hai ik en mijn vriend houden een break nu ben ik druk op zoek naar een plaats om te wonen ik heb niet zoveel spaargeld, dus iets boven de 450 euro is onmogelijk ik vind niks en tegen het einde van de maand moet ik het huis uit mijn ouders zijn geen optie, mijn kindje is al geboren (14 weken) ik heb wel zo'n 5000 euro spaargeld maar als ik op mijn eentje moet wonen, word dat heel krap en als er dan iets gebeurd heeft iemand enig idee wt ik kan doen kom ik in aanmerking voor een opvangtehuis? ik kan geen hulp krijgen bij de OCMW omdat ik tijdelijk werk heb en dus 'genoeg' verdien om rond te komen liefst tips ivm wetgeving in belgie thanx help!!
k zou toch naar het ocmw gaan hoor, het is niet omdat je werk hebt je geen recht hebt op een sociale woning en zoals in jouw geval een noodwoning, garanties heb je nooit maar het is vast en zeker de moeite waard om te horen vooral omdat je een kleintje heb. wel een goude tip , zeg niks over je spaargeld dan, komen ze ook ni achter als je der niks van zegt. in het andere geval als je geen sociale woing hebt kennen zij wel veel andere kanalen om eraan te geraken, zo heb je nu tegenwoordig ook een sociaal verhuurkantoor. dit gaat via het ocmw. het zijn geen sociale woningen maar wel woningen die foedkoper zijn dan in de privé en de waarborg ervoor ook veel lager. btw de waarborg kan je ook via het ocmw regelen hé dus daar kan je ook 2 maanden huur op besparen hier een link over de sociaal verhuurkantoren met de nodige info SVK
Misschien een stomme vraag maar als jullie een break houden...waarom gaat jouw vriend niet tijdelijk weg? Een baby op straat zetten vind ik nl nogal wat!
Hey, tja die vraag stel ik me ook kan jij er niet blijven wonen? Dat hij dan maar snel op zoek gaat.. Nu spijtig ik ken je natuurlijk niet maar ben net verhuisd naar een huis en zoek iemand om de kosten te delen. Een huisgenoot dus, ben van omgeving Antwerpen. Moest het echt helemaal niet lukken met andere opties.. maar dan zou ik je toch eerst beter moeten kennen natuurlijk
@brigiite, dat is heel vriendelijk aangeboden, maar het probleem is dat ik in omgeving Brugge zit, wat dus antwerpen wel wat heel ver maakt, maar idd een opl als er gn andere opties meer zijn ik ga dinsdag naar het svk hier in torhout, dat was ook een goede tip alvast bedankt! xxx
ik ben zelf van roeselare dus uit de buurt, zou als ik van jou was eventueel langs dat van brugge ook gaan, je keuze gaat dan veel groter zijn