Vriend/man mee met inseminatie?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Moo, Jun 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moo

Moo Bekend lid

Jun 21, 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    De fm's tijdens de behandeling red ik wel in mijn uppie, maar nemen jullie je kerel wel mee als je voor inseminatie moet?

Je wilt toch graag met z'n 2en zwanger worden, maar ja, hij moet toch ook al 's ochtends naar het zh voor zijn aandeel in dit hele gebeuren.
    Anders zal hij alleen voor 'mijn handje vast te houden' bijna de hele dag vrij moeten nemen.

Hoe doen jullie dat? Gaan jullie alleen of samen?

2. Lina

Lina Fanatiek lid

Aug 23, 2005
    1,089
    0
    0
    Die van mij is met de tp meegeweest. En het lijkt me niet meer dan normaal dat de man ook meegaat als zijn zaad bij jou ingebracht word. Zwanger raken, doe je nog altijd met zijn tweetjes. Hier dus mét medici er ook nog eens bij! Als je hier later met een dikke buik op terug kijkt, dénk ik dat je er spijt van hebt dat je man niet mee gegaan is. Alsof hij alleen maar ff zijn kwakkie hoefde te brengen en jij de rest in je eentje op moet knappen. Nee, zó werkt het niet. It takes two to tango.

En wat betreft die dag vrij nemen:
    Na de insemi ben je vrij om te gaan en staan waar je wilt, maak er een speciale dag van zou ik zeggen! Dan heb jij ook geen schuldgevoel over 'die ene dag die manlief extra vrij moet nemen'.
    Er zullen nog wel meerdere dagen komen dat ie vrij 'moet' nemen.
    Denk bv aan de eerste keer naar de vk.
    Mijn man gaat iedere keer mee. Als ik dan zeg: je hoeft niet mee hoor, dan zegt hij: tis ook mijn kind hoor! :)

3. beavis15

beavis15 Lid

Jun 28, 2006
    36
    0
    0
    merchandiser
    randstad
    hoi,
    de eerste 3 keer is ie gewoon meegegaan,maar de laatste 3 x hoefde van mij niet!die 5 minuten die ik in de stoel zat ervaarde ik niet als samen n kindje maken!mijn 6e poging is uiteindelijk geslaagd en de vervolgafspraken bij de gynecoloog en de verloskundige is hij wel meegeweest en dat vind ik dan ook niet meer als normaal om deze ontwikkelingen te volgen,en hij vond t nog reuze interessant ook,dus ik adviseer je om te doen wat jij demkt dat goed is,dat is voor iedereen anders!
    heel veel suc6 en hou vol,
    groetjes sam

4. Moo

Moo Bekend lid

Jun 21, 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Ik vind het op dit moment een beetje dubbel. Hij gaat eigenlijk wel iedere keer mee, tenzij ik echt voor een flutdingetje heen moet.
    Ik moet zeggen dat hij bij deze inseminatie sowieso wel mee gaat hoor, daar waren we het wel over eens. Maar vroeg me af hoe andere dat doen en daar over denken.

En ik denk persoonlijk dat een tp anders 'aanvoelt' dan een inseminatie, of niet? Zo heel hoog ligt het slagingspercentage van IUI nu ook weer niet...

Een speciale dag maken we er niet van, ik heb het behoorlijk druk op mijn werk en was eigenlijk van plan om daarna gewoon weer terug naar mijn werk te gaan.... :oops:
    Ik wil gewoon zo veel mogelijk met beide benen op de grond blijven staan. We maken er wel een vreselijk speciale dag van als we een positieve test hebben!

5. beavis15

beavis15 Lid

Jun 28, 2006
    36
    0
    0
    merchandiser
    randstad
    ik denk dat je moet doen wat goed voeld en wat betreft slagingskans is dat ook overal verschillend ik heb 6 verschillende gyneacologen gehad en iedereen doet t toch op zn eigen manier,en n speciale dag maakte ik er ook niet van ik plande t met mn werk zo dat ik na n half uur met wachttijd weer buiten stond en dan ging ik weer verder met mn werk,je blijft anders toch maar piekeren als je de rest van de dag thuis blijft! suc6

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hey meiden,
    Een verschil tussen een inseminatie en tp:
    Bij inseminatie is het sperma wat wordt ingebracht en bij een terugplaatsing is het een embryo.
    Het 1 is al iets van je tweetjes het ander niet.
    Of het wat uitmaakt...
    Dat ligt aan jezelf. Mijn hubbie gaat altijd mee. Hij wil onze spruit ook nog even zien voor we de wachtweken ingaan.
    Deze keer was ie prachtig! Mooi doorgedeeld ook.
    De tp is idd een "eitje" maar wel bijzonder.
    Ik weet dus niet hoe dat met inseminatie is....
    Doe wat jullie fijn vinden!!
    Elmo

7. beavis15

beavis15 Lid

Jun 28, 2006
    36
    0
    0
    merchandiser
    randstad
    je kan een tp ook niet vergelijken met n iui,iui is sperma wat alleen bewerkt is hoog in de baarmoeder spuiten en dan moet t zelf zijn werk nog doen en tp doen ze of met ivf of met icsi en dat zijn 2 werelden van verschil!met de 2 laatste is alles al buiten de baarmoeder bevrucht en moet t embryo teruggeplaatst worden,wat voor een stel samen veel emotioneel ingrijpender is omdat t voortraject met punctie en bevruchting al zenuwslopend was en nu moet t zich nog gaan innestelen en dat heb je met iui niet,daar moet de natuur zelf nog t eitje tegenkomen en bevruchten enz.iui wordt voornamelijk gedaan als je zuurgraad van je baarmoedermond te hoog is waardoor t voor de zaadcellen moeilijk is om te overleven en om omhoog te klimmen,vandaar dat ze dat stukje met iui overslaan zodat t alleen nog maar naar links of naar rechts hoeven te zwemmen om de eileiders in te gaan,zo heb ik t bestudeerd,ik had van moo begrepen dat ze niet n tp maar inseminatie had,ik kan t ook mis hebben,
    gr sam

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

He Sam,
    Het verhaal was mij helemaal duidelijk hoor!
    Whaha, maar bedankt voor je toelichting ;)

Ik bedoelde juist:
    Wat een ander er van vindt: belangrijk, ingrijpend, emotioneel of niet...
    Doe wat jullie zelf het fijnste vinden.

Wij doen zelf IVF/ICSI...dus ik weet hoe het zit met de emmy's enzo ;)

ELmo

9. beavis15

beavis15 Lid

Jun 28, 2006
    36
    0
    0
    merchandiser
    randstad
    sorry elmo dat je je voeld aangetrokken tot "mn toelichting"maar het was niet voor jou bedoeld,ik neem aan dat je ervaren bent op dit gebied maar voor moo en de rest die t graag wil weten heb ik dit verhaal toegelicht,
    gr sam

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Is okey meid!!
    Greetzzzz Elmo

Share This Page