag... Diep ademhalen. Mijn kinderen zijn nog ienie minie, dus kan je nog niet helpen met wijs advies
Hou op scheid uit! Man is as usual aan het werk.. Heb zelf buikgriep en lijk wel alsof ik een stel losgeslagen apen in huis heb. Ben net de jongste drinken aan het geven om weer in bed te doen (nadat ik hem getroost heb ik omdat hij dankzij z'n broer z'n vinger tussen de deur had gehad). Gaat mijn zoontje voor me neus met een stift op de grond lopen krassen, echt niet helemaal wijs ofzo?! Gejank, gezeur, getreuzel.. oudste ligt nu in bed met de tablet, jongste slaapt en de middelste zit wat te eten.
hmm tja soms heb je zo'n dag dat het even niet lukt, probeer rustig te blijven, en hoe moeilijk het soms ook is om de puf op te brengen, ga iets doen met ze, lekker verven of tekenen of blokken bouwen, zet de muziek aan en ga lekker dansen haal de afleiding van elkaar af. het is soms net of ze het erom doen hé, wanneer het mama het slechtste uit komt komt het hun het beste uit om met elkaar te gaan klieren * ik zet soms trouwens ook rustig even de tv aan of lekker met de mobigo naar boven dat ik even rust heb *
Ik ken dat soort dagen ook heel goed hoor. Behalve dan het bewerken met een stift op de grond of muur. Maar elkaar in de haren vliegen enz daar wordt ik niet goed van soms Probeer rustig te blijven en als het hier te erg is leg ik ze s'avonds een uurtje eerder op bed Succes vandaag. Gr MB2005.
Zulke vervelende dagen dit.....en het weer werkt ook niet mee, anders was ik wel wat met ze gaan doen..... Ik heb net een hele treinbaan opgebouwd met ze....ze zitten nog geen 2 minuten te spelen en jahoor, weer slaan en ruzie hele treinbaan overhoop....zucht...... Ik ga straks koekjes met ze bakken.......... Ook stout zijn ze, de jongste heeft al 2 keer op de gang gestaan, kan 80 keer zeggen ''niet doen, hou op'', maar het komt niet aan bij ze en dan moet ik weer boos worden.....over de bank rennen, als ik even op de wc zit, zit ik nog geen 2 tellen of ik hoor al weer ruzie of huilen.... Ook aan deze dag komt weer een eind en morgen gaat dochter weer naar school, ik weet het, maar ik hoop dat deze dag snel gaat.....
hier ook vaak van die dagen. ik heb ook 3 van die badraven van 4, 2 en 11 maanden. continu ruzie, gillen, rennen, rotzooi maken, alles wat de 1 heeft moet de ander ook. heb je net gestofzuigd 5 minuten later weer overal kwijl, kruimels etc. ooh dan kan ik soms ook wel janken. gelukkig leven ze toevallig vandaag hier tot nu toe ( klopt heeeeeeel hard af) in vrede met elkaar. de oudste kijkt rustig baby tv. de middelste speelt met de duplo en de kleine tukt rustig onder een dekentje in de box en kijkt af en toe met 1 oog. wel zeuren ze heel de morgen al om snoep en de oudste begon net al een beetje te zeuren of we vanmiddag nu naar de binnenspeeltuin gaan. heb ik eigenlijk geen zin in maar we zien wel. sterkte ermee. weet hoe kut die dagen zijn
Trouwens, stofzuigen doe ik hier altijd als ze s'avonds op bed liggen, dan begin ik de volgende dag weer schoon. Als er veel kruimels liggen veeg ik het even op. Overdag stofzuigen heeft echt geen zin, dan heb ik geen eer van mijn werk Het wordt tijd voor mooi weer, dan kunnen ze naar buiten! Gr MB2005.
Jammer dat het zo tegen zit. Wat hier altijd helpt in het weekend: met ze mee spelen! Moet je wel net zin in hebben natuurlijk, maar de weekenden zijn voor mij echt tijd voor de kids. We zijn al sinds 6:30 uur aan het bouwen met de blokken, auto's racen, beyblades tollen, tekenen, we hebben vliegtuigjes gevouwen én gegooid en ook samen op de Wii gespeeld (Wii sports, sport resort en Mario Kart: kun je allemaal tegen elkaar spelen en de jongste doet ook dapper mee!) Tussendoor spelen ze ook zelf hoor, ze hebben al samen een tent gemaakt en met playmobil gespeeld. Nu is mijn oudste op de zwemles en de jongste slaapt, dus heb ik even tijd om het huishouden te doen. Vanmiddag spelen ze weer verder Maar nogmaals, je moet er zelf van houden hoor. Mijn man is toevallig vandaag thuis maar die zit de hele tijd op zijn laptop te werken: die vindt het ook niet zo leuk om voortdurend met ze te spelen. Is ook niet erg, maar ik vind dat je ze wel minstens even op weg moet helpen met bouwen / boekje kiezen / treinbaan leggen. Als ze eenmaal begonnen zijn, kun je dan iets voor jezelf gaan doen. En anders zet je een DVD op. Als ze écht vervelend zijn, zijn ze vast moe. Dan gaan ze naar bed. Succes ermee!
Ja hier telt ook gewoon mee dat ik al 3 dagen alles eruit gooi en het huis ondertussen een pokkebende is. Normaal komen we de weekenden altijd wel gezellig door.
daarom heb ik dus geen zin, heel nederland zit daar vandaag waarschijnlijk, heb al hoofdpijn en vind het eigenlijk ook altijd wat viezig in die dingen. heb ook altijd het idee dat als ik daar geweest ben ik daarna zieke en verkouden kids heb maar goed soms moet je eraan geloven haha
nou dat is dus helemaal niet herkenbaar. mijn kinderen zijn allemaal superzoet. Luisteren altijd, maken nooit ruzie. eten altijd hun bord leeg. De muren zijn nog net zo wit als 3 jaar geleden. zijn ook allemaal al 3 jaar zindelijk dus nooit ongelukjes op het moment dat er een kind haar hoofd stoot. hoef ook nooit schoon te maken. Dat doen mijn kinderen zelf. Kan ook altijd uutslapen en savonds brengen ze zichzelf baar bed. Zo lief van ze
Heel herkenbaar. Nu gaat het hier fijn, oudste speelt aan tafel en jongste op de grond maar dat kan over vijf minuten weer over zijn....Sterkte!
Mijn man is anderhalf uur geleden ook vertrokken naar de binnenspeeltuin, zodat onze dochter haar energie ergens anders kwijt kan dan thuis. Ik heb net de strijk weggewerkt en mag nu even ontspannen van mezelf.
haha! Binnenspeeltuin is hier geen goed idee. Ze zijn allebei snipverkouden (hoesten als zeehonden en continue loopneus) en wil ze juist eens even een dagje binnen houden. Maarja, ze zitten nu even rustig.........(hálllllllleluja) en gaan zo koekjes bakken en vanavond gaan ze echt een uurtje eerder naar boven!