"niet dunner worden he?!"

Discussie in 'De lounge' gestart door Metire, 28 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Metire

Metire Niet meer actief

allereerst, ik ben binnen een half jaar 20 kilo afgevallen met gezond eten en sporten en dus heeeel erg trots op mezelf!!

maar nu krijg ik van meerdere mensen de opmerking "niet dunner worden he?!" en vind dat eerlijk gezegd wat beledigend.. je zegt toch ook niet tegen iemand met een maatje meer "niet dikker worden he?!" :( ik bepaal toch zelf wel hoe dik of dun IK wil zijn? en voor mijn omgeving is het geloof ik echt wel duidelijk dat ik genoeg eet, ik zit bijna altijd wel met iets in mn handen om te eten..

hoop niet dat het zo blijft met de opmerkingen, anders wordt ik echt gemeen terug.. ;):p

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    je hebt gelijk :)

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik vind dat mensen die dichtbij je staan daar best wat van mogen zeggen, net als dat je ineens heel veel aan zou komen...
    Mijn moeder zegt ook gerust dat ze liever niet ziet dat ik niet meer afval en dat het zo wel goed is.
    Of je er wat mee doet is natuurlijk aan jezelf maar je omgeving bedoelt het vast goed :)

4. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat herkenbaar dat hoor ik al jaaaaren, ik weet hoe het voelt, meestal is het een manier van "een praatje maken" maar inderdaad dat zeg je toch niet?

Helemaal met je eens! Ik heb een stofwisselingsziekte en ik loop daar niet mee te koop dus veel mensen weten dat niet, dus ik ben erg botterig en dat vind ik zelf echt niet leuk, als mensen dan ook nog zo'n opmerking maken! Inderdaad, je zegt toch ook niet tegen dikke mensen "niet dikker worden he?" dat is dan weer not done!

5. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Altijd makkelijk om een ander te vertellen wat hij/zij wel of niet moet doen.. ik ben dik geweest door medicatie en verder altijd heel dun geweest en in allebei de situaties kreeg ik gezeur van andere mensen.. het is gewoon nooit goed.

6. Metire

Metire Niet meer actief

ja tuurlijk mag dat (tot op zekere hoogte) en ze bedoelen het vast goed, maar toen ik het jaar na mn bevalling ineens veel aankwam zei niemand er wat van.. ;)

7. Imensa

Imensa Niet meer actief

Vervelend zijn dat soort dingen. ik krijg constant te horen. niet nog gespierder worden hoor dan ga je op een man lijken. Eet je niet te veel straks word je nog dik:D

8. Metire

Metire Niet meer actief

dat lijkt me nog irritanter! alsof mannen alleen gespierd mogen zijn ofzo?! ja daaag:p

9. Imensa

Imensa Niet meer actief

net zo irritant :D

zijn gewoon jaloers;) vooral als je buffer als een man word:D moeten ze ook maar gaat sporten :p

10. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Heel storend inderdaad.. Tegen dunne personen mag alles maar gezegd worden, lijkt het.. ;)

11. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het een keer tegen mijn zusje gezegd... en die kreeg een aantal maanden erna de diagnose anorexia.. Maar goed, ik geloof niet dat je zo dun bent als een supermodel.. en dan hebben ze zich er niet mee te bemoeien of moeten ze zelf niet iedere avond aan de chips;)

12. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Eens! Het is zo vreemd. Ik kreeg een keer de opmerking van een collega "Je wordt wel erg dun, een beetje anorexia lijkt wel".

eh, pardon? Ik zeg toch ook niet "Je wordt wel een beetje dik, beetje obesitas lijkt wel".

13. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Dit inderdaad. :(

14. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.519
    14.020
    113
    Vrouw
    Heb vaak genoeg de vraag gehad of ik wel voldoende at (ja als een bouwvakker maar ik kom niet snel aan). Toen ik na 3 weken doodziek in het ziekenhuis te hebben gelegen nog maar 38 kilo woog gingen de verhalen al rond dat ik anorexia zou hebben, men keek wel raar op als ze mij in de snackbar zagen bunkeren. Tja doordat ik moeilijk aan kom duurde het 1.5 jaar eer ik weer op gewicht was, al die opmerkingen zijn erg irritant vooral als je zelf ook aan wilt komen maar het niet lukt.
    Het zou gewoon fijn zijn als mensen zich niet met elkaars uiterlijk bemoeien en als ze nieuwsgierig zijn, ze gewoon vragen of er wat aan de hand is in plaats van gelijk te oordelen.

15. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    En zo heeft er altijd wel iemand een opmerking. Naast je neerleggen is het beste ... maar ook het moeilijkste. Het belangrijkste is dat als jij in de spiegel kijkt je tevreden bent. Overigens heel knap dat je zoveel af bent gevallen. Hoop dat je binnenkort geen opmerkingen meer krijgt.

Succes en chapeau!

16. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    oh die opmerking heb ik zo vaak gehad! ben in totaal 68 kg afgevallen en dat begon toen ik 50 kg kwijt was... Nu is het laatste gedeelte ook niet helemaal goed gegaan maar dan nog! nu vind ook nog iedereen dat ik aan moet komen terwijl ik dit echt niet kan... tenminste niet door meer te eten (er zal ongetwijfeld wat gewicht bij gaan komen door de zwangerschap!)

17. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Herkenbaar... Ik was altijd slank, totdat ik zwanger werd, toen was ik echt alles behalve slank en daarna ook niet. 25 kilo zwaarder dan mijn 'normale' gewicht. 20 kilo is er af gegaan. En steeds de opmerking, niet dunner worden he. Ik ben gewoon 5 kilo zwaarder als voorheen (niet dik). Vorig jaar door stress 5 kilo eraf nou en die opmerkingen toen.. Pffff! Dat het niet mooi was, bla bla bla.. Nog steeds als ik bijv. even een kilo of 2 lichter weeg krijg ik meteen op en aanmerkingen. En ik ben echt niet veel over been, heb gewoon een normaal postuur.

18. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

mee eens mensen die van mij houden zouden ook me waarschuwen als ik te dik zou worden dus ook als ik te dun zou worden.. vooral mijn man vind het niets als ik nog dunner zou worden haha (gelukkig heeft ie me weer even zwanger gemaakt haha)

19. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Het is maar net wie het op welke manier zegt. Al vind ik het ook niet prettig dat mij redelijk vaak verteld wordt dat ik zo dun ben. Zelfs toen ik 25kg tijdens de zwangerschap van mijn dochter aankwam was Ik nog steeds mager volgens sommigen en mocht ik het woord dik niet in de mond nemen. Ik was daarna ook weer 25kg daarna afgevallen dus tja, wat zat ik raar te praten? (zonder enige moeite, dat dan weer wel) nu zwanger van de tweede, hopelijk blijft er 5kg hangen dit keer :)

20. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar. Laatst was ik op een feestje van mijn man zn zaak, pakt een van de vrouwen mijn pols vast en zegt jezus, het lijkt wel een kippenbotje!

WTF???? Ik had echt zin om haar arm te pakken en te zeggen jezus, het lijkt wel een olifantenpoot! Maar daar ben ik dan weer te netjes voor..

Deel Deze Pagina